מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
למפרט המלא במדריך
דצמבר 2012
רימון או לימון


- דור אהרנוביץ -

בסוף כל מבחן השוואתי נשאלת השאלה, "נו, אז איזו מהן אתה היית קונה?"
בדרך כלל זו שאלה תיאורטית לגמרי; אני לא בדיוק נמנה עם חוג הלקוחות של 
ריינג'-רובר וקשה לי לדמיין את עצמי נוהג במיניוואן ריק. הפעם, לעומת זאת, 
השאלה מאוד רלוונטית: בן 21 , סטודנט, מחפש אוטו קטן וזול שייקח אותי 
ביום-יום, ואם אפשר לעשות זאת עם בונוס של קצת הנאה וסטייל - עדיף. 
במבחן הזה, קהל המטרה המדוייק של השתיים הוא בדיוק אני.

פיאט קטנה נגד סיאט קטנה יכול להישמע כמו בדיחה; עד לפני שלושים שנה, 
סיאט ייצרו מכוניות קטנות של פיאט. היום הם עושים את זה עבור פולקסווגן
שחזרו לקטגוריית המיני עם אפ. סיאט מי – כמו סקודה סיטיגו – אינה אלא 
אחות תאומה כמעט-זהה של אפ. אמנם מפרוייקט אפ המצית את הדמיון – כי 
מי לא רוצה מכונית קטנה עם מנוע והנעה אחוריים! – נשאר רק השם, ולפחות 
בשלב הגירסה הראשונה אין בה שום חידוש מעניין: מנוע 3 צילינדרים, הנעה 
קדמית, תצורת 3 או 5 דלתות. אפילו הגיר הרובוטי החכם של הקונצרן פינה 
את מקומו מאותם שיקולי תקציב לטובת רובוטי אידיוטי, שלא עושה שום חשק. 
למבחן התייצבה מי ידנית 3 דלתות בגירסת סטייל 75 כ"ס, שהיא גם היחידה 
המיובאת היום (עם אותן שתי תצורות מרכב ועם אותם שני גירים).


   האם פנדה החדשה היא מיני או סופר-מיני? 

הדור הראשון של פיאט פנדה הגיע ארצה חודשים ספורים לפני הגירושין של 
האיטלקיה מהספרדיה והוא זכה לככב בגליון הראשון של המגזין טורבו. פנדה 
המקורית היתה אכן מקורית – וגם יצירתית, מינימליסטית ורבת השראה. אבל 
במעבר לדור השני קרה לה מה שקרה לקטנות יצירתיות אחרות, כמו רנו טווינגו 
ופורד קא, והיא הפכה לעוד קטנה קונפורמיסטית, שמתחפשת למכונית גדולה 
יותר (פנדה ההיא נמכרת עד היום לצד הדור החדש, השלישי). וזאת בדיוק 
היתה השאלה שהעסיקה אותנו בתכנון המבחן: האם פנדה החדשה היא מיני 
או סופר-מיני? שתי התשובות נכונות.

פיאט חסכו מאיתנו התלבטות נוספת; רק אחת משלוש גירסאות הפנדה 
החדשה (מעכשיו אני קורא לה פנדה, ברשותכם), זמינה לנסיעות מבחן. לצד 
גירסת TOP המצויידת שנבחנה קיימת גם גירסת ONE בסיסית, שתיהן עם 
אותו מנוע עתיק אך מוצלח, 1.2 ליטר 4 צילינדרים 69 כ"ס, וגיר ידני בלבד. 
לצידן מוצעת בארץ TOP נוספת, עם מנוע טווין-אייר (ראו מסגרת). לפנדה אין 
תצורת 3 דלתות, אבל תא הנוסעים של TOP כולל 5 מושבים, לעומת ארבעה 
מושבים בלבד בגירסת ONE הזולה בתשעת-אלפים שקל (אלפיים שקל יוסיפו 
לה מושב אחורי שלישי, אבל לא את כריות הווילון ומערכת השמע). 

בעוד שגירסאות מעניינות יותר של אפ ואחיותיה טרם הושקו, פיאט כבר 
מציעים בחו"ל גירסת הנעה כפולה מעניינת של הפנדה, שבדור הקודם היתה 
מוצלחת למדי. ברוח האלקטרונית השולטת היום, שתי המתמודדות מצויידות 
במערכת בלימה אוטונומית שמונעות פגיעה בעצמים (כולל הולכי-רגל) 
במהירות של עד 30 קמ"ש, אלמנט חשוב במכונית עירונית. למרבה הצער, 
בארץ היא מותקנת רק במי.

בהשוואה הזאת לא יהיו זמני הקפה, אנדר-סטיר ואובר-סטיר, לא ריח של 
צמיגים ומעט מאוד כוחות-סוס, אך עדיין מדובר באחד המבחנים המסקרנים של 
השנה. בראיה רטרואקטיבית, כל הפירוטכניקה הזאת גם יצאה די מיותרת; 
למעט סעיף אחד, ניתן היה להכריע בין שתי המכוניות גם בלי לצאת מאולם 
התצוגה. תופעה נדירה ומפתיעה, אבל עובדה. 

גם בלי להתייחס לקטנות נישאיות יקרות, כמו פיאט 500 ומיני, הקטגוריה 
הפורחת הזאת הרגילה אותנו לעיצוב צעיר ואטרקטיבי. הקרדיט על זה מגיע 
לפיג'ו 107 ולקיה פיקנטו, שכבר עימתנו ביניהן במבחן קודם. שתי המתמודדות 
הפעם אינן בנאליות למראה, אבל הופעתן החיצונית גם חסרה את אותו קסם.
פנדה מזכירה מיקרו-מיקרוואן עם אלמנטים עיצוביים מוכרים מהדור הקודם 
(והיא גם משתמשת בגירסה משודרגת של הפלטפורמה שלה). אין ספק 
שהעיצוב שלה הוא המעניין והמקורי בין השניים. הבשורה הטובה לרוכשי מי 
היא, שניתן לקבל את המכונית גם בלי המדבקה הילדותית על הדופן; העיצוב 
שלה מספיק צעיר גם בלעדיה.

  

העיצוב הפנימי מגלה תמונה הפוכה לחלוטין. קוקפיט הפנדה אובר-מעוצב עם 
שלל ריבועים, שמייבאים בצורה מקורית את המוטיבים החיצוניים לתוך 
המכונית. דווקא הסיאט משעממת בצורה יוצאת מן הכלל, כאילו שהחלל הפנימי 
שלה עוצב על-ידי מהנדס מדוכא וחסר תשוקה. האלמנט הצעיר היחיד הוא 
השימוש בפח חשוף בדלתות (מי אמר פיג'ו 107). מה שעגום אפילו יותר הוא 
החסכון באבזור, שגובל בקמצנות: אין לנהג שליטה בחלון הנוסע, אין מראות 
חשמליות, החלונות האחוריים לא נפתחים, אין מחשב דרך – מחדל חמור 
במכונית בעלת אוריינטציה חסכונית - ופתחי המיזוג אמנם ממוקמים היטב אך 
האמצעי בלתי ניתן לסגירה או כיוון, מה שמקפיא את פרצוף הנהג בנסיעה 
ארוכה. שני פטנטים נחמדים כן מצאנו במי: מהירות המגבים פוחתת בעצירה 
וההילוך מוצג בלוח המחוונים. הנדסת האנוש עדיפה על זאת שבפיאט, אבל 
התחושה העיקרית היא של חוסר: בהשקעה, בעיצוב ובחמימות הקיימות 
בפנדה. אנחנו בעד מינימליזם, אבל לא כשזה מביא לתוצאה עגומה.


מה הם רוצים, שנחזור לעידן כפפות הנהיגה?

תנוחת הישיבה בשתי המכוניות שונה לחלוטין, בסיאט יושבים נמוך ובנוחות 
בשעה שבפיאט יושבים גבוה, על מושב שמזכיר ארגז פלסטיק של תנובה. 
הכרית קצרה מדי, הקונסולה המרכזית נמצאת בדיוק במקום שברך ימין אמורה 
לשכון, איזור הדוושות צפוף ותקרת לוח המחוונים משתקפת בשמשה. בשתי 
המכוניות גלגל ההגה לא מתכוונן לעומק ובשתיהן הוא עשוי פלסטיק קשיח 
ודוחה למגע (למה, למה במכונית לצעירים אין הגה עור? מה, שנחזור לעידן 
כפפות הנהיגה?), כשבפנדה המצב גרוע יותר הן בגלל תחושת החומר והן 
בגלל שזוג הריבועים המעוצבים על ההגה ממש לא נוח לאחיזה. גם בלם היד 
מתעדף עיצוב על שימושיות. פתח המיזוג הצדדי בפיאט אינו ממוקם טוב 
והמזגן מתנתק בהאצה. לפחות לא צריך להגיע לדלת הנוסע כדי לפתוח את 
החלון הימני...

השמשות וחלונות הצד הגדולים בפנדה נותנים תחושה של אוטו יותר גדול ממה 
שהוא באמת. הבעיה היא, שהמרחב בפועל טוב רק במימד הגובה אך לא 
במימד האורך. בשתי המכוניות, המרחב מאחור גבולי, עם יתרון קל לאיטלקיה. 
בגירסת שלוש הדלתות של מי נהנה הנהג מדלת ארוכה יותר מאשר בגירסת 
5 הדלתות, דבר שמאוד מקל על הגישה והיציאה, אבל אין מנגנון קיפול/הזזה 
למושב הימני (בחו"ל הוא מוצע כאופציה), מה שלא מסייע לפעולת החדירה 
לצמד המושבים האחוריים (אין מושב שלישי, גם לא כאופציה).



"גיר ידני, אמרת?" שאלה חברתי בבהלה כשהפקדתי בידיה את מפתחות 
הפנדה. היא הצליחה להחזיר אותנו הביתה בקצב יפה וללא כיבוי מביך אחד, 
אבל לא בגלל שהיא נהגת מעולה, אלא מכיוון שצמד המנועים הגמישים הללו - 
בצירוף עם משקל קל - עושים את מטלת הנהיגה לקלה במיוחד, אפילו עבור 
אלה שרגל שמאל שלהם לא מכויילת למשימת מצמד. מנוע שלושת הצילינדרים 
במי פחות רועד ממה שהייתם מצפים אחרי נהיגה בפיג'ו 107 והרעידה נעלמת 
לגמרי עם היציאה לדרך. בתנועה זוג המיני די דומות, ניחנות בתנועה עירונית 
קלילה וזרטיזה וסובלות ממחסור מסויים בכוח רק בתלולים שבכבישים. פנדה 
מגיבה טוב יותר במטרים הראשונים של האצה ממהירות נמוכה, מי עליזה יותר 
בטורים גבוהים. ביצועי השתיים קרובים מאוד, כשיתרון הסיאט קטן מזה 
שהבטיחו הנתונים. זה נכון עד שמגיעים לתחנת הדלק; מי חסכונית יותר 
מפנדה ב-14 אחוז. 

שתי המכוניות הפתיעו מאוד לטובה דווקא בסעיף ממנו סבלנו במבחן הקודם 
למכוניות מיני: נוחות נסיעה עירונית. פנדה נהנית כאן מיתרון קל, אותו היא 
מאבדת בבינעירוני (באופן מוזר, הן יותר נעימות בתוך העיר מאשר מחוץ לה). 
על הנאה מנהיגה אין הרבה מה לדבר, אלא אם כן כוונתכם לקלות התנועה 
בעיר. אמנם אוטו קטן וגיר ידני הם מתכון קלאסי לפאן, אבל השתיים לא 
מקיימות את ההבטחה. הפנדה הרכה יותר גם מתנדנדת יותר בעיקולים 
ותנוחת הנהיגה לא מעודדת ללחוץ חזק. הסיאט נהנית מהגה יותר החלטי, אבל 
צריך להיות ליסינגאי שפוט למשפחתומטית כדי למצוא אצל מי מהשתיים יותר 
מקמצוץ של חדוות נהיגה.

הסיאט יותר זולה, יותר חסכונית ויותר בטוחה, פאסיבית ואקטיבית, אך 
הקדרות השוררת בתא הנוסעים גורמת לי לפזול לכיוון האיטלקיה. אם תצליחו 
להתגבר על תנוחת הנהיגה, הפנדה היא יותר אוטו, יותר פרקטית, יותר 
חמימה ותוספת של שנת אחריות לא מזיקה כלל לחבילה הכוללת. בשתי 
המכוניות היתה מאוד חסרה לי הכריזמה והעליזות של מכונית מיני ראויה. 
הפנדה היא מנצחת המבחן, לא בגדול ולא בהצטיינות, פשוט יש לה פחות 
חסרונות מאשר למתמודדת הצעירה, שעוד לא הגיעה לבגרות. 
אז את מי הייתי לוקח בתור שותפה ממונעת לשנות העשרים המוקדמות שלי? 
את קיה פיקנטו, שנותרת המובילה הבלתי מעורערת של קבוצת המיני 
המקומית. 
                 _______________________


פנדה טווין-אייר: כיף בע"מ


לא בחנו את הגירסה המסקרנת ביותר של הפנדה, זאת המצויידת במנוע 
טווין-אייר החדשני, טורבו 2 צילינדרים, 85 כ"ס. אבל כן בחנו את 500 
המצויידת במנוע זהה, כך שלא קשה להגיע למסקנה חד-משמעית.
פנדה טווין-אייר יקרה בארבעת אלפים מגירסת TOP של פנדה 1.2 ליטר. 
הביצועים טובים יותר, אבל לא טובים מספיק. למנוע אין מומנט, הוא לא עולה 
בטורים, הניתוק בקו אדום אנמי, אין גז-ביניים אלא אם דורכים על הדוושה חצי 
שעה עם נעל צבאית. משאיות בורחות לך בעליה. והוא גם מעניש אותכם עם 
רעש צורם ומאוד לא נעים, עם צליל של שסתומים עיליים כמו במכונית משנות 
השישים או באופנוע. ובעמידה הוא גם רועד באופן לא אחיד.


        המנוע הזה מלמד אותך לנהוג נכון

מתי הוא כן עושה את העבודה? בהאצות ביניים עירוניות, ממהירות נמוכה, 
כשהאוויר בחוץ קריר. אז הוא חי ואפילו נשמע לא רע. מצד אחד, צריך להיות 
מישהו חולה מכוניות כדי להצליח לחיות עם המנוע הזה; מצד שני, אין לו 
ביצועים מספיק טובים כדי לפצות על הסבל. הדבר הטוב היחיד במנוע הזה, 
שהוא מלמד אותך לנהוג נכון, כדי לא לאבד תנופה.

ובעיה נוספת: כשממש עושים שימוש רציני בטווין-אייר, הוא שותה דלק. כמה? 
6.9 ק"מ/ליטר בנסיעה מעורבת, 5.7 ק"מ/ליטר בנסיעה עירונית. התוצאה 
הטובה ביותר אליה הגענו, רק עם ללטף את הדוושה, היתה 10 ק"מ/ליטר. 
וזה, להזכירכם, בפיאט 500 ולא בפנדה. כנראה שכדי שמנוע יהיה טוב אסור 
שהוא יזכה בתואר "מנוע השנה" ; זהו המנוע השלישי ברצף שזוכה ומתברר 
ככשלון.