מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות: פרארי דינו
אפריל 2018
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
עורך נטקאר והכתב הבריטי שלו חולמים לקחת את אותה מכונית לאי בודד. האם זה ייגמר בדו-קרב?


- אנדרו פרנקל / תצלומים: טוני בייקר -

דבר אחד ברור לי כבר היום: את ההקפה האחרונה בחיי ארביץ ליד הגה של פרארי. 
אם הייתי חייב להחליט כבר עכשיו, זו תהיה F40 או לה-פרארי. אבל אם אני צריך 
לבחור מכונית אחת – ולא רק פרארי – שאוכל ליהנות ממנה גם על הכביש ולא רק 
על מסלול, אין לי שום ספק שהמנצחת הגדולה היא פרארי דינו 246GT. והבחירה 
הזאת באחת-והיחידה-ובלעדיה-אין-עוד נעשית בידיעה שזו הפרארי האיטית ביותר 
בהסטוריה. ומה שלא פחות מפתיע – העובדה הזאת חסרת כל חשיבות.


       באופן מפתיע, העובדה שזו הפרארי האיטית
         ביותר בהסטוריה היא חסרת כל חשיבות


דינו נולדה ב-1969 ונקראה על שם בנו של אנצו פרארי, שנפטר ממחלה בגיל 24. 
למעשה, היא נקראה רק דינו, ללא אזכור או סמל של פרארי, ובליבה פעם מנוע V6 
מרכזי 195 כ"ס 2.4 ליטר וארבעה גלי-זיזים, שהיה פיתוח של מנוע מירוצים משנות 
החמישים. מאז ועד היום לא נוצר מנוע V6 כה עתיר אופי. עד שנת 1974 יוצרו 
3700 דינו, בשתי גירסאות - קופה וספיידר – שנמכרו אז במחיר של 14,500 דולר. 
היום קשה להשיג אחת במצב מושלם עבור פחות מ-400 אלף דולר. דינו היתה 
"פרארי זולה" כי היתה המכונית הסדרתית הראשונה של היצרן המיתולוגי שלא היה 
לה מנוע V12, אבל בעצם היא היתה הראשונה בשושלת של מכוניות ספורט קטנות 
יותר עם מנוע מרכזי, שממשיכה גם היום. למעשה, 488GTB הנוכחית היא מה 
שהיתה דינו 246GT בשנות השבעים. לא מפתיע לגלות, שדינו בת קרוב ל-50 עולה 
היום יותר מכל פרארי חדשה.




שוק הקלאסיות האקזוטיות רותח, אבל לא זו הסיבה לשווי של דינו ענתיקה. וזה גם 
לא רק בגלל שהיא כל כך יפה, למרות שלא תצליחו למנות על אצבעות ידו של חבלן 
את מספר הפרארי הצעירות שהן גם יפות ממנה. פינינפארינה עיצב לא מעט פרארי 
יפהפיות, אבל דינו נדירה; אין אף זווית בה היא לא נראית פשוט נהדרת. דינו כה 
נחשקת כי היא מייצגת באופן מזוקק את הרוח והקסם של פרארי, בתוספת האירוניה 
של האיסור לענוד את סמלי פרארי. אז תתתפסו את ידית הניקל הקטנה, תפתחו את 
הדלת הקמורה והצטרפו אלי לסיבוב בדינו הכחולה.

הדימויים החזותיים של היצרן הנודע בעולם זועקים מכל עבר, מההגה בעל חישורי 
האלומיניום ועד הכלוב החשוף של מוט ההילוכים. חזית הקוקפיט עמוסה מחוונים – 
שמונה, אם סופרים – אבל ראשית מבחינים במד הטורים ובמיוחד בקו האדום שלו, 
7800 סל"ד. אלה סיבובים רציניים עבור מכונה כה קשישה.

  

  



תנוחת הנהיגה האיטלקית המסורתית כמובן איומה, הכל זרועות ובלי רגליים, אבל 
למי אכפת כשהנוף כל כך טוב? קימוריהן המזדקרים של הכנפיים הקדמיות אופייניות 
לפרארי כפי שפסלון 'הגברת המעופפת' מזוהה עם רולס-רויס. שדה הראיה טוב, 
תופעה די נדירה במכוניות מנוע מרכזי דו-מושביות נמוכות צללית מהעידן ההוא. 
וישנה גם אותה שמשה אחורית, שקצוותיה מכופפות ב-90 מעלות. אני אפילו לא 
רוצה לחשוב כמה עולה להחליף אותה.


            צליל המנוע עשיר ומורכב, ערב יותר לאוזן
          בסיבובי סרק מאשר רוב המנועים בקו האדום


סיבוב מפתח, אבל היא לא מתניעה. זה דווקא מרגיע; מכונית כזאת לא צריכה פשוט 
להתעורר לחיים, כאילו היתה איזו קופסה יפנית סתמית. העובדה שהיא זקוקה לקצת 
חיזורים היא חלק מהתהליך - יצירת קשר אם תרצו. יש משנק, אבל לא אלגנטי 
להזעיק אותו. עדיף להשתמש ברגל ימין כדי להזין את שלושת מאיידי הוובר הכפולים 
בקצת בנזין (במרוצת הזמן תלמדו מה המינון המדוייק). סיבוב נוסף של המפתח 
ותשמעו איך הוא תופס – בהתחלה שניים או שלושה צילינדרים ואז כל השישה. 
הצליל עשיר ומורכב, ערב יותר לאוזן בסיבובי סרק מאשר רוב המנועים בקו האדום.



המכונית כבר בהילוך ראשון, מאחר שאין לבטוח בבלם יד של פרארי מהסבנטיז. 
ההילוך הראשון נטוש במסילה נפרדת משמאל – ובצדק; זה ההילוך בו משתמשים 
הכי פחות. במכוניות המירוץ של פרארי היה נהוג סידור דומה. מוכנים למצמד? אני 
בספק. הוא הרבה יותר כבד מהדרוש כדי לטפל ב-23 קג"מ. אבל עם הגה לא 
מתוגבר ובלמים לא פחות כבדים, הגפיים שלכם יהיו עייפות באותה במידה בסופו של 
יום נהיגה.


              מכונית שצריך לנהוג בה במצערת מלאה
              כדי לתחזק אותה כראוי? כזאת היא דינו


אז אתם מתחילים לזוז ודי מהר מייחלים להילוך שני, אבל אתם ממתינים עם השילוב 
כי אתם יודעים שתמסורות של פרארי מהעידן ההוא לא אוהבות שני כשהן קרות. אז 
אתם מדלגים ישר לשלישי, מצפים שהמנוע יגמגם וישתעל, אבל מרגישים שהוא 
מושך בלי למחות. קלאסה. תיכף תתחיל המחט של מד חום השמן לקום מהתושבת 
שלה. זהו, עכשיו היא מאפשרת לכם להשתמש בכל ההילוכים. מאחר שבבסיסו זה 
מנוע מירוצים, צריך לנסוע בדינו חזק ומהר לא רק כדי להפיק את מיטב הביצועים 
אלא גם כדי לשכנע את השמן לטפס למעלה כדי למנוע שחיקה מוגברת של גלי 
הזיזים. מכונית שצריך לנהוג בה במצערת מלאה כדי לתחזק אותה כראוי? כזאת
היא דינו.


      ההגה מתפתל בין הידיים כמו יצור חי, שם ללעג את
     מה שרק מכונה "תחושה" במיטב הגאי הכוח של היום


ההגה משדר תחושה קצת עמומה והקפיצים קצת נוקשים, די מאכזב בהתחשב בכל 
מה שקראתם על המכונית. תרגיעו. תתחילו ללחוץ ותגלו שעם קצת חום בבולמים 
ומהירות מתחת לצמיגים הדקים, מישלן XWX במידה 205/70X14, דינו הקטנה 
מתחילה לחיות. ואני מתכוון לזה. ככל שהמהירות גוברת, ההגה מתפתל בין הידיים כמו 
יצור חי, שם ללעג את מה שרק מכונה "תחושה" במיטב הגאי הכוח של היום. המכונית 
הזאת מדברת אליכם ללא הרף, דרך ההגה, המושבים הצנומים והקול הבוקע מאחורי 
האוזן השמאלית, שראוי לקהל בלה-סקאלה.



לא, היא לא מהירה. עם 7.3 שניות ו-235 קמ"ש, פולקסווגן גולף GTI תצלוב אותה, אבל 
למי אכפת אם פירוש הדבר שתוכלו ליהנות ממנה יותר ולשמור יותר זמן על הרשיון 
שלכם? האיזון שלה משכר, גורם לכם לתהות איך ייתכן שפרארי שכחו לגמרי את 
המלאכה ויצרו מכוניות מנוע מרכזי כמו 308, 328 ו-348 שהיו מסובכות ללא צורך על 
המיגבלות. חוויית הנהיגה הנשגבת בדינו מושגת למרות אחיזה פושרת וכנועה; אתם 
יודעים שאפשר לדרבן אותה ולהשתלט על כל החלקה בעזרת ההגה השמיימי, או פשוט 
לשייט בה בידיעה שאתם נוהגים במכונית שאין שניה לה לעיניים או לאוזניים.


          דינו היא חברתו הטובה ביותר של הנהג, 
          הכיול שלה לא כוון לקצב אלא להרגשה


דינו היתה והינה חברתו הטובה ביותר של הנהג, אשת סוד יפהפיה איתה רק מחפשים 
הזדמנות לצאת להרפתקאות חדשות ומסעירות. לא עניינו אותה זמני הקפה – לא של 
פיוראנו ולא של נירבורגרינג – וגם לא כמה מיליוניות שניה יכולים מתכנתים לקזז מפעולת 
הגיר. כמו שצריך, היה לה קצת יותר כוח מאחיזה והכיול שלה לא כוון לקצב אלא 
להרגשה. כשהאיש ממראנלו החליט שדינו לא תישא את השם פרארי, זה היה מעשה 
אמיץ; אף אחד לא ידע אז מה זה או מי זה דינו. היום זה השם של הפרארי הנערצת
ביותר.


__________________________________________________________
 

גלריה: פרארי דינו 246GT
  


  





       



______________________________________________________________

מבחנים קשורים

  

פורשה 911                                  פרארי F40