חדשות

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
חדש בארץ - 2009
  אלפא מיטו
        

שתפו עם חברים: Share


הג'וניור הולידה פונטו
אלפא 147 ילידת שנת 2000 היא אחת המכוניות הוותיקות ביותר על
הכביש (בארץ תמצאו רק מכונית אחת ותיקה יותר). מותר היה לצפות מאלפא,
שבעת הזאת ירכזו מאמץ בהכנת יורשת מוצלחת. רבות דובר בה, ביורשת,
ורכילאי הרשת אף העניקו לה את שמה של האלפא האחרונה שגרמה לאנשים
להפוך לאלפיסטים: ג'וניור. אפילו על הנעה אחורית דובר, עד כדי כך עזה
הנוסטלגיה לאלפא של פעם.

ואולם, מיטו אינה היורשת המבוששת. למעשה מדובר בנסיון שני של פיאט
לחקות את הצלחת מיני של ב-מ-וו; בעוד ש- 500 עשתה זאת מלמטה, מיטו
מנסה לעשות זאת מלמעלה. וזה עדיין אינו סוף הדמיון בין השתיים;
כמו 500 גם מיטו אינה אלא סוג של בודי קיט - גוף חדש לגמרי על
שילדת דגם קיים. 500 משתמשת בזו של פנדה, מיטו מגייסת שילדת פיאט
אחרת, גרנדה-פונטו. מותר להניח שאנשי אלפא העניקו לשילדת הפונטו את
הטיפול הראוי, אבל כשמתחילים מבסיס קבוע האפשרויות די מוגבלות.

מיטו מגייסת מספר מוטיבים עיצוביים מהאלפא הכי צעירה, 8C קומפטיציונה,
כמו חלונות דלתות ללא מסגרת, צורת הפנסים ומבנה החרטום. עם 4.06 מטר
היא ארוכה ב- 3 ס"מ מאחותה הפיאטית. הבשר הטכני כולל שלושה מנועי
טורבו, בנזין ודיזל, ישראל מקבלת את החזק מכולם: בנזין 1.4 ליטר 155
כ"ס (מנוע חזק אפילו יותר יצורף בהמשך להיצע בחו"ל).

בנוסף לשפע אבזור בידור ולציוד בטיחות מוכר (בקרת יציבות ומגבר בלימה),
גם המכניקה עתירת אלקטרוניקה:
DNA - בלחיצת כפתור יכול הנהג לבחור בין שלושה מצבי נהיגה (רגיל,
דינמי וחורף). המתג שולט על ההגה, המנוע, המיתלים, הבלמים, הגיר
ובקרת היציבות;
DST - מומנט היגוי דינמי. תוך שימוש במידע ממערכת בקרת היציבות,
משנה ההגה החשמלי את מידת ההתנגדות שלו במטרה לסייע לתיקוני היגוי;
Q2 - תחליף אלקטרוני לדיפרנציאל מוגבל החלקה. מגייס את הבלמים כדי
להאט גלגל פנימי בעיקול ובכך להגביר את הלחץ על החיצוני ובכך
את משיכתו;
HH - סייען זינוק בעלייה (מותיר לחץ בלימה למספר שניות לאחר שהנהג
מרפה מדוושת הבלימה).

וזהו? אה, כן, השם: מי.טו הוא צירוף ראשי המילים מילאנו, מקום
מושבה של אלפא, וטורינו, בירתה של פיאט, בה תיוצר ה"אלפא" הזאת.

למפרט המלא במדריך