מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
למפרט המלא במדריך
אוגוסט 2017
ג'יפונים שמתנהגים


למבחני ג'יפונים אני ניגש בהתלהבות של קביעת תור לטיפול שורש. כיף גדול 
לא יהיה כאן. רק לעיתים נדירות הופתעתי לטובה, לרוב אני מתחרט על שלא 
ביקשתי מהרופא מינון נדיב יותר של גז צחוק. מה כבר יכול להיות טוב במוצר 
אופנתי ציני, שתוכנן בניגוד לכל עקרון דינמי. כמובן שזה לא חל על רכבי שטח 
אמיתיים ועל קמצוץ רכבי כבישלג 4X4 שמסוגלים להיות גם כבישטח ראויים. 
אני מדבר על ג'יפונים הנעה קדמית: מכוניות הצ'בק קומפקטיות שהוסיפו גובה 
ומשקל. בניגוד לקהל השפוט שלהם, אני לא חייב לשבת גבוה מסיבות 
פסיכולוגיות או אורטופדיות. ואולם, לעימות בין מאזדה CX-5 החדש
לפורד קוגה המחודש נכנסתי עם רמת ציפיות מוגבהת. 


          אני לא חייב לשבת גבוה
   מסיבות פסיכולוגיות או אורטופדיות


עד לא כל כך מזמן, פורד שלטו במאזדה. לצרכני רכב שהם גם חובבי רכב, היה 
בזה יתרון; מאז בחרו פיג'ו להיעלם מזירת המסחר של מכונית הנעה קדמית 
מהנות לנהיגה, פורד מובילים את המחנה באון ובגאון. פוקוס הראשונה סימנה 
עידן מוטורי חדש והעניקה לעולם המוטורי מודל לחיקוי: מיתלה אחורי נפרד 
בקטגוריית הקומפקטיות. וכמובן שגם בת החסות היפנית נהנתה מכל הטוב 
הטכנולוגי הזה; מאזדה 3 דור קודם, בציר 2003, אמנם סבלה כאן מתדמית 
המונית הודות לליסינג המשחית, אבל התנהגותה היתה ביחס הפוך לתדמיתה. 
למרבה המזל, מאזדה3 הנוכחית – כמו מאזדה6 לפניה – הוכיחה שהיפנים 
הפנימו את חשיבות השילדה; אין משפחתית יפנית מהנה ממנה וגם באירופה 
מאוד קשה למצוא כזאת. אז CX-5 עם אותו DNA וקוגה המבוסס על פוקוס 
יוצרים צמד המבטיח שהמבחן שלהם יהיה משהו שונה מהמקובל בקטגוריה 
המקוללת הזאת.

לא קל להבחין, ש-CX-5 הוא דגם חדש לגמרי ושקוגה כבר בן שבע. המאזדה 
דומה מדי לקודמו והפורד עבר מתיחת פנים מאוד מאסיבית בשנה שעברה, 
במסגרת תהליך הגלובליזציה של היצרן. מעולם לא הבנתי לפי מה בוחרים 
היבואנים את צבעי מכוניות המבחן שלהם (ניחוש: זמינות במלאי); רכב שטח 
אמיתי חייב להיות לבן כי כל צבע אחר מועד לחטוף שריטות מהסבך, אבל 
מדוע לבחור בצבע הכי פחות מחמיא למכונית? שחור-בולע עושה עוול גדול 
לקווי ומשטחי  CX-5 הנאה, לבן-ליסינג רק מדגיש את סתמיות הקוגה. בכל 
מקרה, כשבנוף מסתובבים ג'יפונים כמו טויוטה C-HR ורנו קדג'אר, הצמד 
המופנם הזה נכשל במשימה הראשונה של רכב, שרושם חיצוני היא סלע קיומו. 
ויצרנים עממיים כמו מאזדה ופורד לא יכולים לפצות על זה עם סמל של יצרני 
פרימיום.



היבואנים שבחרו עבורם צבעים בחרו עבורנו גירסאות. כמובן שלא ביקשנו 
הנעה כפולה, אבל כן ביקשנו גירסה זולה יותר של קוגה. פורד החליטו שגירסת 
Titanium תייצג אותם טוב יותר, כנראה בזכות חמישה דברים שאין בגירסת 
Trend-X הזולה ממנה ב-11,000 שקל: מערכת מולטימדיה מקורית, חישוקי 
18 במקום 17 אינץ', גג פנורמי חשמלי, דלת אחורית נפתחת חשמלית 
ומושבים חשמליים. צמיגי חתך 50 נמוכים בקוגה יצרו דילמה: מצד אחד, 
לטובת השוואה הוגנת עדיף  CX-5 יקר יותר מהבסיסי, עם צמיגים בחתך 55 
במקום 65; מצד שני, זה היה יוצר פער מחיר מופרז לרעת הפורד... מאחר 
שיבואן מאזדה הוא קורא אדוק של נטקאר, הוא מכיר את דעתי על צמיגי חתך 
נמוך (וגם קרא את דעתו של גבי שנהר, בוחן הרכב של Consumer Reports 
בנושא), הוא בחר עבורנו בגירסת Executive, שהיא הבסיסית בגירסאות 
CX-5. בהשוואה לגירסת Luxury היקרה יותר ב-12,000 שקל, הוויתור 
מתבטא בהיעדר סאנרוף ובחישוקי 17 במקום 19 אינץ' – וזהו. 

זה המקום להעלות בעיה מציקה: מדוע יבואנים סבורים שרמת אבזור גבוהה 
יותר מחייבת גם ג'נטים גדולים יותר, שפירושם צמיגים בחתך נמוך יותר? 
אמנם העדר הדיוט ולא מוכן ללמוד שלהבל היופי יש מחיר – בעיקר נוחות 
נסיעה (כפי שמוסבר בהרחבה בכתבה נפרדת) – אבל מה על אלה שכן 
מבינים? מדוע להעניש את מי שמבקש קצת יותר נוחות (חשמל) בפגיעה קשה 
יותר בנוחות (צמיגים)? ושלא יהיה לכם ספק: המחלה הזאת משותפת לרוב 
רובם של היבואנים, אם לא לכולם.

מבחן השוואתי של נטקאר מתחיל בנסיעה עירונית משותפת במסלול קבוע, 
לצורך התאקלמות במכונית – בעידן המולטימדיה המזורגגת זה לא תמיד פשוט 
ואינטואיטיבי – ובדיקת נוחות נסיעה וצריכת דלק בעיר. המסלול הבינעירוני 
משתנה בהתאם למכוניות: את CX-5 לא ניקח לכבישים עבורם נבראה MX-5. 
אחרי שעברתי מהמאזדה לפורד הודעתי לנהג השני על שינוי בתכנית: לא 
נוסעים לקטוף תאנים בגולן, נסתפק באלו של בית גוברין. לא הייתי מוכן לבלות 
בקוגה דקה נוספת – שלא לדבר על מאות קילומטרים - יותר ממה שדורשת 
ממני חובתי המקצועית. כן, עד כדי כך האוטו הזה נורא.


  בעוד שמהנדסי השילדה בפורד ערקו מפיג'ו,
     מתכנני תא הנוסעים ברחו ממוסד סגור


שני הרכבים (אני שונא את המילה הזאת ושובר את הטלוויזיה בכל פעם 
ששדרן קורא למכונית מירוץ רכב, אבל במקרה של ג'יפונים זה מתאים) 
מרווחים דיים באותה מידה וגם מאחור אין בעיה של שדה ראיה או מיזוג. 
המשפחה תרגיש בהם טוב, אם כי הרבה פחות טוב מאשר במיקרוואן אמיתי 
כמו סיטרואן C4 פיקאסו. הבעיה מתחילה במושב הנהג. בעוד שמהנדסי 
השילדה בפורד ערקו מפיג'ו, מתכנני תא הנוסעים ברחו ממוסד סגור. לא זכורה 
לי סביבת נהג כל כך מבולגנת, עצבנית ומעצבנת, שמצליחה לערבב סלט בלתי 
אפשרי של קווים, צורות, זוויות ומרקמים. לוח המחוונים של קוגה יטריף 
אותכם, במובן המילולי ולא הסלנגי של המילה. ממש דיל ברייקר. לקום ולברוח. 

עדיף לקוקפיט של המאזדה, נקי ואיכותי בסגנון ב-מ-וו. הנדסת אנוש מחושבת 
ומתחשבת – אפילו המולטימדיה – ומראה אסתטי, גם אם לא יצירתי או נועז 
במיוחד. שמרני ורגוע, אבל מאוד מוצלח. בניגוד לקוגה, הסובל מתקרת לוח 
מחוונים ענקית, מיניוואנית, ושמשה צרה, CX-5 מצ'פר עם שדה ראיה 
פנורמית. לא שהכל מושלם במאזדה; הריפוד עשוי עור אפילו בגירסה הבסיסית 
- נדיר אם לא ייחודי בקטגוריה – אבל המושבים פשוט אינם נוחים וסובלים 
מכרית קצרה מדי. הנהג יכול להיעזר בכיוונון החשמלי כדי לשנות את זווית 
הכרית ולזכות בקצת יותר תמיכה לרגליים, אבל הנוסע נאבק כל הזמן כדי לא 
להחליק מהמושב – וכאן העור החלק ממש לא עוזר... גם תנוחת הנהיגה אינה 
אידיאלית כי ההגה ופתחי המיזוג מעט נמוכים.

  

ההינתקות מפורד אילצה את מאזדה להמציא את עצמה מחדש ואחד הפירות 
הוא הקומבו מנוע/גיר 'סקייאקטיב': מנוע אטמוספרי וגיר אוטומטי קונבנציונלי, 
כלומר פלנטרי. פורד עברו מגיר רובוטי לפלנטרי, שכמו במאזדה יש לו 6 
מהירויות, אבל עם מנוע טורבו. העימות הזה מפגיש 2.0 ליטר 165 כ"ס 
(מאזדה) נגד 1.5 ליטר 182 כ"ס (פורד), 9.2 ק"ג/כ"ס מול 8.5 כ"ס. התוצאה: 
תיקו מוחלט בביצועים, הן בזינוק והן בהאצות ביניים. מנופי פיקוד לגיר מההגה 
בקוגה אינם אלא לעג לרש, מאחר שהגיר עצמו לא חי עם המנוע בזוגיות 
מושלמת, מה שמסביר מדוע היתרון על הנייר מתבזבז על הכביש. השוויון בין 
השניים מופר בתחנת הדלק: המאזדה חסכוני יותר – ובאופן משמעותי. בעיר 
הוא חסכוני יותר ב-31 אחוז, בשיוט בינעירוני ב-23 אחוז ובנסיעה בינעירונית 
מאומצת מצטמצם ההפרש ל-14 אחוז. 



מחוץ לעיר נהנים השניים מנוחות נסיעה טובה, מעל הממוצע המקובל 
בקבוצתם. בעיר קוגה פחות נוח משמעותית (הצמיגים...), אבל לא במידה 
בעייתית. לא שזה מאוד מעניין את קהל היעד, אבל למען הפרוטוקול אציין 
שהשניים נהנים מניהוג טוב בהרבה ממה שמציעים המתחרים, ללא הבדל 
משמעותי ביניהם – אבל עדיין בלי שזה יהפוך אותם למהנים לנהיגה; הם 
גבוהים מדי. אבזור בטיחות אקטיבי אמנם נמצא עדיין בשלב הבוסר, אבל אם 
אתם בכל זאת מתחשבים בו אז הרשימה בה מתהדר המפרט של הפורד 
ארוכה יותר: בנוסף לבלימה עירונית אוטונומית, שיש גם במאזדה, יש בו גם 
מערכת שמירה על נתיב, איתור שטחים מתים עם התראת תנועה צולבת 
ועמעום אורות אוטומטי. בשניהם אין בקרת שיוט אדפטיבית, גם לא בגירסאות 
הכי יקרות. 

המנצח בין השניים הוכרז עוד בשלב הסטטי, מאחר שקוגה נפסל על הסף. אם 
הבלגן בתא הנהג של הפורד אינו מרתיע אותכם, אז ליתרון המאזדה אפשר 
להוסיף גם נוחות נסיעה עירונית וצריכת דלק. שאלה מעניינת יותר היא מיצובו 
של CX-5 בקטגוריה. המאזדה הוא רכב איכותי, יעיל ונעים לנסיעה, שסובל רק 
מנקודת תורפה משמעותית אחת (מושבים). למי שמתקשה לחיות עם סביבת 
הנהג היצירתית והאולטרה-מודרנית בפיג'ו 3008, זו בהחלט אלטרנטיבה 
ראויה.