מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
מרץ 2015
שלום, חברה
מסע פרידה ממכונית הסאלון יוצאת הדופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה


- דור אהרנוביץ -
רוב הסיכויים שאתם לא ממש מצליחים להיזכר איך נראתה הסופרב הראשונה 
משנת 2001 וזה בעיקר מכיוון שהיא היתה חסרת ייחוד לחלוטין, מין פולקסווגן 
פאסאט עם מסיכת פורים. חוסר הייחוד הזה גרם לאותה סופרב להתמוסס גם 
בזכרונכם. הדמיון לפאסאט לא נגמר במראה; סופרב דור ראשון התבססה על 
שילדת הפאסאט וחלקה איתה את רוב מכלוליה אך הורכבה בכל מיני מדינות 
שיצרני רכב מתביישים בקיומן, כמו קזחסטן. פאסאט לעולם השלישי. 


בשנת 2008 החליטה סופרב להתנתק מהאמא והעולם קיבל בשורה; שלם על 
מכונית מנהלים - קבל מכונית סאלון. הדור השני של סופרב נבנה על 
פלטפורמה מאורכת של אוקטביה והתהדר במרחב רגליים אחורי חסר תקדים - 
אפילו במושגים של מכוניות סאלון (וכמובן שגדול בהרבה גם מזה של פאסאט) 
- ותא מטען ענק עם דלת חכמה, שהפכה את סופרב ממכונית סדאן 4 דלתות 
להצ׳בק 5 דלתות בלחיצת כפתור. התכונה הבולטת והשנויה במחלוקת בדור 
השני היא כמובן העיצוב החיצוני הלא שגרתי, שלא ירד חלק בגרונם של 
הרגילים לנוף פאסאט-קאמרי-אקורד. סופרב קיבלה חזות קרה ומתבודדת של 
לימוזינה צ׳כית בעלת דלת אחורית ענקית, גג גבוה ופרונט פוזל. 

סופרב סבלה גם מסטראוטיפים קדומים, שנבעו משם המשפחה שלה, סקודה. 
לאף אחד לא הפריע מה מקור האוטו כשדובר על פאביה או אוקטביה, אבל 
המחסום הפסיכולוגי גרם להרבה אנשים להירתע מרכישת סקודה שמיוצרת 
בצ'כיה עבור סכום של מכונית מנהלים, אפילו שהיא יותר גרמניה מאשר צ׳כית 
(ולכו תנסו להסביר את זה לציבור שפוטי המותגים והשופוני שנהיינו).

 

למרות הסלידה מהגוף הצר והגג הגבוה, שמזכיר לי גור תנינים, סופרב 
התגלתה כמכונית מצויינת והצליחה לא רע בכלל. ממכונית שרד צ׳כית היא 
זכתה להגיע גם לשרי ישראל, שזכו לפתע במושב אחורי מרווח מכל מה שידעו 
קודם (וקיבלו על הדרך גם אות צניעות). שלל מנועים הוצמד לסופרב ואפילו 
אחד בנפח 3.6 ליטר עם הנעה כפולה, שהפך את סופרב לסקודה המהירה 
מכולן בפלנטה, עם מהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ״ש וזינוק 
למאה ב-6.5 שניות בלבד. ואולם, המנוע הפופולארי יותר מסתפק בנפח צנוע 
של 1.8 ליטר, שהודות לשילוב של טורבו צנוע עם גיר רובוטי חכם עושה את 
העבודה בצורה מספקת ורהוטה. היא אמנם לא העניקה חוויית נהיגה חושנית, 
אבל הודות לנוחות הרגועה ולתחושת המרחב, חוויית הנסיעה בהחלט הלמה 
את מיצובה וייעודה.

לפני שנתיים קיבלה אותה סופרב מתיחת פנים של חצי עשור, שכללה שינויים 
קוסמטיים קלים וכל מיני עדכונים לטובת צריכת דלק ותפעול קל יותר של דלת 
תא המטען המפוצלת. תמיד אהבתי את סופרב ואת מה שהיא מייצגת, אנדרדוג 
פרקטית מפנקת וזולה (יחסית), שנלחמת בטחנות רוח. גם בעלי סופרב 
מקבלים את הכבוד הראוי על כך שלא חששו מהסטיגמות וידעו לתפוס עסקה 
טובה בשתי ידיים.

יום אבל נרשם במערכת נטקאר עם חשיפת תצלומי סופרב הבאה; ההורים 
בקונצרן VW פחות אהבו את הפזילה של המכונית מהזרם המרכזי והחליטו 
לחזור עשור-וחצי אחורה, אל אותה שבלונת הפאסאט. סופרב החדשה, כמו 
סופרב הראשונה, היא בעצם פולקסוואגן פאסאט בתחפושת.


ואולם, לא הכל כינורות עצובים ונרות זכרון. סופרב החדשה תהיה מרווחת 
יותר, חסכונית יותר, בטיחותית יותר ותוסיף לעצמה כל מיני צעצועים 
אלקטרוניים שחסרים בדור היוצא, המזדקן; אחרי הכל, היא מבוססת על אותה 
פאסאט שהוכתרה אך לפני ימים ספורים כ"מכונית השנה" האירופאית. אבל 
איפה העיצוב היצירתי, עתיר האופי? להיכן נעלמה רוח הקרב? מדוע חזרת 
למיינסטרים, חברה אהובה? הכרזת סקודה במעמד השקתה, A NEW ERA , 
היא בבחינת לעג לרש.