מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
למפרט המלא במדריך
פברואר 2018
ישן מפני חדש?


אחרי שניצח את סקודה קודיאק, יוצא פיקאסו להגן על הכתר 

בזמן האחרון, קוראיי היקרים, גיליתי להפתעתי שאתם מעדיפים סקס על 
נהיגה. מבחנים למיקרוואנים – כלי רכב המיועדים להולכת ילדים ולא לנהיגה 
של ממש - מקבלים בנטקאר רייטינג גבוה יותר ממבחנים למכוניות ספורט, 
כולל פורשה ופרארי. ובין חמשת הגדולים יש שני מבחנים בהם משתתף 
סיטרואן C4 פיקאסו – גרנד ופטיט - ושניים בהם מככב פיג'ו 3008. שניהם, 
אגב, ניצחו בכל המבחנים בהם הם עומתו עם לא פחות מתריסר מיקרוואנים 
וג'יפונים. עכשיו מגיע ארצה מיקרוואן 5+2 חדש מאותו בית, פיג'ו 5008, ומה 
יותר טבעי ומתבקש מאשר להשוות אותו למלך הקטגוריה, גרנד פיקאסו. 
רגע, מבחן השוואתי לרכבים שבעה מושבים בלי חביב הקהל, סקודה קודיאק?!
כמובן; קודיאק נוצח במבחן הקודם על-ידי פיקאסו ואין שום סיבה למשחק חוזר.

זה המבחן האחרון לפיקאסו; אחרי ש-C3 פיקאסו הפך ל-C3 איירקרוס, C4 
פיקאסו הופך ברגעים אלה ממש ל-C4 ספייס-טורר. ואולם, בעוד ש-3 הוחלף 
בדגם חדש לגמרי, ב-4 מוחלף רק השם. פאתטי. היצרן הצרפתי PSA הוא 
היצרן האירופאי היחיד שנתפס בשנת 2018 כשאין באולמות התצוגה שלו 
אפילו כבישטח אחד ולא נותר לו אלא להצמיד שמות עם תדמית "פנאי". 
מבחינת המבחן הנוכחי זה דווקא דבר חיובי. ציטוט: "עבור 5+2 מושבים לא 
צריך 'ג'יפ', מספיק מיקרוואן אמיתי בתצורה כזאת (אמיתי, כי ג'יפונים נטולי 
הנעה כפולה מסווגים במדריך גם בקטגוריית מיקרוואן). ומי נולד יותר מיקרוואן 
מפיקאסו... יהיה מי שיבוא ויטען, במידה רבה של צדק, ששפוטי האופנה לא 
יגעו במיקרוואן כזה עם מקל של סלפי: הם רוצים ג'יפון, נקודה."
בדיוק בשביל 
זה נוצר 5008, שמשתמש באותה פלטפורמה ובאותם מכלולים של פיקאסו אך 
מציג סוג של פזילה אופנתית לעבר הלוק הג'יפוני. אבל כפי שאתם כבר מכירים 
אותי, לא זה מה שיכריע את הדו-קרב המשפחתי הזה. 



למרבה הצער, גם לא היכולת הדינמית של השניים – ולא בגלל שבקטגוריה 
הזאת היא לא משחקת כינור ראשון. המפרט הטכני הצביע על שוויון כמעט 
מוחלט (הסיטרואן קצת יותר קל מהפיג'ו), וגם על הכביש ההבדלים בביצועים 
ובצריכת הדלק היו מיקרוסקופיים. פיקאסו נהנה מיתרון קטנטן בסעיף נוחות 
הנסיעה בזכות צמיגים גבוהים יותר, אבל צריך לנסוע בשניים במקביל כדי 
להבחין בו (הבדל מהותי אחד בין השניים בכל זאת קיים, אבל מבחינה דינמית 
הוא לא מדיד בשניות, מטרים וליטרים. עוד אשוב אליו). 

שאלה מסקרנת: עד כמה 5008 שונה מ-3008. תשובה: בכלום, למעט כמובן 
גודל ותצורת החלק האחורי. בסיס הגלגלים של 5008 ארוך ב-16 ס"מ, הגוף 
כולו ארוך יותר ב-19, הוא גבוה בשלושה וכבד יותר ב-65 קילו. בקיפול שורת 
המושבים השלישית, נפח תא המטען גדול יותר ב-260 ליטר. ליד אותו הגה 
קטן וקטום, מול אותם מחוונים ומסכים ובתפעול הגיר והאבזרים, התחושה היא 
בדיוק – אבל בדיוק! - כמו באח הקטן. אותה צורה, אותו מגע, אותו אוטו.



להבדיל מ-3008, אחיו הגדול זמין לנסיעות מבחן רק בגירסת Premium 
היקרה ולכן נאלצנו לקחת אותה ולהעמיד מולה את המקבילה של פיקאסו, 
Exclusive, הזולה ממנה ב-21 אלף שקל. למעט הגיל, מוט ההילוכים, קמצוץ 
בטיחות (בשניהם סוללה עשירה של עזרי בטיחות אך בפיג'ו יש מערכת היגוי 
אקטיבית להתראה על רכב בשטח מת לעומת התראה בלבד בסיטרואן), מסך 
מולטימדיה גדול באינץ' אחד וגג שמש פנורמי (מבחינת הנהג דווקא עדיפה 
שמשה קדמית פנורמית שבסיטרואן), לא מצאנו פריטים המצדיקים את ההבדל. 
לעומת זאת, איכות הגימור בפיג'ו גבוהה יותר, למראה ולמגע, המולטימדיה 
ידידותית יותר (בשניהם הנדסת האנוש מכבידה; כדי לנתק את מערכת 
עצור/סע צריך להיכנס למסך – וזו רק דוגמה מציקה אחת), הגיר הרבה יותר 
נעים לתפעול – המוט בסיטרואן מאיים להישבר - ומציע גם מצב ספורט.



עיקר כוחו של סיטרואן בארגון תא הנוסעים, עם 5 מושבים אחוריים נפרדים 
וחלונות צד ענקיים. 5008 מעיד שפיג'ו עשו שיעורי בית וגם בו המושבים 
נפרדים והחלונות רק קצת יותר קטנים. הבדלים? היושבים מאחור בסיטרואן 
נהנים מפתחי מיזוג בקורות הצד, הנוסע האמצעי בשורה השניה זוכה למרחב 
רגליים עדיף – בשניהם המרחב במושבים 3-5 מצויין - ואילו בפיג'ו מונע הגג 
הפנורמי התקנת תאורה אחורית. בפיג'ו תא מטען גדול יותר, עם או ללא קיפול 
שורת המושבים השלישית (210-780 לעומת 130-704 ליטר), אבל בסיטרואן 
יש מספר גדול יותר של תאי אחסון. התצורה היותר מיניוואנית של פיקאסו 
מיטיבה יותר עם הילדים היושבים בשורות האחוריות, אבל גם אלה שב-5008 
נהנים מאיכות חיים גבוהה. הפער לטובת הסיטרואן אפסי לעומת זה שבינו 
לקודיאק.

  

למרבה הצער, פיקאסו ממשיך בעיצוב המיניוואני גם בסביבת הנהג המרווחת, 
עם שמשה ענקית משופעת, לוח מחוונים מרכזי ומשטח ענק שמפריד בין הנהג 
לזכוכית. המעבר למושב הנהג ב-5008 עלול לגרום להתקף קלאוסטרופוביה 
קל, אבל ברגע שמתחילים לזוז אפשר רק לברך על כך שהפיג'ו היא יותר 
מכונית ממשאית. 5008 נותן הרגשה שהוא קומפקטי ונמוך יותר, הדוק ועוטף 
את הנהג בצורה נעימה ומשרת בטחון. מלאכת הנהיגה טבעית יותר ומצב 
ספורט בגיר הוא רק בונוס קטן. בשניהם, הקומבו מנוע/גיר (טורבו בנזין 165 
כ"ס וגיר אוטומטי פלנטרי 6 מהירויות), בסדר, אבל לא מתגמל ולא מעודד 
נהיגה נמרצת. גירסת הדיזל הזולה (175 אלף בסיטרואן ו-180 אלף בפיג'ו), 
נותנת תמורה טובה יותר.



לעומת ג'יפונים שמסווגים כמיקרוואנים רק בגלל שאין להם הנעה כפולה, הזוג 
הצרפתי לא עושה פשרות אופנתיות, לא מנסה לרקוד על שתי חתונות 
והיושבים בהם לא זקוקים להגנת המועצה לשלום הילד. בין השניים הבחירה די 
פשוטה: אם אתם עדיין נהנים לנהוג, 5008 נותן יותר בלי להעניש את הילדים 
– ואתם זוכים גם ברכב איכותי יותר עם סביבת הנהג הכי מודרנית ומוצלחת 
בקטגוריה. אם זה שווה לכם עשרים אלף שקל, פיקאסו מאבד לא רק את שמו 
אלא גם את מעמדו לטובת יורש חדש ומוצלח ממנו.


_________________________________________________________


מבחנים קשורים
  

      מיניוואן מול מיקרוואן                      קודיאק - סורנטו - פיקאסו