מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כבישטח/פאר: בנטלי בנטאיגה
הכבישטח הראשון של בנטלי החוגגת יובל 100
כבישטח/מיקרוואן: יונדאי קונא - סיאט ארונה - סאנגיונג טיבולי - אופל קרוסלנד + סיטרואן איירקרוס
אופנת הג'יפומיני
כמוג'יפים: ריינג'-רובר, אודי, יגואר ופורשה VS פיג'ו
הבל הפרימיום?
מיקרוואן: פיג'ו 5008 - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
טוען חדש לכתר מתנפל על מלך הקטגוריה
ספורטיביות: הונדה סיוויק טייפ-R נגד אבארט 124 ספיידר
שתי תפיסות שונות להשגת אותה מטרה: הנאה מנהיגה
נהג במבחן
קורס דריפטים בקייטרהאם
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
מלכת הקטגוריה נגד הטוענת החדשה לכתר
חזון העצמות היבשות
הפורשה 911 הכי טובה היא אחת ישנה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: פרארי דינו
מיס תבל היא גם מלכת הכביש
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קטנות: סיאט איביזה נגד סיטרואן C3
למפרט המלא במדריך
דצמבר 2017
סדר חדש


מאז המבחן הקבוצתי למכוניות סופר-מיני אוטומטיות, לפני חצי שנה, קרו שני דברים: 
לארץ הגיעו שלושה דגמים חדשים בקטגוריה הזאת – ובעולם רק הולכת ומתרחבת 
תת-הקטגוריה של ג'יפונים המבוססים על סופר-מיני. לסיאט איביזה החדשה נאצלנו 
להמתין עד שתשלים את סבב מבחני הסולו המיותרים, אותם עדיין מתעקשים חלק 
מיבואני הרכב לדרוש מהמדיה המתמסרת בחפץ לב. השתיים האחרות – סוזוקי סוויפט 
וקיה ריו – מצאו להן סיבות לא להתייצב למבחן קבוצתי חדש, בו המתינה מנצחת העימות 
הקודם
, סיטרואן C3, לעולות החדשות. אז הפיינל-פור הפך להיות שלב הגמר. לא נורא. 


             אנחנו חוששים ששתי המתמודדות
          במבחן הנוכחי אינן אלא מכוניות גישור


לסיטרואן ולסיאט הקטנות כבר יש אחיות על סטילטו,C3 איירקרוס וארונה, הספרדיה 
תגיע ארצה כבר בסוף החודש ואילו הצרפתיה בסוף מרץ 2018. באירופה, שני הג'יפונים 
יקרים בתריסר אחוזים בלבד משתי אחיותיהם הקטנות. מצד אחד, אנחנו חוששים ששתי 
המתמודדות במבחן הנוכחי אינן אלא מכוניות גישור, שצונאמי האופנה ישטוף גם אותן 
תוך זמן קצר; מצד שני, פיג'ו 208 מכרה השנה 50 אחוז יותר עותקים מ-2008 ואילו אצל 
רנו היחס בין קליאו לקפצ'ור אפילו גדול יותר לטובת המכונית הנמוכה. אז אולי לא סתם 
ביזבזנו את שלושת הימים אותם בילינו בחברת צמד הקטנות הלטיניות.



איביזה דור חמישי הגיעה למבחן אחרי שנפלו בחיקה שלושה קבין של מזל. ראשית, היא 
שייכת לקונצרן VW, מה שאומר שהיא נהנית מארסנל השכלולים הטכנולוגיים האחרונים, 
החל מפלטפורמה חדישה וכלה בקומבו מכלולי הנעה הכולל מנוע טורבו 3 צילינדרים 
המכונה Eco TSI וגיר DSG עם 7 מהירויות (הערה: בעקבות דיון שהתנהל לאחרונה 
בפורום נטקאר
, אני מוצא לנכון לדווח כאן על מה שמבחינתי הוא מובן מאליו. ביום 
ההתאקלמות הראשון, שקדם לשני ימי המבחן, נסעתי באיביזה לנצרת. הצירוף של חול 
המועד ויום חמישי יצר רצף פקקים מטורף, בדרך לעיר הגלילית היפהפיה, בתוכה 
ובכניסה לתל-אביב, כמותו לא זכור לי. שעות. שום נורית אזהרה לא נדלקה, שום קלאץ' 
לא העלה עשן ולא נאלצתי לשנות מאומה מהרגלי הנהיגה שלי בפקקים. עד כאן
); שנית, 
איביזה החדשה הושקה לפני פולו התאומה, שעדיין לא הגיעה ארצה, ולכן היא היום 
הנציגה היחידה של הקונצרן בקטגוריה הזאת עם הטכנולוגיה הטריה ביותר (סקודה 
פאביה
נותרה מקופחת מאחור עם הפלטפורמה הקודמת); שלישית, למרות שהושקה 
כבר בשנה שעברה, טרם(?) הגיעה לארץ פורד פיאסטה החדשה, שהיתה יכולה לעשות 
לאיביזה צרות צרורות. 

מנגד, C3 החדשה נוצרה בעת שהיצרן הצרפתי סבל מחוסר אפשרות פיננסית לממן 
פיתוח פלטפורמה מודרנית חדשה לגמרי והיא נאלצת להמשיך להשתמש בזו של אחותה, 
פיג'ו 208. לעומת זאת, הקומבו מנוע/גיר לא עושה פשרות: גם סיטרואן הלכו על מנוע 
טורבו 3 צילינדרים – שגם לו נמצא שם: Pure Tech – אבל כמו ביתר דגמי קונצרן PSA 
העדיפו גיר אוטומטי פלנטרי 6 מהירויות מייד-אין-ג'פאן על גיר רובוטי חכם.



המיצוב של סיאט כמכונית לצעירים גרם לפולקסווגן להשקיע בעיצובה של איביזה יותר 
מאשר בזה של שתי האחיות המרובעות, פולו ופאביה. זו הסיבה לכך שעד היום, ההבדל 
החיצוני בין דור לדור של הספרדיה היה משמעותי ובולט לעין. כנראה שסיאט סבורים 
שהדור הקודם היה מוצלח מאוד מהבחינה הזאת, כי הדור החדש פשוט דומה לו מדי. 
אלמלא ההבדל המוחשי בפרופורציות – איביזה החדשה רחבה יותר בתשעה ס"מ 
תמימים וגם בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר בשיעור דומה – השוני מזדקר לעין רק 
כשהשתיים חונות זו לצד זו. איביזה 5.0 אינה מכונית מרשימה למראה ובניגוד לעבר היא 
גם לא יכולה להיעזר בגירסת שלוש דלתות. חיצונית, C3 היא מכונית הרבה יותר מיוחדת 
ומושכת, למרות השימוש בטריקים ויזואליים בוטים. וזה נמשך גם בתוך המכונית; הדבר 
האחרון שאפשר לומר על תא הנוסעים של הסיאט זה שהוא מזמין. או יצירתי. או מעניין. 
אפילו איכות החומרים לא מרשימה – ואני מדבר על חומרים איתם באים במגע ולא כאלה 
אותם מחפשים כתבי רכב מעל או מתחת ללוח המחוונים. שתי הדוגמאות הבולטות הן 
העור(?) ממנו הוקרץ הציפוי המחוספס להגה ומשענות היד בדלתות. יש גם משהו חיובי? 
או-קיי, הוא מאורגן למשעי – ומרווח יותר מאחור. אם יש סופר-מיני לא פחות מרווחת 
שאינה מיקרוואן נוסח הונדה ג'אז, קוראים לה פולו.

  

מפתה מאוד להתחיל את המחמאות לתא הנוסעים בסיטרואן דווקא באותם שני כשלים 
בסיאט, ציפוי ההגה ודיפון הדלתות. בשני המקרים, גם המראה וגם התחושה הם מליגה 
אחרת. העיצוב היצירתי, הצבעוני – איזה ניגוד לאפור הזקן, חמור הסבר, באיביזה – 
פשוט עליז, משמח, עושה נעים. אפילו איכות מערכת הקול גבוהה מזו שב"מכונית 
לצעירים". מוזר. לא שסיטרואן שכחו מוזרות מהי; כדי לנתק את מנגנון העצור-סע המאוס 
צריך להיכנס לנבכי מסך המגע המרכזי וכנ"ל לגבי תפעול בקרת האקלים (גירסת "סטייל" 
של איביזה, הממוקמת בין "רפרנס" הבסיסית מדי ל-FR המופרזת, מסתפקת במזגן 
מכני, מספק בהחלט). ציטוט מהמבחן הקודם: "אין ספק שהבשורה האמיתית של C3 
היא האווירה המיוחדת שהיא מצליחה לייצר בתא הנוסעים; גוון החלל הפנימי ניתן 
לבחירה בין שלושה ריפודים שונים ופסי קישוט מרעננים, תוך כדי המשכיות עיצובית 
מעולה של החיצוניות המיוחדת, עם רצועות אחיזה במקום ידיות בדלתות והקפדה 
פרימיומית על כל כפתור או משטח צדדי. בעוד ששאר המתחרות מנסות להחביא את 
עיצובן הפנימי בכל דרך אפשרית, הסיטרואן מתגאה בו בחזה מורם." 


בהשוואה לאיביזה, המיטיבה לנצל את יתרונות הפלטפורמה החדשה, המרחב מאחור 
בסיטרואן פחות מרווח באופן משמעותי, מאיים לגלוש לצפיפות ביחס לנורמה הקבוצתית. 
לעומת זאת, המושבים הקדמיים נוחים יותר. מאחר שהם רכים, שטוחים וחסרי כל תמיכה 
צידית, הם שומרים על רמת נוחות גבוהה רק בנסיעה עירונית או בכביש ישר. בעיר 
מציעה הסיטרואן גם נוחות נסיעה טובה למדי, למרות צמיגיה המופרזים של גירסת 
"פאק", שמפנקת עם פתיחה-נעילה-התנעה ללא מפתח (אופציה המוצעת בסיאט רק 
בגירסת FR היקרה). נוחות הנסיעה בעיר היא גם הסעיף האחרון במבחן הזה בו הצליחה 
הסיטרואן לשמור על שוויון.



למעט אותם חומרים נחותים בתא הנוסעים של איביזה, אין שום תחום מדיד אובייקטיבית 
בו היא אינה גוברת על C3. עוד לפני המרחב הפנימי העדיף מציעה הסיאט תא מטען 
בנפח גדול יותר – 355 מול 300 ליטר – וזה גם הבגאז' הכי נדיב בקטגוריה (ליטר אחד 
יותר מג'אז...). שניה-וחצי אחרי ההתנעה מתחיל בסיטרואן החיפוש אחר אותה נקודה 
במסך המגע, באמצעותה ניתן לכבות את מנגנון עצור-סע. אני מצהיר בזאת, שאם מישהו 
בסיטרואן מצליח לתרץ באופן הגיוני את המיקום הדפוק הזה, אני רוכש C3 חדשה. דיל? 
אחרי ההתנעה, מנוע 3 הצילידרים הצרפתי רועד יותר, הקומבו עצבני במקצת בתמרוני 
חניה וסובל מהשהיית טורבו מסויימת בטורים נמוכים. לא דיל ברייקר, אבל מבליט את 
רהיטותו היחסית של המנוע הגרמני, שמצליח להסוות היטב את מספר הצילינדרים 
שהקצו לו הפוליטיקאים.


     אם מישהו בסיטרואן מצליח לתרץ באופן הגיוני
  את המיקום הדפוק של המתג, אני רוכש C3 חדשה


לשתי הקטנות יחס משקל/הספק זהה, אבל ביצועים שונים. מנוע יותר נמרץ וגיר שגוזל 
פחות כוח מעניקים לאיביזה יתרון ביצועים ברור, בהאצה כמו בזינוק. בשתיהן יש בגיר 
מצב ספורט וגם אפשרות לתפעול ידני, אבל אין מנופי תפעול לגיר מההגה. פער 
הביצועים נשמר גם בתחנת הדלק, כשהסיאט חסכונית יותר בכל תנאי הנסיעה: 30 אחוז 
בעיר ו-13 אחוז בכבישים בינעירוניים. את יתרון הביצועים משלימה איביזה עם נוחות 
נסיעה פחות מתפשרת מחוץ לעיר וניהוג עדיף משמעותית, בשני המקרים סובלת C3
ממיתלים רכרוכיים. לא שאיביזה היא מכונית מהנה לנהיגה בכביש דורשני, אבל בניגוד 
ליריבתה היא מצייתת לכל דרישה, לא מסרבת, לא מוחה. בכביש מפותל אחד קיבלה
הסיאט, המהירה יותר, את זכות ההובלה. אני מוכן להישבע ששמעתי את הסיטרואן
קוראת לאמא שלה שהיא רוצה הביתה.


           אני מוכן להישבע ששמעתי את C3
        קוראת לאמא שלה, שהיא רוצה הביתה


בכל מדד אובייקטיבי, איביזה היא מכונית טובה יותר מ-C3 ואפשר לקבוע שמחוץ 
לחבורת הפרימיום המצומצמת והיקרה, היא היום הסופר-מיני הטובה ביותר בארץ
ואולם, הסיטרואן מנוצחת אך לא מובסת; ישנם לא מעט לקוחות, עבורם דווקא 
הצרפתיה השרמנטית היא בחירה מתאימה יותר. מי שאינם זקוקים למושב אחורי מרווח 
ואינם מרבים לקחת את האוטו הקטן מחוץ לעיר ולפרבריה, יגלו שהם נהנים יותר 
להתנהל בה ולא בסיאט הקודרת. ואם הם זקוקים לחיזוק שכלתני, אז הנה: סיטרואן 
מעניקים ל-C3 אחריות מלאה לתקופה של 5 שנים, לעומת שנתיים קמצניות בהם נאלצת 
להסתפק איביזה.