מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
למפרט המלא במדריך
אפריל 2015
מה נשתנה ההגה הזה
בהגה אדפטיבי כבר נהגתם?

- דור אהרנוביץ -
אנחנו נמצאים בתקופה מוטורית מוזרה. אמנם בשמיים עדיין אין מכוניות 
מעופפות כפי שהבטיחו לנו בסרטים עתידניים משנות התשעים – ובכבישים אין 
מכוניות שמטפסות על קירות כמו שדמיינתי בתור ילד צוציק שגיל רישיון 
הנהיגה היה רחוק ממנו שנות אור - אבל בין אם נרצה להודות בכך ובין אם לא, 
מנוע הבעירה הפנימית נמצא בדרך החוצה. טכנולוגיית החשמל הטהור 
ממתינה ממש מעבר לפינה ותאי המימן לא מפגרים הרבה מאחור. לפני שנשב 
כולנו מאחורי כלום, למעט מסך מגע, במכונית אוטונומית מונחית GPS , לא 
נותר לנו אלא לנסות ליהנות מכל מיני סלטים היברידיים (ואני לא מדבר על 
פריוס).

הטרנד האחרון במכוניות הפרימיום לוקח את הקונספט ההיברידי למקום 
ספורטיבי והורג שתי ציפורים במכה אחת; גם מנוע גדול וגם אחד חשמלי עם 
בטריות לאקסטרה כוח מתי שצריך אותו, או לזחילה בפקקים. ככה חוסכים 
בדלק ועל הדרך מקבלים דירוג זיהום עדיף אצל אנשי גרין-פיס והאוצר. 
לקסוס משכללת זאת כבר שנים ולאחרונה עלו גם התותחים הגרמניים על הגל. 
אינפיניטי לא איחרה בהרבה והשיקה השנה את מחליפת G37 הלא היא גברת 
Q50 . קיו החדשה עושה קצת בלאגן בעולם המנועים הצנוע של אינפיניטי; 
G37 היוצאת צויידה במנוע בנזין 3.7 ליטר ומכאן שמה, אבל Q50 מוצעת עם 
שלושה סוגי מנועים שונים; 2 ליטר טורבו בנזין (211 כ"ס), מייד-ביי-מרצדס, 
2.2 ליטר טורבו דיזל (170 כ"ס, לא קיים בארץ), והפנינה אותה אנו בוחנים 
היום – בנזין היברידי 3.5 ליטר אטמוספרי המפיק 306 כ"ס, פלוס מנוע חשמלי 
שמוסיף למדורה עוד 68 סוסים. לפי החשבון שלי מדובר ב-374 כ"ס, אבל 
אינפיניטי נשבעים שיש 364 סוסים "בלבד". בעברית פשוטה זה אומר, 
שמכונית המנהלים האוטומטית השמנמנה והמפנקת הזאת, ששוקלת כמעט 
שני טון, מאיצה מהרמזור למאה קמ"ש יותר מהר מאימפרזה טורבו חדשה עם 
נהג מירוצים על ההגה. 


"החיים הם לא אפס-למאה" © אך הכוח של העלמה קיו ההיברידית פשוט 
ממכר. סחיטת הדוושה הימנית תגייס את כל המשאבים הנזילים ותדביק אתכם 
למושב בצורה ליניארית ומהפנטת. הנקודה הכי מתוקה נמצאת מעל קו 6000 
סל"ד, שבדרך-כלל מלווה בנפילת מומנט (או בקוצר נשימה במנועי טורבו), אבל 
תחת זאת שולפת האינפיניטי את האס החשמלי, שמרגיש קצת כמו מבער 
אחורי המתעורר לחיים וגורם לתאוצת ההיפו ההיברידי להיות מהנה אפילו יותר 
מזו של מכוניות מהירות ממנה. 

מכוניות היברידיות חלשות סובלות מנפילת כוח דרסטית לאחר קטע נהיגה 
דורשני, מכיוון שהסוללות מתרוקנות להן והמנוע האנמי נותר לבדו מול העליות 
והעיקולים. סבלנו מזה במבחן של הלקסוס IS300h אך באינפיניטי - המגובה 
במנוע חזק כשלעצמו - היינו צריכים ממש להתאמץ כדי להגיע לנקודת השבירה 
החשמלית, וגם אז היא נשארה מהירה למדי (רק חבל שסאונד המנוע המשובח 
נשאר מבודד לו מחוץ לתא הנוסעים). 

תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 7 מהירויות עובדת טוב למדי, אבל היא עוד 
לא ברמה של הגרמניות, עם העברות הילוכים בלתי מוסברות וסירוב מזדמן 
לקיק-דאון. הרושם מיחידת הכוח לא רע בכלל והעובדה שהיא מחוברת ישירות 
לגלגלים האחוריים רק ממתיקה את העוגה. מערכת בקרת היציבות ניתנת 
לניתוק חלקי בלבד, מה שאנו מכנים "מצב שומאכר" , ונותנת לנהג לשחק קצת 
עם הזנב עד שהוא מתחיל להגזים ואז היא מתערבת בצורה אלגנטית אך 
שאינה פוגעת באגו, כפי שקורה עם הרבה בקרות אגרסיביות ומסרסות אחרות. 


אחרי שסיימנו לחגוג עם המנוע, הגיע הזמן ללמוד מושג חדש בעולם הנהיגה. 
עד היום הכרנו שלושה סוגי היגוי: קלאסי של פעם - מכאני ללא שום תגבור 
(שעבר מהעולם ועושה קאמבק באלפא 4C ), הגה מתוגבר הידראולית (עוד 
מהטובים, בקושי תמצאו כאלו היום) והגה עם תגבור חשמלי, שקיים ברוב 
המכוניות בשוק כיום (למעשה ישנם שני סוגי הגה חשמל, שעליהם ועל מכת 
החשמל בכלל תוכלו לקרוא בסקירה המאלפת הזאת). בגירסאות הבנזין והדיזל 
הבסיסיות של Q50 תמצאו הגה מתוגבר חשמלית אך בגירסה ההיברידית שעל 
שולחן הניתוחים נמצאת המילה האחרונה במירוץ לקידמה - steer-by-wire
או בקיצור אלחוטי, מה שאומר שלמעט מצב חירום אין שום קשר פיזי בין גלגל 
ההגה בו אתם אוחזים לבין הגלגלים עצמם. נראה פנטסטי בפרוספקט אך 
פחות מעודד כשמפקדים עם רגל ימין על צבא סוסים לא קטן במהירויות לא 
נמוכות. 

הקטלוג של הקיו מתגאה בהיגוי האלחוטי וביכולת "סינון הוויברציות הלא 
רצויות" שלו, אבל בזמן נהיגה המצב דומה יותר לנאומו המוכר של לפיד על 
נתניהו, "ראש הממשלה, אתה מנותק". ההגה הוא ראש הממשלה של האוטו 
ויחסית לזה שבאינפיניטי, ביבי הוא רובין הוד. בעוד שיצרנים מכובדים נלחמים 
על מנת לתת לנו "פידבק מוגבר" בהגה, אינפיניטי יורקים לבאר, עושים בדיוק 
ההיפך והופכים את הנהיגה בקיו ההיברידית לנהיגה בסימולטור ממוחשב. 
ההגה מבטיח שלא תדעו איפה הגלגלים הקדמיים ומה מצבם, בעוד שהבידוד 
המשובח מרעשים מקשה לחוש במהירות הנסיעה, שילוב שמהר מאוד הוציא 
אותנו ממצב רוח של נהיגה. הבלמים, שאופן פעולתם אינו ליניארי וצפוי (כמו 
בהרבה היברידיות, כתוצאה מבלימה חשמלית בלחיצה עדינה ומעבר לבלימה 
מכאנית בבלימה חזקה), חתמו את העסקה והחזירו אותנו לשיוט רגוע יחסית 
בקו ישר. נחמד, אבל בשביל זה לא צריך 364 כ"ס והנעה אחורית. 


Q50h תעלה לכם 360,000 שקלים ורכב המבחן צוייד בחבילת "ספורט" 
המוסיפה – עבור תוספת של 30 אלף שקל - מושבים קדמיים ספורטיביים עם 
זכרונות לשלושה נהגים ונסיגה אוטומטית של מושב הנהג לכניסה ויציאה קלים 
יותר (תוך כדי מעיכת היושבים או הציוד שמאחור), מפתח חכם, קישוטי 
אלומיניום בפנים ובחוץ, והחשוב מכל לחובבי הפוזה - חישוקי מגנזיום בגודל 
19 אינץ' במקום 17 בדגם הסטנדרטי. 

נוחות הנסיעה ביפנית המהודרת לא מרהיבה והרבה פחות טובה מהמקובל 
בקטגוריה (אולי בגלל הצמיגים הנמוכים שעל רכב המבחן; מיתלים בכיול 
ספורטיבי, כלומר קשה, הם ציוד תקני גם ללא חבילת הספורט). מהר מאוד 
תגלו את מחיר היופי החיצוני (שאכן סקסי ביותר), כאשר תשפשפו את הפגוש 
הקדמי בפסי האטה ומדרכות לא גבוהות במיוחד. רכב המבחן היה די חדש ודי 
משופשף בספו התחתון. 

אבזור הבסיס לא צנוע כלל וכולל מערכת בטיחות אשר אמורה לשמור עליכם 
במרכז הנתיב (מבלי שתרגישו את מעורבותה) אך אי אפשר לסמוך עליה יותר 
מדי וצריך לזכור להדליק אותה בכל התנעה מחדש. מערכת הסאונד של 
BOSE נשמעת לא טוב והמסך המרכזי (העליון, יש שני מרכזיים) מציג בעיקר 
את מערכת הניווט, שאינה זמינה בארץ ולכן הופך למיותר 98 אחוז מהדרך. 
הנדסת האנוש פחות טובה ממה שציפינו וכל מיני רסיסי מידע מפוזרים ביותר 
מדי מקומות על פני לוח המחוונים. ככל שלמדנו להכיר את האוטו לעומק, ככה 
התרשמנו ממנו פחות לטובה - למעט צריכת הדלק שאכן היתה חסכונית; לא 
ממש פריוס, אבל בערך עשרים אחוז פחות ממש שאנחנו רגילים לקבל 
במכוניות חזקות כאלו. 

אחרי יומיים ארוכים וממצים יצאנו עם רגשות מעורבים לגבי Q50 ההיברידית. 
מצד אחד, היא סקסית בטירוף ומהירה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים; מצד שני, 
יש בה יותר מדי פאולים וסימני שאלה, שהתשובה לרובם היא ב-מ-וו 3 (בתנאי 
שלא תקחו אותה עם ההגה האקטיבי המתחכם).