חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2015
  סיטרואן C4 קקטוס
        
  

שתפו עם חברים: Share


הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
זוכרים את סי-קקטוס מ-2007? רעיון המכונית האקולוגית, המינימליסטית,
לא הבשיל למכונית סדרתית ובמקומו הלכו סיטרואן דווקא לכיוון הפרימיום
עם קו דגמי DS שלהם. עכשיו חוזר לו הצמח הקוצני, אבל בלבוש שונה;
C4 היא הסיטרואן הראשונה שזוכה לגירסת קקטוס, אשר תשיק ליין דגמים
חדש ומקביל. הקדימון משנת 2013 צייר קווים ברורים לרוח הרעננה והמקורית
אשר מאפיינת את דגמי קקטוס.

בניגוד להשערות המוקדמות, הקקטוסים אינם דגמי באדג'ט נוסח דאצ'יה של רנו,
אלא חצי-פרימיום לקהל שיאהב את האופי הקקטוסי. למה דווקא קקטוס? כי זה
צמח חסכוני, אשר מסתפק במעט דלק, משקלו קל וקוציו מעניקים לו הגנה
(ה"קוצים" במקרה הזה הם קפסולות אוויר קטנות סביב המכונית, שמעניקות
הגנה נגד פגיעות ושריטות בחניה). קקטוס זהה בבסיס הגלגלים שלה לזה של
C4 אך היא קצרה ממנה ב-17 ס"מ, אבל לא חוסכת במרחב הפנימי הודות
למושבים דמויי ספה, לוח מחוונים דיגיטלי דק עם מסך פיקוד מרכזי, כפתורים
ומנופים במקום מוט הילוכים וכריות אוויר בתקרה. בניגוד לקדימון, הגירסה
הסדרתית קיבלה קורה מרכזית, אבל רוב רעיונותיו שרדו את המעבר מדוכן
התערוכה לאולם התצוגה. זאת ועוד; קקטוס קלה מ-C4 בלא פחות מ-200
קילו ולכן היא חסכונית בהרבה.

לארץ מיובאת גירסת 82 כ"ס של מנוע 1.2 ליטר פיורטק האטמוספרי (למרבה
השמחה, עם גיר ידני ולא רובוטי אידיוטי - מישהו בלובינסקי בכל זאת קשוב
לביקורת). גירסת טורבו עם 110 כ"ס תגיע בהמשך. הגג הפנורמי הענק (רק
בחו"ל) מציע "שיא בסינון חום השמש", אבל כדי לחסוך 11 קילו מוותרים
סיטרואן על היכולת להוריד את החלונות האחוריים (בניגוד ל-DS4, לפחות
אפשר לפתוח אותם בדחיפה). גירסת FUN המיובאת ארצה כוללת לוח
מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה 7 אינץ' לתפעול הרדיו, המזגן והטלפון,
דיבורית בלוטות', חיבור USB , שקע 12V וגלגל הגה מצופה עור. לפי סיטרואן,
קקטוס מחזירה את היצרן לשורשיו הרעיוניים של מכוניות ייחודיות ומקוריות:
"DS היתה מכונית נשיאותית, דה-שבו היתה מכונית עממית; עם קקטוס אנחנו
שבים וסוגרים מעגל." אמן.

למפרט המלא במדריך