חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2013
  מאזדה 3
        

שתפו עם חברים: Share


הקומבו הישראלי
מאזדה 3 החדשה מצטיידת, כצפוי, בעיצוב קודו ובטכנולוגיית סקייאקטיב
שכבר משרתים את 6 ו-CX5 המוכרות. שתי הגירסאות, סדאן והצ'בק, מציעות
בסיס גלגלים ארוך ב-6 סנטימטר בגוף שלא הוארך אך הורחב והונמך.

המידע שפורסם עד היום על מאזדה 3 החדשה רק הגביר את חוסר הוודאות
לגבי מנועי גירסאות המכונית אשר משווקות בארץ. ממה נובע הבלבול?
ברוסיה מצויידת 3 בשלושה מנועי בנזין: 1.5 ליטר 117 כ"ס, 1.6 ליטר
105 כ"ס ו-2.0 ליטר 150 כ"ס, כולם עם אופציה לגיר אוטומטי 6 מהירויות.

לעומת זאת, באירופה המערבית מצויידת מאזדה3 במנועים שונים לגמרי,
כולם ממשפחת סקייאקטיב החדשה. ל-3 יש שלושה מנועי בנזין: 1.5 ליטר
100 כ"ס, 2.0 ליטר 120 כ"ס ו-2.0 ליטר 165 כ"ס. רק אחד מהשלושה
מצוייד בגיר אוטומטי (6 מהירויות): 2.0 ליטר 120 כ"ס (יש גם דיזל
אחד שמקבל גיר אוטומטי). בגירסה האוטומטית נזקקת 3 סדאן החדשה
ל-10.3 שניות, מגיעה ל-198 קמ"ש ומסתפקת בליטר אחד לכל 14.3 ק"מ.

עכשיו מתחיל השיווק המקומי - וראו זה פלא: הקומבו הישראלי מקורי לגמרי
ואינו דומה לא לאירופאי וגם לא לרוסי... הייתכן? עובדה. לפי היבואן, שני
המנועים הם סקייאקטיב ונתוני הביצועים (אותם תוכלו למצוא במדריך) הם
לפי התקן האירופאי.

כמו בדור הקודם, 3 משווקת בארץ בשתי תצורות, הצ'בק וסדאן, ובשלוש
רמות גימור, אשר אפילו הבסיסית שבהן מצויידת כהלכה: בקרות אקלים
ושיוט, מסך מגע מרכזי, בלימה עירונית אוטומטית ומערכת עצור/סע.
גירסאות קומפורט וספיריט מצויידת בחישוקי 18 אינץ' קלים - ובגומי
נמוך מדי - ובמערכת ניווט, הספיריט מציעה בנוסף גם סאנרוף וקסנון.

למפרט המלא במדריך