חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2010
  וולוו S60
        
      

שתפו עם חברים: Share


הקומבו של וולוו
כאשר הושקה S60 הקודמת, לפני 10 שנים ארוכות, סימנו אנשי וולוו את
המטרה בשמה המפורש: ב-מ-וו. את S60 החדשה ליוותה הצהרה פחות
מפורשת: "הלקוחות בפלח שוק זה מחפשים עיצוב ספורטיבי, ריגוש ונהיגה
דינמית". אמרו # והלכו על מכונית נוחה ומעוצבת אך בהחלט לא ספורטיבית.
לא, גם לא זאת שנושאת את לוגו T6 על זנבה. זאת ועוד; חודשיים בלבד אחרי
השקת S60 הודו וולוו, שההגה שלה אכן חסר תחושה ואינו מוצלח דיו.
מהדורת R (ע"ע), שהיתה אמורה להיות קיט קוסמטי נטו, מקבלת כבר "הגה
משופר" (השדרוג כולל גם את מערכת המיתלים).

S60 החדשה מיוצרת בשתי גירסאות מרכב, אחת מהן מצויידת בקישוטי גוף
בצבע מתכתי מתחת לדופן הצד ודמוי דיפיוזר מאחור (תצלום ימני בשורה
תחתונה) ושתי תצורות הנעה, קדמית וכפולה (תקנית בגירסת T6). השילדה
"הדינמית" מאפשרת כניסה מוקדמת יותר של בקרת היציבות לפעולה(...),
ואותה בקרה נרתמת לשמש כדיפרנציאל אלקטרוני לשיפור המשיכה בעיקולים.
ואולם, נראה שגולת הכותרת הטכנולוגית של S60 שייכת לתחום הבטיחות;
בנוסף למערכות המתקדמות אותן הכרנו כבר בוולוואים קודמים, מציעה
המכונית דמויית הקופה מערכת בלימה עצמית חדשה (בגירסאות היקרות),
הפעם כזאת המגלה הולכי-רגל (באמצעות רדאר), מוודאת זיהוי (באמצעות
מצלמה), מודיעה לנהג (בצליל ובאור) - ואם הטמבל ממשיך להתעלם היא
מתעלמת ממנו ובולמת בעצמה את המכונית. אם המכונית נוסעת במהירות של
עד 35 קמ"ש, הדריסה נמנעת; במהירות גבוהה יותר מאיטה המערכת את
המכונית ועשויה למנוע פגיעה קטלנית.

בחזית התנועה מצטיידת S60 במנוע אקו-בוסט של פורד, 2.0 ליטר טורבו
הזרקה ישירה, 203 כ"ס (כאן הוא מקבל שם וולוואי, GTDi), המשודך - כמו
בפורד - גם לגיר רובוטי חכם (8.2 שניות, 230 קמ"ש). בהמשך תיתווסף
גירסת T5 של אותו מנוע (240 כ"ס) - וגם שתי גירסאות של האקו-בוסט
1.6 ליטר מפורד אחרת, פוקוס, T4 (180 כ"ס) ו- T3 (150 כ"ס). גירסת הבנזין
הבכירה היא כמובן T6 הנ"ל, 6 צילינדרים 3.0 ליטר 304 כ"ס וגיר אוטומטי
רגיל (6.5 שניות, 250 קמ"ש). לצד הסדאן תשווק בשנה הבאה גם גירסת
סטיישן, V60 שמה.

למפרט המלא במדריך