מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
למפרט המלא במדריך
יוני 2015
סופר-מיני ידניות
ניסינו למצוא הסבר לתופעה, שקטנות ידניות מיובאות בעיקר ברמת גימור בסיסית, עד כמה זה מפריע – וכמובן מי המוצלחת בין שלוש המתחרות

 
מהמבחן הקודם של שלוש קטנות ידניות בסיסיות למדנו, שכדאי להנמיך 
ציפיות. אמנם הפעם היו לנו כמה סיבות טובות להיות קצת יותר אופטימיים, 
אבל למעשה באנו למבחן הזה בעיקר כדי לתת עבודה. אילו יכולנו לגייס למבחן 
הזה את פורד פיאסטה המחודשת עם המנוע הקטנטן והמסקרן שלה, התחזית 
היתה מן הסתם ורודה יותר, אבל משום-מה הפיאסטה הזאת עוד לא בארץ. 
עוד אחת עם מנוע טורבו זעיר שהיתה אמורה להצטרף למבחן ולנסות להצדיק 
את מחירה הגבוה היא רנו קליאו, אבל – "משום-מה" כבר אמרנו? – בחברת 
קרסו החליטו להקפיא נסיעות מבחן (למעט אינפיניטי). מאזדה 2 מיובאת רק 
עם גיר אוטומטי(...) ולאופל אין קורסה ידנית לנסיעת מבחן. מסיבות לוגיסטיות 
שאינן תלויות בנו, נאלצנו לפצל את המבחן לשני חלקים; המנצחת בדו-קרב על 
אליפות אסיה עלתה לשלב הגמר נגד המתחרה השלישית, האירופאית. 
פרוצדורה שלא השפיעה על המהות.

ומאחר שלא באנו ליהנות, בואו נתחיל מההגה. לכל הגה יש סיפור: בגירסת 
האבזור הבסיסית של יונדאי i20 (היחידה המוצעת עם גיר ידני), גלגל ההגה 
אינו מתכוונן – לא לגובה ולא למרחק. זה פחות נורא ממה שזה נשמע, כי 
המושב מציע מספיק מצבים כדי להגיע לתנוחת נהיגה טובה. גם בסקודה 
פאביה מקבל הגיר הידני רק את רמת האבזור הנמוכה, מה שאומר שאין על 
חישוריו שום מתג או כפתור. כלום. הגה עירום לגמרי, חף מכל שטויות, כמו 
שצריך וכמו שאנחנו אוהבים. כמעט: כמו ביונדאי, ההגה עשוי פלסטיק. ואפילו 
בתור פלסטיק נחות, הצ'כי פחות נעים למגע מהקוריאני. 

MG3 קיימת רק עם גיר ידני, אז היא מציעה איתו לא רמת גימור אחת אלא 
שלוש. מכונית המבחן היתה האמצעית (קומפורט), מה שזיכה אותה בגלגל 
הגה מצופה עור (הבסיסית מסתפקת בפלסטיק). עור נעים מאוד למגע, ולא רק 
בהשוואה עם הגאי הפלסטיק המדכאים של המתחרות (מעניין אם יש בענף 
הרכב המקומי מנהלי מותגים, שטורחים בכלל לנהוג בגירסאות הבסיסיות; אם 
זה היה קורה, אם גם הם ולא רק הלקוחות שלהם היו נאלצים לשאת בעונש 
הזה, אין ספק שתופעת הגה הפלסטיק היתה נעלמת מהארץ).


חכו רגע. הגה העור באם-ג'י הוא רק המבוא לבשורה הטובה באמת: ההגה 
הסיני מתוגבר הידראולית, לא חשמלית. כן, באמת. כמה טוב להיזכר, הגה 
שלא רק מציית לך אלא גם מדבר איתך. לא מדבר סינית אלא אוניברסלית. 
שפה נהדרת. אם ישנו מישהו שעדיין חושב, שמותר היה לוותר על ההגה 
ההידראולי הפטפטן לטובת הגה חשמלי אילם, כדאי שימהר לעשות סיבוב קטן 
ב-MG הקטנה.

חכו עוד רגע. אל תסתפקו בסיבוב קצר ב-MG הנאה למראה, כי אתם עוד 
עלולים לרצות לרכוש אותה. עם כל הכבוד להגה הקלאסי החביב – ומי כמונו 
יודע לעשות כבוד להגה – הוא לא מצליח לעשות לבדו את מה ששאר חלקי 
השילדה – ולא רק הם – לא מצליחים. למרות ההגה, למרות השם הנוטף 
נוסטלגיה רודסטרית, MG3 אינה מכונית מהנה לנהיגה. הסמל אותו סמל, אבל 
MG3 אינה MGB ואפילו לא MG מידג'ט. אפשר כמובן לעבור סעיף סעיף, 
אבל התמונה המלאה היא של מכונית שנוצרה על-ידי ועדה. אין בה אחידות. 
המיתלים הנוקשים לא מיישרים קו עם ההגה והמנוע המחוספס והאסמטי הוא 
תזכורת מתמדת לגילו של היצרן, יליד 1924. אפילו מול i20 , המכונית החלשה 
בשלישיה עם 84 כ"ס, לא הצליחו 106 הסוסים הסיניים לתרגם את יתרונם 
התיאורטי למעשי. צריכת הדלק אינה משנה את התמונה; בנסיעה בינעירונית 
רגועה יחסית, שאינה מאמצת אותו, צורך ה-1500 שלו 20 אחוז יותר דלק 
ממנוע ה-1.2 ליטר המודרני של יונדאי. בנסיעה מאומצת יותר, ההפרש אפילו 
גדל ומגיע לשיאו בנסיעה עירונית, עם צריכה גבוהה ב-35 אחוז, שמאפיינת 
מכונית מנהלים אוטומטית ולא סופר-מיני ידנית.

ביצועים אינם האכזבה היחידה שמנחילה MG3 . המזגן לא החלטי והתנהגותו 
טמפרמנטית, העיצוב הפנימי נופל מהחיצוני, לכל החלונות פיקוד חשמלי אך רק 
הקדמיים יורדים בלחיצה אחת, נעילת הדלתות נשמעת למרחקים, המושב 
האחורי מרווח אך אינו נוח לישיבה, תא המטען צר ולמרות שיש בה קישורית 
בלוטות' מודרנית, הלחצנים נותנים תחושה של דיסקמן זול. התפרים האדומים 
בריפוד לא יכולים להסוות איכות כוללת רעועה המחשבת לקרוס; אפילו אותו 
ציפוי עור להגה כבר התחיל להתרופף.

ואולם, העפלתה של i20 לשלב הגמר לא נגרמה רק בגלל כשלונה של MG3. 
היא היתה בזכות, לא בחסד. יכול להיות שיונדאי i20 הקודמת אכן היתה 
הסופר-מיני הנמכרת ביותר בארץ וייתכן שישנם גם מספר לקוחות פרטיים 
שרכשו אותה, אבל הדור הקודם היה חיוור מאוד, המשך ישיר לגטס האיומה. 
אם MG3 הצליחה להשכיח מאיתנו שהיא נצר לשושלת MG המפוארת, 
i20 הנוכחית הצליחה לנתק את הקשר לדור הקודם – וזה הישג, קפיצת דרך. 
יונדאי יודעים לזגזג עם שמות כשצריך (ע"ע טוסון); חבל שלא עשו את זה 
בסופר-מיני שלהם, כי מי שזוכרים את i20 הראשונה לא ימהרו לתת קרדיט 
לחדשה. גם אנחנו כמעט שנפלנו במלכודת הזאת, אבל היונדאי הקטנה לא 
התקשתה להראות לנו שהיא משהו אחר. אם העיצוב החיצוני עובר, תא 
הנוסעים הוא ללא ספק מהנאים והאיכותיים בקטגוריה. ההשקעה העיצובית 
בדיפון ובריפוד דו-גווניים, עושה את העבודה.

הגירסה האוטומטית נושאת עליה אבן-ריחיים מהדור הקודם, בדמות גיר 
אוטומטי 4 מהירויות ארכאי. את הגירסה הידנית משרת מנוע 1.2 ליטר 
אטמוספרי אך מודרני, לא חזק במיוחד אך פעולתו גמישה ושקטה, מאוד 
שקטה. הוסיפו לזה מוט הילוכים קליל, תא נוסעים מרווח ומגומר היטב, הנדסת 
אנוש טובה, שפע תאי אחסון (פלוס שני שקעים חשמליים), נוחות נסיעה סבירה 
והתנהגות צפויה – ותקבלו בת-לווייה נעימה ומוצלחת לנסיעות עירוניות 
ופרבריות. לתלונה על הגה שאינו מתכוונן אפשר להוסיף היעדר חלונות 
חשמליים ותאורה מאחור ותאורת מחוונים מיושנת. 


הבעיה של היונדאי היא, שמולה מתייצבת מתחרה שמחירה זהה אך היא 
הרבה יותר זריזה, מהנה וחסכונית: סקודה פאביה. למרבה הצער, הצ'כית 
הקטנה מקבלת לא רק מנוע חלש ב-20 כ"ס מאחותה הרובוטית אלא גם רמת 
אבזור מאוד בסיסית, שחסרה אפילו ציוד בטיחות כמו מניעת התנגשות 
עירונית. כמו ביונדאי, גם בסקודה אין חלונות חשמליים ותאורה מאחור, המושב 
האחורי מעט פחות מרווח ואינו מתפצל בקיפול. בניגוד ליונדאי, חלון הנהג אינו 
יורד בלחיצה אחת. ההגה כאמור עירום (ביונדאי יש עליו מתגי תפעול למערכת 
הקול ולמחשב הדרך), אבל חסרונו המוחלט של מחשב דרך הוא כבר חסכון 
הגובל בבזיון; בעידן החסכון בדלק, מחשב דרך הוא כלי עזר מצויין לנהיגה 
חסכונית. את מסך המגע בגירסאות היקרות מחליף צג רדיו בקוטר של שעון יד, 
החומר ממנו עשוי גלגל ההגה מחפיר – והעיצוב הפנימי כולו שחור וקודר. 
היונדאי היא מכונית הרבה יותר מסבירת פנים מהסקודה.

עד שמתחיל האקשן. הן בזינוק והן בהאצות ביניים, פאביה היא מכונית 
ה-ר-ב-ה יותר זריזה ומהירה מ-i20 בזכות מנוע הטורבו העדיף שלה. ומאחר 
שגם ההגה שלה יותר מתקשר ומיתליה פחות רכים (גם בהשוואה לאחותה 
הרובוטית), היא שותפה עדיפה לשעשועי כביש ואפילו לנסיעות בינעירוניות 
בקצב מזורז. ואולם, הפתעה גדולה יותר מחכה בתחנת הדלק: פאביה גם 
חסכונית יותר ב-28 אחוז (ללא עזרת מערכת עצור-סע, שנותקה בסקודה ואינה 
מוצעת ביונדאי). אם העיצוב הפנימי האפל אינו מדכא אתכם ואתם נוהגים גם 
מחוץ לעיר ופרבריה, פאביה היא ללא ספק חבילה עדיפה. במידה שאתם נהגים 
רגועים, i20 מציעה רשימת יתרונות ארוכה יותר וללא חסרונות של ממש.