מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
מנהלים: פיג'ו 508 - אופל אינסיניה - סקודה סופרב
חולמות להיות פרימיום
ב-מ-וו: Top 50
50 הבימרים הגדולים בהסטוריה
קטנות/ג'יפונים: קיה ריו נגד קיה סטוניק
טרנד בכל מחיר?
מבחן המבחנים 2
מה צריכה מכונית כדי להיות נוחה
משפחתיות/קומפקטיות: טויוטה קורולה במבחן השוואתי כפול
הסדאן נגד יונדאי איוניק וסקודה אוקטביה, ההצ'בק נגד סיאט לאון וקיה סיד
ירוק/חשמליות: פולקסווגן ID
עתיד המכונית החשמלית
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
גם קוריאה מסתערת על מלכת אירופה
ספורטיביות: פורד מוסטנג V8
מנוע V8 הוא זן אהוב בסכנת הכחדה
שטח: סוזוקי ג'ימני נגד טויוטה לנד-קרוזר
הגודל לא קובע?
מנהלים/היברידיות: טויוטה קאמרי נגד קיה אופטימה
הטרנד לא עומד במבחן
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: 3008 - טיגואן + ספורטאז' - Q2 - ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קומפקטיות: פולקסווגן גולף נגד יונדאי i30
למפרט המלא במדריך
פברואר 2019
על גובה ועומק


כשהמכונית הראשונה של יונדאי יצאה לכביש, גולף דור 1.0
כבר היתה בת שנה. היום מנסים הקוריאנים לקרוא תגר על
מלכת אירופה עם מכונית שהשכילה להבין את סודות הגולף


- כתב וצילם: דור אהרנוביץ -

רוב הסיכויים שאם תעצמו עיניכם ותשמעו את המילה ״מכונית״, דמותה של 
פולקסווגן גולף תעלה בכם אינסטינקטיבית. המכונית המשפחתית שמלווה אותנו 
כבר כמעט יובל שנים ועם 7 דורות (ברוטו, לא כולל מתיחות פנים), שצברה מספיק 
נסיון והצלחה כדי להיות אמת המידה ומודל לחיקוי של הקטגוריה ההצ׳בקית 
בעשורים האחרונים, אלא אם מדובר בגירסאות הביצועיסטיות שלה, שמאבדות 
נקודות בפרמטרים ספציפיים שמכוניות אחרות מתמחות בהם. 



שנה לאחר השקת גולף הראשונה באמצע הסבנטיז, קוריאה הדרומית החלה 
במכירת המכונית העצמאית הראשונה שלה - יונדאי פוני. משם היתה דרכם של 
הקוריאנים רצופה כוונות טובות אך מכוניות קצת פחות (לפחות מנקודת מבט שאינה 
דרך החור שבגרוש). רק ב-2007 הושקה i30 הראשונה והפכה לכרטיס הכניסה 
של הקוריאנים למועדון היצרנים האירופאיים המכובדים. אותה i30 דור ראשון סימנה 
את הבנתם של יונדאי, שמכונית אינה קופסה סטטית שצריכה להשוות-ולהוסיף על 
רשימות אבזור אירופאיות אלא שעליה גם להתנהג כאחת. זה אומר שהיא צריכה 
להיות גם נוחה, איכותית, חסכונית וסבירה לנהיגה. ואכן i30 היתה ליונדאי 
הראשונה שמתנהגת כמכונית מודרנית.



יישור קו עם האירופאים אולי היה מספיק לפני עשור, כשג׳יפונים היו בתחילת דרכם, 
אבל היום הם פה בכל הכוח ובתוספת מחיר זעומה תוכלו לקבל ג׳יפון מרווח לפחות 
באותה מידה, עם צריכת דלק דומה ואפילו תוכלו לרדת לשבילי כורכר בסופי שבוע, 
שלא לדבר על הפוזה. אז למה לכם בכלל לבחור במכונית נמוכה יותר, פחות 
אופנתית ועם תדמית פחות נחשקת? התשובה, במילה אחת, היא התנהגות. מכונית 
נמוכה וקלה יותר עשויה להיות יותר נוחה ופחות מנותקת לנהיגה מאשר רובם 
המוחלט של הג׳יפונים (על גובה והתנהגות תוכלו לקרוא כאן בהרחבה). 



הדור השלישי והחדש של i30 הוא גם הראשון לקבל גירסה ספורטיבית בשם N
וזה סימן שיונדאי שקדו אף יותר על שילדת i30, שנגמלת גם בגירסתה העממית 
ממנוע אטמוספרי מיושן (שעדיין משווק באחיה הג'יפון-טוסון) ומקבלת מנוע 1.4 
ליטר טורבו חדיש, עם גיר רובוטי כפול-מצמד 7 מהירויות ומיתלה אחורי נפרד. כן, 
בדיוק כמו באותה גולף בה יונדאי מנסים לנגוס. הדמיון אינו תם ביחידת ההנעה 
ולמעט כמה סנטימטרים נוספים באורך היונדאי, על הנייר נדמה שהכלי הדומיננטי 
במחלקת המחקר והפיתוח של יונדאי הוא נייר העתקה. ולא רק שם; פולקסווגן 
ממחזרים את עיצוב הגולף דור אחרי דור, אבל גם i30 לא בדיוק מפגינה יצירתיות 
מרהיבה בתחום הזה. דומה שמאז רנו מגאן דור II היצירתית (2002), מה שמאפיין 
את מעצבי הקומפקטיות זה השתפנות.



את הגולף תוכלו לקבל גם עם מנוע 1.0 ליטר טורבו במחיר זול יותר אך אותה 
גירסת ליסינג מצויידת במיתלה אחורי אחוד ולא נפרד, מה שפוגע משמעותית 
בנוחות הנסיעה והתנהגות המכונית (כיף בליסינג, לא?), לכן בחרנו להשוות ליונדאי 
החדשה גולף 1.5 ליטר טורבו בגירסת האבזור היחידה שמגיעה עם מנוע זה, 
"קומפורט-ליין פלוס". ל- i30 מנוע אחד לבחור ממנו, אבל שתי רמות גימור, 
כשהדומה ביותר לגולף היא "לאקשרי" הגבוהה מהשתיים.

  

  

  

  



למרות שהיונדאי זולה ב-8,000 שקל מהפולקסווגן, היא מאובזרת קצת יותר, עם 
תוספת של מושב נהג חשמלי, התראת איזורים מתים במראות הצד ומשטח הטענה 
לטלפונים שתומכים בכך. דווקא בסעיף הבטיחות האקטיבית, נושא שנופח מעבר 
לפרופורציות הגיוניות, יש לגולף יתרון עם מערכת אקטיבית לשמירת נתיב, 
שתופסת שליטה על ההגה ולא רק מתריעה בצפצוף כמו ביונדאי. על חבלי הלידה 
של בקרת השיוט האדפטיבית הצליחו יונדאי להתגבר ובשתי המכוניות השיוט 
תוך-כדי-מעקב-אחר-אוטו עובד בצורה יחסית רהוטה, למרות שאנו לא מעודדים 
שימוש על בסיס קבוע בשיוט אדפטיבי מכיוון שיש לו נטיה אבסורדית - להלחיץ ולא 
להרגיע, ומאפשר לנו כנהגים להרשות לעצמו להתעסק בדברים שאינם נהיגה (כן, 
אותו אייפון שאנו מכורים אליו) ולהתנתק מקצב הנסיעה, בעוד שהטכנולוגיה לא 
מספיק בשלה לכך שנוריד עירנות מהמתרחש לפנינו. יצרנים מודעים לבעיית אבדן 
הריכוז של המין האנושי ובשתי המכוניות הללו ישנו אלגוריתם שיודע לאבחן האם 
הנהג מרוכז או לא, ולהתריע לו במידה שהוא גלש למחוזות אחרים שאינם הכביש 
שלפניו. 



מבחן הדרכים נפל על סוף שבוע קריר, וטוב שכך. מסתבר שהקוריאנים - כמו 
טראמפ (ולמרבה הצער וההפתעה אפילו ב-מ-וו ופורשה) - מכחישים את התחממות 
הכדור ובחרו למקם את פתחי המיזוג של i30 מתחת למסך המולטימדיה ולא מעליו 
כמו בגולף, ככה שאם שתי ידיכם על ההגה, הסיכוי לא להזיע בקיץ הוא די נמוך. 
כתוצאה מכך נאלצים לסגור את פתח המיזוג של הנהג וגונבים את זה שמיועד 
לנוסע. מסך המגע עצמו ממוקם כטבלט בצורה די שרירותית שלא הכי זורמת עם 
שאר עיצוב תא הנוסעים, ואיכות התצוגה כמו איכות מערכת השמע, לא מדהימה. יש 
גם איזה מכשול סנכרון בין המסך למערכת ה"מירור-לינק" דרכה מחברים את 
הסמארטפון, כך שאי אפשר לשמוע מוזיקה או פודקאסטים מהטלפון בזמן שימוש 
בווייז המובנה במערכת. גם לא הצלחנו לכייל את הווליום שיילך יד ביד עם מהירות 
הנסיעה שלנו, וזה די מעצבן להחליש כל רמזור.

  

איכות החומרים והנדסת האנוש טובה מאי פעם ב- i30 החדשה, אבל בהשוואה 
לגולף היא עדיין לא בדיוק שם. אם זה העומק החסר בלחיצה או סיבוב כפתורים, 
בצבע האפור-מיושן שבחרו יונדאי להשתמש בו מסביב לנוסעים או באור הכחול 
המאיר כל מני לחצנים עם ניחוחות עבר. הגולף פשוט יותר אלגנטית והומוגנית. היא 
איננה חסרת כשלים אך הם מועטים; מסך המגע והמתגים שלו מבריקים ומצריכים 
ניקוי יום-יומי כדי להישאר נעימים לעין, ישנו רק שקע חשמל בודד בסביבת הנהג 
(בניגוד לשניים ביונדאי) ולוח המחוונים הדיגיטלי אמנם נאה לעין אך לא מציע מיגוון
האפשרויות שמוצעות באודי. למרות ששתי המכוניות נועלות צמיגים ספורטיביים 
מיותרים (225/45X17), שאינם תורמים גדולים לנוחות הנסיעה, שתיהן עדיין נוחות 
בצורה ששום ג'יפון בקטגוריית מחיר דומה אינו יכול להשתוות לה. בנסיעה עירונית 
מתנהגות הצמד בצורה מאוד דומה, תנוחות הנהיגה טובות והקומבו מנוע-גיר מכוייל 
כמעט זהה. מופתעים לגלות יתרון של 12 אחוזים בצריכת הדלת לטובת הפולקסווגן 
– פער שנשמר גם מחוץ לעיר - יצאנו מסימטאות העיר ובעוד שהשיוט בגולף נעשה 
בשקט מופתי, היונדאי סובלת מלא מעט רעש צמיגים, במיוחד מהסרן האחורי, 
אפילו בכבישים חדשים וחלקים, למרות שצמיגיה זהים.



לצמד שלנו יש כמובן גם בורר מצבי נהיגה; הגולף מסתפקת בשני מצבים ואילו 
היונדאי בשלושה אך בשתיהן בולטים משום-מה בחסרונם מנופים להעברת הילוכים 
מאחורי ההגה, כי בסך הכל יש להן פוטנציאל הנאה לא רע אם תמצאו עצמכם 
בכביש מפותל. פליק מטה בידית ההילוכים של הגולף ומצב "ספורט" נכנס לפעולה, 
הוא ממריץ את המנוע ולמרות שזו לא GTI, עקיפות נעשות בחוסר מאמץ ואת 
העיקולים היא תוקפת בבטחון רב. בקרת היציבות אינה ניתנת לנטרול, אבל היא לא 
רגיזה ואם בכל זאת הגעתם לסוף החבל שלה, סימן שתחושת הבטחון אפשרה לכם 
ללכת חצי צעד יותר מדי. היונדאי לא נשארת הרבה מאחור ומנוע הטורבו החדש 
שלה מתפקד לא רע בכלל, ההגה יותר בשרני מזה שבגולף והיא מרגישה קלילה 
יותר בשינויי כיוון, בקרת היציבות שלה ניתנת לנטרול חלקי המאפשר יותר חופש 
פעולה, אבל כשמתקרבים לקצה האחיזה מתחילה היונדאי הקלילה להתבלבל, גם 
היא לא אוהבת שדוחקים אותה לקצה. אחרי הכל, גם היא לא אחותה הספורטיבית 
N. דינמית, שתיהן עדיפות בהרבה על כל ג'יפון מאותה קטגוריה ולא מרגישות כלל 
בחוסר נוחות כשהאוטסטרדה נגמרת – שזה הרייזון ד'אטר להמשך קיום המכונית 
הקומפקטית,  שהיא עדיין המבוקשת ביותר באירופה - אבל ריגוש או תשוקה גדולה 
תאלצו לחפש בגירסאות הביצועים שלהן. 

i30 החדשה היא מכונית טובה, אחת המוצלחות בקטגוריה, ובהתחשב בגילם הצעיר 
של היצרן והדגם זו בהחלט בשורה נעימה. היונדאי, אפילו יותר מהפולקסווגן 
המדושנת, הבורגנית, מציתה בנו תקווה נוספת שהעולם אינו אבוד כולו לאופנה 
החלולה של ג'יפונים מתפשרים. היא גם זולה מהגולף בכמה אלפי שקלים, אך זה 
אינו מספיק כדי לטלטל את הכס של המלכה בת ה-45.