מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
מרץ 2019
חשמלית ושמה תשוקה?

ויוויאן לי ומרלון ברנדו ב"חשמלית ושמה תשוקה" (מאת טנסי וויליאמס)


עשור אחרי מהפך הקומבו, משיקים VW את מהפיכת
'חשמלית להמונים' – אבל מה עתיד המכונית החשמלית


השקת הדור השמיני של VW גולף נדחתה לשנה הבאה. האם זה בגלל שהגרמנים 
הסתבכו עם אובר-דיגיטליות שהועמסה על המכונית – או שההשקה נדחתה כדי לא 
להתחרות על הכותרות עם ID, החשמלית החדשה שגם היא אמורה לצאת לכביש 
ב-2019? אני מהמר על האפשרות השניה; אמנם מבחינת היצרן אי אפשר להפריז 
בחשיבות גולף חדשה, אבל פולקסווגן מכריזים על השקת 'חשמלית להמונים' – שזה 
הסלוגן המלווה את פרוייקט ID – כעל מהפכה בסדר גודל של המעבר מחיפושית לגולף. 
לי זה דווקא מזכיר מהפך אחר.

פולקסווגן לא המציאו את מנוע הטורבו-דיזל הזרקה ישירה. אלה היו דווקא פיאט, אבל 
שלוש שנים אחריהם רשמו VW פטנט על השם TDI ומאז הדיזל הבריון מזוהה איתם. 
המופע הבא של טורבו-הזרקה-ישירה כבר היה עם בנזין – והפעם הפטנט נקרא TSI
ואולם, זה היה רק החצי הראשון של "מהפכת הבנזין" – הקטנת מנועי הבנזין והגדלת 
יעילותם; לפני תריסר שנים שודך הטורבון לגיר רובוטי כפול-מצמד ומאז הקומבו 
TSI+DSG השתלט על הזרם המרכזי של עולם הרכב. מנועים אטמוספריים ללא סיוע 
חשמלי שכיחים כמו פיתות בפסח והגיר האוטומטי הפלנטרי, הקלאסי, נאלץ להמציא את 
עצמו מחדש כדי שיוכל להוות אלטרנטיבה לרובוטי החכם. 


היכולת של קונצרן פולקסווגן ליישם בצורה משכנעת וגורפת אסטרטגיה טכנולוגית 
חדשנית עומדת עכשיו לפני מבחן נוסף: המבחן החשמלי. גם בגלל לקחי דיזלגייט וגם 
הודות למהפכה הסלולרית, VW הגיעו למסקנה שאנרגיה חשמלית היא העתיד הנראה 
לעין של המכונית. בעשור הקרוב, הם ומותגיהם – יש לא פחות מתשעה כאלה(!) – 
ישיקו 70 דגמים חשמליים, שיונפקו ב-22 מיליון עותקים. אבל כמו עם הקומבו בנזין 
החליטו הגרמנים לא להיתקע בעבר. המכוניות החשמליות של הקונצרן כבר לא יהיו 
גירסאות חשמליות של דגמים קיימים (ע"ע גולף E) אלא ישתמשו בפלטפורמה ייעודית 
חדישה (MEB), אשר תשרת אך ורק מכוניות חשמליות. המבנה המודולרי של MEB 
יאפשר לייצר מיגוון דגמים במספר קטגוריות שונות – ולבחור לכל דגם את ההנעה 
שמתאימה לו: קדמית, אחורית או כפולה. הפלטפורמה תוכננה מראש לטעינה אלחוטית 
ותוצע למכירה ליצרנים אחרים. 

  



דגם ID הראשון יהיה בקטגוריית גולף(...), אחריו יגיעו כבישטח, מיני, מיניוואן 
וספורטיבית עם סמלים של סקודה, סיאט, אודי ופורשה (רשימה זמנית). לפי נתונים 
משוערים, הבן הבכור בדור ID יציע 170 כ"ס, 8 שניות, 160 קמ"ש – וטווח נסיעה של בין 
400 ל-600 ק"מ. טווח כזה, שאינו נופל מזה של מכונית בנזין או דיזל, הוא שבכלל 
מאפשר היום התייחסות רצינית למכונית חשמלית; 'חרדת טווח', המכשול הגבוה ביותר 
שעמד בדרכה של המכונית החשמלית, הפכה להיות נחלת העבר.

  



הגבוה ביותר אך בהחלט לא היחיד. אנרגיה חשמלית נקיה היא נושא לא פחות בעייתי 
מהמכונית עצמה. מכונית חשמלית תלויה בסוללות, שעיקר חומר הגלם המשמש לייצורן 
נחצב במדינה אפריקאית שזכויות אדם לא אותרו באג'נדה שלה. ואחרי שמסיימים לחלוב 
אותן, צריך להיפטר מאותן סוללות – ועדיף למחזר אותן. את החשמל לטעינת אותן 
סוללות צריך לייצר ולהוליך – ברשת עמוסה - וגם אחרי שבעיית התשתית נפתרת נותרה 
דבשת זמן הטעינה. עוד לפני הפתרון העתידני של טעינה-בנסיעה מציעה היום תעשיית 
הרכב מטענים עוצמתיים המאפשרים טעינת טווח של 300 ק"מ בזמן הפסקת קפה של 
עשר דקות - וזה כבר במסגרת גבול הנסבל.



מה שמביא אותי למשוכה האחרונה – ואולי בעצם הראשונה – העומדת ביני למכונית 
חשמלית: האם היא תהיה מהנה לנהיגה? לא יהיה קשה לה להיות מרווחת – 
הקומפקטיות של המנוע(ים) החשמלי(ים) תורמת לכך - יעילה, מחוברת, מבדרת ונוחה. 
גם הביצועים יכולים להיות מצויינים, עם זינוקי ברק מיידיים והאצות זמינות ומצמידות 
(יגואר I-Pace מזנקת למאה תוך פחות מחמש שניות), אבל עם אבן ריחיים של
סוללות 
כבדות – היגואר שוקלת 2.3 טון! - מנוע לא מוזיקלי וללא החלפת הילוכים, 
האפשרות היחידה להפיק "הנאה" מנהיגת ID ושיבוטיה תהיה מלאכותית ואפילו 
וירטואלית. כמו משחק מחשב או סימולטור או הסאונד שבוקע מהרמקולים ולא מהמנוע. 
אני מתחיל לחשוד, שהגה חשמלי אינו אלא קונספירציה שנועדה להכשיר את ליבנו 
להשלמה וקבלה של המכונית החשמלית.