חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2012
  רנו פלואנס ZE
        
    

שתפו עם חברים: Share


הכי ירוקה, הכי ארוכה
הנה עוד סיבה ישראלית להעדיף מכונית חשמלית: פלואנס החשמלית, שהיא
החל מהיום המשפחתית החשמלית הראשונה בארץ, ארוכה ב- 13 סנטימטר
מגירסת הבנזין של הרנו, שגם היא כבר המשפחתית הכי ארוכה בארץ.
הארכת הזנב לא נועדה להגדיל את המרחב במושב האחורי המאוד מרווח אלא
לאפשר את הצבת הסוללות מאחוריו, מיקום שגוזל 213 מתוך 530 הליטר של
תא המטען. אילוץ זה הכתיב שינויי עיצוב קלים, במטרה לשמור על אותו איזון
חזותי ממנו נהנית פלואנס המקורית. ההצלחה חלקית בלבד, כפי שמעידים
התצלומים בשורה התחתונה, של הבנזין (משמאל) והחשמלית (בצבע כחול
אנרג'י הייחודי רק לה). מותר לקוות שכאן הדיפיוזר מתחת לפגוש האחורי
ממלא תפקיד אווירודינמי, שלא כמו בקליאו ספורט. וכדי שכל העולם יידע
שאתם נוסעים במכונית ידידותית לסביבה, משתמשים רנו בהרבה כחול בחזית
ובזנב ובפנסים אחוריים ייחודיים, שנראים כאילו גם עוצבו בארץ הייצור.

פלואנס ZE ("אפס זיהום" - כך נקראות כל החשמליות של רנו), מצויידת
במנוע חשמלי המייצר 95 כ"ס ב- 3,000 טורים ומומנט של 23 קג"מ כבר
בזינוק (13.7 שניות למאה, למרות המשקל הגבוה). המנוע עצמו שוקל
160 קילו בלבד, אבל סוללות הלית'יום 22 קילווואט מוסיפות 250 קילו נוספים.
עם כל הכבוד למומנט המיידי, שגם ככה הוא גבוה בהרבה מזה של הבנזין
1600 (14.8/4250 קג"מ), ולגיר הישיר, פלואנס החשמלית שוקלת 1605 קילו,
שזה 347 קילו יותר מהבנזין, כך שלא מומלץ לבנות על ביצועים מצמררים.
המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל- 135 קמ"ש ואת הטווח מגבילות
הסוללות; ללא מזגן, האצות פרועות ועליות תלולות אמורה ZE להגיע לטווח של
160 קילומטר. ומה אחר כך? לרשותכם שתי אפשרויות טעינה:
- בנקודת טעינה מיוחדת מרשת החשמל הארצית, 8-6 שעות (עדיף בלילה);
- בתחנת החלפת סוללות "קוויק דרופ" של בטר פלייס, 3 דקות (חוץ מהתור).

המשקל הנוסף וחלוקתו הכתיב שינוי מקביל במערכת המיתלים; המיתלה
הקדמי רוכך מאחר שהמנוע והגיר קלים לעומת אלה שבבנזין, בעוד שהאחורי
הוקשח כדי לטפל במשקל הנכבד שנוסף מעליו. הצמיגים, גודייר אפישנטגריפ
205/55X16 הם בעלי התנגדות גלגול נמוכה, ורנו טוענים לחיזוקי מבנה
במטרה לשמור על רמת הבטיחות של פלואנס המקורית. ואולם, בניסוי הריסוק
התקני של NCAP נאלצה המכונית להסתפק בארבעה כוכבים בלבד.

העיצוב הפנימי אינו שונה, למעט מד הסל"ד שהוחלף במחוון המציג את נתוני
טווח הנסיעה ויתרת האנרגיה בסוללה. לגימור לוח המחוונים צבע ייחודי לדגם,
בעוד שלוח הפיקוד המרכזי מציג את ארבעת מצבי מוט ההילוכים: קדמי,
אחורי, סרק וחניה. האבזור עשיר וכולל בקרות אקלים ושיוט, פתחי מיזוג
אחוריים, מערכת שמע עם תפעול מההגה וכל החיבורים. ואולם, הגה עור
וחישוקי אלומיניום מותקנים רק בגירסה היקרה.

ללקוח הפרטי שרוכש את המכונית, מציעה בטר-פלייס שתי "חבילות אנרגיה" :
- מחיר קבוע ואחיד של 65 אגורות לק"מ, כאשר מינימום הנסועה החודשי הוא
1,000 ק"מ. כל ק"מ שלא נוצל, ייזקף לזכות הלקוח ויועבר לחודש הבא;
- מחיר קבוע ואחיד של 55 אגורות לק"מ בתשלום מראש עבור קילומטרים
(דוגמה: 40,000 ק"מ עד שלוש שנים או יותר עד ארבע שנים).
בטר-פלייס מתחייבת לתעריף קבוע למשך שלוש שנים, ללא תלות בעליית
מחירי החשמל. הלקוח יכול לסיים את ההתקשרות בכל עת ללא הודעה מראש
וללא קנסות.

לפי בטר-פלייס, חבילת השימוש שלהם עושה את פלואנס ZE למכונית
משתלמת יותר מאשר מכונית בנזין, כשהחסכון אינו רק במחיר החשמל לעומת
הדלק אלא גם בתעריף הביטוח ועלות הטיפולים. ואולם, החבילה לוקה בנקודת
תורפה גדולה אחת, המגמדת אפילו את חרדת הטווח: בטר-פלייס לא
מתחייבת לטרייד-אין או רכישה בחזרה.

למפרט המלא במדריך