חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2012
  פיאט פנדה
        

שתפו עם חברים: Share


פחות יצירתית, יותר תכליתית
הדור השלישי של פנדה גדול, מרווח, חזק וחסכוני מהדור הקודם, שימשיך
להימכר לצידו בעתיד הנראה לעין. אם הדור הראשון היה קוביית פלא מקורית
ויצירתית (זוכרים את הספסל האחורי שהופך לערסל לילד?), הדור השני הציע
קו מודרני וצעיר, שעשה שימוש במוטיבים עיצוביים של מולטיפלה הגאונית.
והנוכחי? ניו-פנדה ממשיכה בגדול את הקו של קודמתה, אבל חיצונית היא
נראית פחות אופנתית ועכשווית מכמה ממתחרותיה (את היצירתיות שמרו
פיאט לתא הנוסעים, לטוב ולרע). מה שמעלה את השאלה, מי הן מתחרותיה?
אם פנדה הקודמת היתה מכונית מיני טהורה, פנדה החדשה כבר מתקרבת
לקטגוריית הסופר-מיני; בפנדה הזאת, גם מבוגרים יכולים לשבת מאחור (אבל
ברמת האבזור הבסיסית מתוך השתיים יש רק ארבעה מושבים).

היצירתיות האמיתית של פנדה דור 3.0 אינה נראית לעין. פיאט נטלו את
פלטפורמת הדור הקודם והשתילו עליו גוף גדול יותר משמעותית; 11 ס"מ
באורך, חמישה ברוחב ואחד בודד בגובה, כשתא המטען תפח בעשרים ליטר
(בסיס הגלגלים לא השתנה כי הפלטפורמה נותרה כשהיתה). פיאט טוענים,
שלמרות הזהות שופרו מכלולי השילדה והמכונית החדשה נוחה יותר ומשופרת
מבחינה דינמית (היא מסתפקת בארבעה כוכבי ניסוי ריסוק בלבד מאחר
שנבחנה ללא מערכת בקרת יציבות, שהיא ציוד תקני בגירסה הישראלית).
הבסיסי במנועים הוא פאייר 1.2 ליטר 69 כ"ס הוותיק והאמין ולצידו מוצע מנוע
טווין-אייר מתקדם בגירסת טורבו 85 כ"ס, שניהם עדיין עם גיר ידני בלבד (גיר
רובוטי יגיע בהמשך, לצד גירסת הנעה כפולה מוגבהת). נתוני הביצועים וצריכת
הדלק המצויינת מפורטים במדריך, אבל בהקשר החסכון ראוי להוסיף ולציין
שפנדה החדשה נהנית גם ממירווח טיפולים של 30 אלף ק"מ או שנתיים.

למפרט המלא במדריך