חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2012
  טויוטה GT86
        
    

שתפו עם חברים: Share


חזרה ליסודות הבריאים
קורולה, המכונית המשפחתית רבת-המכר של טויוטה, נחשבת למכונית
האפורה ביותר שאפשר לדמיין, כלי תחבורה המיועד לאנשים הסולדים מנהיגה
ומסתפקים ברכב פשוט, שנחשב לאמין. ואולם, לא תמיד זה היה המצב;
קורולה הראשונה בה נהגתי, AE86 , היתה בעלת הנעה אחורית והתנהגות
מהנה. למרבה הצער, טויוטה הגיעו ארצה רק אחרי שקורולה ההיא הוחלפה
בקופסאות השעמום המוכרות לנו. ברי המזל שביניכם ודאי זוכרים את הקורולה
קופה האדומה של פרדי פריהאוף, שהשתתפה במירוץ באשקלון (ואת תצלומי
הקורולות שלו במירוצי 24 השעות של ספא). לא במקרה נשא הקדימון של
GT86 הזאת את השם FT86 לזכר הבציר האחרון של אותה קורולה.

כדי ליצור מכונית קופה ספורטיבית שתשים קץ לשרשרת ארוכה מדי של
מכוניות בלתי נחשקות, נקטו טויוטה בשני צעדים: פצחו בשת"פ עם השותפה
הזוטרה סובארו - וחזרו למקורות הטכנולוגיים. המתכון של הקופה 2+2 כולל
את כל המרכיבים שצריך כדי לרקוח מכונית ספורטיבית עממית ומהנה:
ממדים קומפקטיים (4.24 מ' אורך ובסיס גלגלים של 2.57 מ'), משקל נמוך
(1180 קילו), הנעה אחורית (עם דיפרנציאל מכני בעל החלקה מוגבלת, פריט
החביב על דריפטרים), חלוקת משקל טובה (53:47 לטובת החלק הקדמי),
מרכז כובד נמוך (48 ס"מ, הודות לשימוש במנוע הבוקסר השטוח של סובארו),
בקרת יציבות מתנתקת וצמיגים מתונים (כדי לאפשר לנהג לזרוק את המכונית
כאוות נפשו). מסיבות מובנות, לצד הגיר הידני (6 מהירויות) מוצעת אופציה של
גיר אוטומטי רגיל.

הקוקפיט כולל את כל האלמנטים הצפויים בז'אנר הזה, אבל בלי כניעה לצווי
אופנה חלולים: הגה עור קטן (הקטן בתולדות טויוטה...), חישורים נקיים
ממתגים (יופי!), דוושות מחוררות, דיפון דמוי קרבון, מושבים חובקים וגם -
שימו לב סובארו, אולי תלמדו סוף סוף - פתחי מיזוג הממוקמים מעל הצג
המרכזי ולא בצדדים. העיצוב החיצוני נקי ותכליתי, למעט הפנסים המשתדלים
מדי, וגם הוא כולל קלישאות מקובלות, כמו ספוילר אחורי וסינר מושחר.

טויוטה תרמו לסובארו את הידע שנדרש כדי לצייד את מנוע הבוקסר במערכת
הזרקה מעניינת (כפולה, ישירה ועקיפה) אך השכילו להתאפק ולא ציידו אותו
במגדש טורבו. מנוע שני הליטר, 200/7000 כ"ס ו- 20.9/6600 קג"מ, הוא בעל
יחס-דחיסה גבוה (12.1) וקדח ומהלך צילינדר זהים, ודורש שני דברים:
טורים גבוהים ואוקטן 98 . הביצועים אינם מסמרי שיער במונחי הזמן הזה
(7.6 שניות למאה), אבל לפי דיווחים ראשונים מהעולם עיקר כוחה של
GT86 בעיקולים ולא בכביש המהיר. כפי שצריך להיות.

המפרט המקומי מקלקל קצת את החגיגה. המכונית עמוסה באבזור יקר, שחלקו
מיותר (מסך מגע, בקרת שיוט), מה שמעלה הן את המשקל והן את המחיר.
גם הבחירה המקומית בצמיגי חתך 45 במקום 55 לא אמורה להוסיף לחדוות
הנהיגה.

למפרט המלא במדריך