חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2017
  רנו גרנד קופה
      

שתפו עם חברים: Share


רק אל תקראו לי מגאן
לפני עידן האינטרנט, זה לא היה ממש נדיר שיבואן בחר להתנכר לשם בו בחר
היצרן עבור דגם חדש והחליפו בשם מקומי, בנסיון לנתק את השושלת עם
המוניטין הלא מוצלח שצבר הדגם הקודם או כדי לשדרג את מיצובו. סובארו B4
ומיצובישי קינג הן שתי דוגמאות בולטות. היום, כשמורא עיתונות ביקורתית כבר
אינו מרחף מעליהם, ישנם יבואנים הסבורים שהלקוח הישראלי חי בבועה אטומה.
דגמים שכבר הוחלפו בחו"ל מוצעים במבצעים מפתים כ"דגמי 2017" וישנם גם
מי שמעברתים את השם. סוזוקי תקעו אצבע חצופה בעיני הקונקורנציה כשניכסו
את השם קרוסאובר עבור SX4 (המכונית נושאת על זנבה את שני השמות...)
ועכשיו מנסים רנו לשדרג את פלואנס החדשה, שבעולם כולו נקראת מגאן סדאן,
מכנים אותה "גרנד קופה" ומתארים אותה כ"מכונית מנהלים" (ו/או מנסים לבדל
אותה מההיא שלא ראתה מוסך).

מגאן סדאן, שמחליפה את פלואנס, מיישרת קו עם מגאן IV הצ'בק וסטיישן 
ומשיגה שני בונוסים: גם הסדאן מתבססת על פלטפורמה מודולרית מודרנית וגם
היא נהנית מעיצוב אלגנטי, שלא היה נחלתה של פלואנס (במיוחד עם גג הזכוכית
הפנורמי, שלא משווק בארץ). כמו פלואנס, גם החדשה ממשיכה להיות מיוצרת
בתורכיה.

בסיס הגלגלים של מגאן סדאן ממשיך להיות הארוך ביותר בקטגוריה (הוא ארוך
ב-4 ס"מ מזה של מגאן הצ'בק וזהה באורכו לזה של מגאן סטיישן), אבל נפח תא
המטען מצטמצם מ-530 ל-503 ליטר (32 ליטר פחות מהשיאנית המשפחתית,
סקודה אוקטביה). לצד מנוע בנזין 1.2 ליטר טורבו 132 כ"ס (גיר רובוטי חכם),
מוצע דיזל 1.5 ליטר 110 כ"ס המצוייד גם הוא בגיר רובוטי חכם. אין בארץ אופציה
לגיר ידני וגם על הילת הבטיחות מוותרים עכשיו בסוכנות רנו; גרנד קופה לא
מצויידת בעזרי בטיחות אקטיביים מודרניים, המוצעים בחו"ל. לעומת זאת, אבזור
הנוחות עשיר וכולל מסך מולטימדיה 8.7 אינץ', פתיחת תא המטען ללא מגע, 
בקרת אקלים מפוצלת, מצלמה אחורית ותאורת אווירה.

למפרט המלא במדריך