מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
נובמבר 2018
מכונת הכסף


היצרן הבריטי רב המוניטין מגיע ארצה דקה לפני יובל המאה שלו.
ואין יותר מתאים מהאיש שלנו בבריטניה,
אנדרו פרנקל, מחבר
הספר עטור הפרסים על בנטלי, כדי לבחון את הדגם העיקרי שלו

- אנדרו פרנקל –

מדוע הם מקשים עלינו? לפני שאתם יכולים להתרווח במושבים הרחבים והעמוקים, 
ולהעריך את שדה הראיה הכי פנורמי שהעניקה בנטלי סגורה אי-פעם, אתם צריכים 
לספר לאנשים שאתם נוסעים באוטו שנקרא בנטאיגה ולהשלים עם הצורה שלו, 
שלמרות גודלה היא חסרת נוכחות. ומעציב שגם בו עדיין אין יופי, משהו שכבר מזמן 
חדל להיות סימן היכר בעיצוב של בנטלי.

וכל זה מפריע. אני יודע שהוא לא היה אמור, מפני שהעבודה שלי היא לספר לכם 
איך הרכב הזה נוסע ואיך יהיה לחיות איתו, לא לבזבז מילים יקרות בקינה על 
המראה שלו ושמו המוזר – שאת זה אתם מסוגלים לעשות לא פחות טוב ממני – 
אבל עבורי זה חלק מהתמונה הכוללת. פחות מפריעה לי אבן הנגף של עצם הרעיון 
של בנטלי לייצר רכב כבישטח. ראשית, בנטלי אינה פורשה, שעד השקת קאיין ייצרה 
רק מכוניות ספורט; שנית, התכנית העסקית של קאיין מוכיחה, שלא רק ש-SUV לא 
פוגע בתדמית היצרן, הצלחתו המסחרית ושולי הרווח שלו מאפשרים להשקיע יותר 
בפיתוח דגמים ראויים, שאחרת לא היו מגיעים לפס הייצור. זו בדיוק הסיבה בגללה 
פורשה מייצרים – ומוכרים – יותר דגמי GT מאי פעם. הודות לקאיין הם יכולים 
להרשות לעצמם לא פחות מארבעה דגמי GT – ועוד היד נטויה. הודות לרכבי 
הכבישטח שלו, פורשה הוא יצרן הרכב הרווחי ביותר בעולם: אפילו לפני השקת 
מקאן, קאיין מכר יותר עותקים מכל יתר דגמי פורשה יחד.

התקווה שלי היא, שהצלחת בנטאיגה תאפשר לבנטלי לייצר את ספיד סיקס 
הדו-מושבית, שאמורה להיות הבנטלי המהנה ביותר מאז השתלטות רולס-רויס 
ב-1931, צעד שהציל את החברה אבל הרס את הכיף. אבל בינתיים בואו נתרכז 
במבנה העצום הניצב לפנינו.



האם זו בנטלי אמיתית?
במקומות אחרים תוכלו לקרוא שעיתונאים מתעסקים באובססיביות בעובדה שיש לו 
בסיס גלגלים וכמה מכלולים משותפים עם אודי Q7 – בדיוק כמו הדור החדש של 
פורשה קאיין. ביקורת דומה הוטחה שלא לצורך בקונטיננטל GT הקודמת, שהיה לה 
קשר פחות הדוק עם פולקסווגן פאהטון. אני מציע להתעלם מזה: ברגע שהדלת 
המאסיבית נטרקת מאחוריכם, אתם מרגישים שאתם יושבים בבנטלי. 

  

  

אחרי סקירה מדוקדקת של העץ, העור, הכרום, ההתאמה, הגימור ורשימת 
התוספות (הבנטאיגה "שלי" הגיע עם רשימת גודיז בשווי 75 אלף ליש"ט, שאם תהיו 
מוכנים לוותר עליהם תוכלו לקנות באותו כסף 911 חדשה), תגיעו למסקנה שהוא 
הרוויח את הכנפיים שבסמל בלא פחות יושר מקונטיננטל GT או פליינג ספאר. 

  


כוח בשליטה
הוא גם נשמע כמו בנטלי. כמקובל היום, בנטאיגה הושק "מלמעלה למטה", כך 
שהמנוע החזק ביותר, בנזין W12 טווין-טורבו 6.0 ליטר 608 כ"ס, מקדים את V8 
בנזין (550 כ"ס), V8 דיזל (435 כ"ס) ואת V6 בנזין היברידי פלאג-אין (מודל 
2019). מנוע W12 של קונצרן VW הושק בבנטלי ב-2003, אבל למרות הזהות 
בתצורה ובנפח זה לא אותו מנוע. 608 כוחות-סוס אינם מעט, אבל גם די עצלניים 
בהתחשב בנתוני המנוע. לא שבנטאיגה זקוק לגירסת ספיד ספורטיבית; אם אומר 
לכם שעם 2.4 טון זה רכב קל יחסית, תחשבו שהתחרפנתי, אבל הודות לשימוש 
הנרחב באלומיניום הכבישטח המגודל הזה (אורך 5.14 מ' וגובה 1.74 מ') קל יותר 
מקונטיננטל GT קבריולה. אז עם כל הכוח – שלא לדבר על מומנט עוקר צוקים של 
92 קג"מ – יש לו ביצועים שאין לגירסאות החזקות ביותר של ריינג'-רובר או ב-מ-וו 
X5 ורק אחיו למחצה, פורשה קאיין טורבו, מסוגל להשתוות אליו בזינוק (4.1 שניות) 
אך לא במהירות המירבית (301 קמ"ש).

הוא מספיק מהיר, אבל לא נותן הרגשה שהוא כזה. אין כאן דחיפות מבוהלת, שיש 
צורך לרסן את הכוח אפילו במצב הנהיגה האגרסיבי ביותר. הוא עושה מה שבנטלי 
צריך לעשות, שזה לגלוש מהר קדימה במצערת חלקית, עם מינימום החלפות 
הילוכים ולאפשר למומנט לעשות את העבודה לצלילי רעם מרוחק.



עידון במיטבו
בנוחות הנסיעה המופלאה מרגישים כבר בהתחלה, בהמשך גם בעד כמה שקט 
הרכב הזה. לא משנה באיזו מהירות תבחרו לשייט, רמה כזאת של עידון לא תשיגו 
אפילו בריינג'-רובר. עם מערכת הנעה כפולה משוכללת אין לו בעיה גם בשטח, אם 
אלה שבילים מדבריים או דיונות טובעניות. זה לא היה כיף, לא במובן של איזון 
המצערת בדריפטים, אבל למה כבר אפשר לצפות מרכב במשקל וגובה כאלה? 
לכל גירסאות הבנטאיגה יש מיתלים המאפשרים טווח שבין זווית גלגול שטוחה 
למוטות מייצבים מנותקים לגמרי, תלוי בדרישות השטח. הוסיפו לזה תכנון מיתלים 
מושכל, מבנה קשיח והמון גומי – ותקבלו מעטפת תפעול יוצאת דופן במנעד 
אפשרויותיה. הוא מרשים מאוד בשטח ולא פחות מהנה כשה-W12 מיילל 
במיגבלות.

בנטאיגה הוא הכבישטח הראשון של בנטלי, אבל אין ספק שהוא נצחון טכנולוגי. 
בשלב הזה הוא בודד במערכה וזוכה להצלחה מסחרית, אבל בקרוב מאוד יופיעו 
המתחרים מבית רולס-רויס ושות'. צפויה להם תחרות קשה מצד רכב חביב למדי, 
ברגע שמתגברים על המראה והשם. האם הוא ראוי להיקרא בנטלי? לפחות כמו כל 
דגם אחר בעידן פולקסווגן, אולי למעט מולזאן הנפלאה אך הפגומה. בנטאיגה הוא 
רכב שאני מחבב יותר מאשר אוהב, אבל אני לא בדיוק קהל המטרה. בעלי הון, 
כוכבי ספורט ויזמים מצליחים פשוט יעריצו אותו.



TV אנדרו פרנקל נוהג בבנטלי הקלאסית מכולן על מסלול הלה-מאן

  


גלריה: בנטלי - 99 שנה על הכביש והמסלול



  


בירקין 4.5 'בלואר', מנצחת 24 השעות של לה-מאן 1930



  
ספיד סיקס קופה, 1925

  
  



  
1930. ה'בלואר' במסלול ברוקלנדס (אנגליה)

  

  
קונטיננטל, 1954


קונטיננטל GT3

  
לה-מאן 1930 (מימין), 1922 (משמאל) ונצחון אחרון ב-2003 (למטה)




מולזאן, ספינת הדגל


הספר על בנטלי, מאת אנדרו פרנקל



כתבות קשורות:

הבל הפרימיום?