מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
למפרט המלא במדריך
מאי 2017
מקסי מיני


- דור אהרנוביץ -

אופנת הג'יפונים פגעה גם בקבוצת הסופר-מיני, אבל פחות; לגבי רובן, הפרש המחיר 
פשוט גדול מדי. קטנות חדשות ממשיכות לצאת לאור בקצב נאה ובחודשים הקרובים 
חלקן גם יגיע ארצה, כולל מספר דגמים מסקרנים שעלולים להפוך על ראשו את הסדר 
הפנימי בקטגוריה. עד שזה יקרה, מה שיש זה מה שיש וכינסנו את ארבע הסופר-מיני 
הבולטות למבחן קבוצתי מסקרן.


      האם הצרפתיה האטרקטיבית מצליחה
      לשים קץ לשעמום השולט בקטגוריה?


הטריה ביניהן והמושכת ביותר בהופעתה החיצונית מגיעה מיצרן הנמצא בעיצומו של 
קאמבק רציני; סיטרואן הצליחו מעל המשוער עם קקטוס היצירתית והחליטו להעתיק את 
המאפיינים העיצוביים הבולטים והייחודיים שלה גם לסופר-מיני שלהם C3, שהושקה בשנה 
שעברה במהדורה חדשה. חדשה אך לא חדשה לגמרי; הסיטרואן המגניבה משתמשת 
בפלטפורמה של אחותה פיג'ו 208 (הפלטפורמה המודולרית החדשה של הקונצרן לא 
מתאימה למכוניות קטנות). לעומת זאת, פס הגנה חיצוני מגומי קשוח, תאורת חזית 
דו-קומתית וצביעה תלת-גוונית הם כולם אסים שנשלפו הישר משרוול הקקטוס הגדולה 
ממנה. בניגוד לקקטוס הידנית, C3 משווקת בארץ עם גיר אוטומטי בלבד המשודך למנוע 
טורבו 3 צילינדרים – ומסתייעת בתקופת אחריות בלעדית ומפתה של 5 שנים. לעומת 
הדור הקודם היא התארכה ב-5 ס"מ והורחבה בשניים, אבל היא עדיין לא הכי גדולה 
בקטגוריה. האם הצרפתיה האטרקטיבית מצליחה לשים קץ לשעמום השולט בקטגוריה 
או שמא מדובר באיפור כבד המכסה על אפרוריות שדופה?

 
 
לכבוד הסיטרואן החלטנו לעשות קצת סדר בארון ובחרנו בשלוש מצטיינות מוכרות, כל 
אחת בנישה משלה, אשר יכניסו את הדוגמנית החדשה לפרספקטיבה הראויה. הונדה 
ג'אז
המיקרוואנית מתמקצעת בקמפינג משפחתי ושינוע אנשים ומטענים. בנוסף למושב 
אחורי המרווח ביותר בקטגוריה (בהרבה), היא מאפשרת גם קיפול שימושי של תחתית 
המושב האחורי מעלה-אחורה, מה שמאפשר הכנסת אופניים או ציוד גבוה. כל הפרקטיות 
הקוסמת הזו באה במחיר של מנוע אטמוספרי חלש המשודך לגיר רציף מהעשור הקודם, 
שממש לא אוהב טיפוסים שממהרים לאנשהו בחיים. ג'אז בגירסת Comfort מצויידת 
במערכות בטיחות חצי-מתקדמות: בלימה עירונית אוטונומית (עד 30 קמ"ש בלבד), 
התראות ווקאליות על פגיעת חזית במהירות גבוהה יותר ועל סטיה מנתיב. בנוסף 
למערכות אלו, שעושות עבודה רציפה ברוב המוחלט של הזמן, מציעה ההונדה זיהוי 
אוטומטי של תמרורים ואפילו פונקציה שמגבילה את מהירות האוטו בהתאם לזו 
שבתמרור; במציאות, המערכת הזו כושלת לחלוטין ואתם עלולים להיסחף או להיבלם 
למהירות שלא קשורה למציאות. הגה עור נחוץ תמצאו אך ורק בגירסה היקרה יותר 
והחלל הפנימי מצוייד במסך מגע גדול אך מצב רוחה הכללי של ג'אז מעט ישנוני, יותר 
אנפלאגד מאשר רוק.

מאזדה 2 החביבה עלינו - בזכות דם המיאטה הזורם בעורקיה והתנהגות הכביש 
המצויינת שלה – עשויה בביצוע מופתי אך בשבלונה די צפופה וקלסטרופובית. היא 
תתאים יותר לשליש הצעיר והרווק של האוכלוסיה עקב תא מטען קטן ומושב אחורי 
צפוף. אין ספק שהדגש במאזדה הוא על הנהג עצמו ולא על חפציו או חבריו. הקוקפיט 
ממוקד נהג נלקח מאחיותיה הגדולות והמוצלחות, עם מולטימדיה איכותית וטיב
חומרים משובח מהמצופה - בנוסף כמובן לניהוג התזזיתי והשמח בקטגוריה. גם 
במאזדה יחידת ההנעה מחזיקה את הפוטנציאל בזנב ועם מכלולי Skyactive - מנוע  
נטול מגדשים המשודך לגיר אוטומטי קונבנציונלי - הביצועים היבשים ממש לא רעים 
אך הדרך אליהם הרבה פחות מהנה ממה שיכולה היתה להיות עם טכנולוגיה נועזת יותר. 

רמת הגימור הבסיסית של המאזדה עירומה לחלוטין ומעליה שתי רמות נוספות בקפיצות 
של 6000 שקל, כשברמת "לבן טהור" הגבוהה ביותר מתווספים ריפודי עור משולבים 
ועיטורי לוח מחוונים בצבע לבן, שעוזרים להשתחרר מתחושת הסגר אך נראים פחות 
איכותיים מאשר הגוון השחור עם התפרים האדומים של הריפוד בחבילת "ספורט", 
שמחירה זהה. במקרה של המאזדה, רמת הגימור האמצעית, Dynanic, היא התמורה 
הטובה ביותר לכסף מבלי לפספס שום יתרון חשוב שיש לספורטיבית או הלבנה (למעט 
מנופי פיקוד גיר מההגה). אבזור הסנדוויץ' עשיר דיו עם בלימה עירונית עצמונית (גם היא 
פועלת עד 30 קמ"ש בלבד), התראת סטיה מנתיב, הגה עור איכותי, מסך מגע תואם 
עברית, מפתח חצי חכם (לכפתור התנעה), בקרות שיוט ואקלים. בנוסף לא תיאלצו 
להצטייד בחישוקים בגודל מוגזם, שפוגעים בנוחות הנסיעה (הלא מדהימה גם ככה), כפי 
שיש בשתי גירסאות הקצה. 

  
  

בעוד שהסיטרואן, המאזדה וההונדה מסתפקים במכלולי הנעה מתונים, סקודה פאביה 
פורחת טכנולוגית עם מנוע טורבו וגיר רובוטי חכם, שעושים אותה לזריזה והחסכונית 
בתחום. אפילו בגירסתה ההתחלתית היא מאמצת את מערכות הבטיחות של הצמד 
הקודם ואף מבצעת את המשימה טוב יותר, כשהמערכת הכי חשובה בארסנל - בלימה 
עצמונית - פעילה בכל מהירות ולא רק עד 30 קמ"ש מינוריים. בעוד שג'אז מצטיידת 
בהגה עור רק בגירסתה היקרה ביותר, פאביה עושה זו כבר ברמת הבסיס – ובגדול; גלגל 
ההגה של פאביה, אותו פריט שאוחזים במשך כל הנהיגה, הוא מבין האיכותיים והנעימים 
למגע, ולא רק בקטגוריה זו. לוח מחוונים ברור כשמש והנדסת אנוש טובה שמזכירה את 
אילן היוחסין של סקודה מסייעים לנהיגה קלילה וטבעית. 

ואולם, פאביה ילידת 2014 היא אמנם הצעירה בין שלוש הקטנות של קונצרן VW אך 
בעוד שסיאט איביזה ופולקסווגן פולו מוחלפות השנה בדגמים מודרניים המשתמשים 
בפלטפורמה מודולרית, הסקודה תיאלץ להשתמש בפלטפורמה הישנה והכבדה תקופה 
נוספת. נקודת התורפה העיקרית שלה היא עיצובה השמרני, שהופך אותה לחצי שקופה. 
סקודה מודעים לבעיה ומציעים בחבילת האבזור הגבוהה אפשרות למרכב דו-גווני עם גג, 
מראות וחישוקים בצבע לבן או אפור (כזכור, פאביה הציעה כבר לפני עשור גג לבן נוסח 
מיני קופר). חבילת Style הנ"ל מעניקה בנוסף מפתח חכם, זוג רמקולים נוסף למערכת 
השמע, בקרת אקלים וכמו תמיד ברמות הגימור הגבוהות בסקודה גם חישוקים גדולים 
המאלצים שימוש בצמיגים נמוכים מדי הפוגמים מהותית בנוחות הנסיעה ומגבירים את 
רעשי הכביש, מה שגורם לחשוב פעמיים על השתלמות משחקי הצבע.

  

כל האמצעים כשרים על מנת לכבוש את הקטגוריה הרדומה ובשמלה אדומה בוהקת 
נכנסת C3 החדשה בשערי העיר עם אקדחים שלופים וחיוך שאינו מנסה להסתתר תחת 
שום שפם. הטקטיקה ברורה; הכנסת גורם חדש למשוואה - חשק. בדרך כלל שמדברים 
על מכונית קטנה נחשקת, היא משמעותית יקרה מהמתחרות ההגיוניות שלה (ע"ע מיני), 
אבל הסיטרואן החדשה חורגת מהכלל והיא דווקא הזולה בחבורה. מימדיה ממוצעים מכל 
הכיוונים אך טריקים ויזואליים גורמים לסי-3 להיראות קטגוריה-וחצי מעל המתחרות 
בגודלה. מעשי קסמים מתרחשים גם בתוך הסיטרואן ולמרות שאין לה את פטנט כרית 
האוויר העליונה כמו בקקטוס, עיצוב המושבים בצורה מרובעת והקטנת מימדי לוח 
המחוונים יוצרים ,תחושה מרווחת ונינוחה. אין ספק שהבשורה האמיתית של C3 היא 
האווירה המיוחדת שהיא מצליחה לייצר בתא הנוסעים; גוון החלל הפנימי ניתן לבחירה בין 
שלושה ריפודים שונים ופסי קישוט מרעננים, תוך כדי המשכיות עיצובית מעולה של 
החיצוניות המיוחדת, עם רצועות אחיזה במקום ידיות דלתות והקפדה פרימיומית על כל 
כפתור או משטח צדדי. בעוד ששאר המתחרות מנסות להחביא את עיצובן הפנימי בכל 
דרך אפשרית, הסיטרואן מתגאה בו בחזה מורם. 


 היינו מעדיפים אמצעי מניעה על חיתולים במתנה

בנושא הבטיחות נוקטים סיטרואן בגישה קמצנית. עזרי הבטיחות מסתכמים במערכת 
פאסיבית של התראת סטיה מנתיב, כשברמת הגימור הגבוהה יש גם חיישן שטח מת. 
במקום לצייד את גירסת Pack היקרה (פלוס 5000 שקל) בבלימה אוטונומית, הם 
מעדיפים התקנת מצלמת דרך מובנית מאחורי המראה המרכזית, שבנוסף ליכולת צילום 
ושיתוף חוויות הנסיעה לסמארטפון, היא שומרת את הווידיאו משלושים השניות שקדמו 
לתאונה ועד דקה אחריה, לטובת התנהלות מול המשטרה וחברת הביטוח. נורא קול, אבל 
היינו מעדיפים אמצעי מניעה על חיתולים במתנה. 

תחושת הגודל של הסיטרואן ממשיכה גם בסעיף בו היא פחות רצויה - נהיגה. מושבים 
רכים, שנוחים מאוד בנסיעות קצרות, הופכים למפגע בארוכות וחוסר התמיכה הצידית 
שבהם, יחד עם זווית גלגול לא קטנה בעיקולים, גורמים להאט את הקצב. למרות הצבע 
הנועז ומצב ה"ספורט" בגיר האוטומטי, C3 לא הולכת לשלוט בפינת ההנאה או הזריזות 
של המאזדה והסקודה. עד לא מזמן יצאו לסיטרואן מוניטין של מכוניות נוחות, בעיקר 
בזכות המיתלים ההידרופניאומטיים המיוחדים שלהם. C3 יושבת על מיתלים שאינם 
מלאים באוויר אלא מאמצים פטנט בשם "בולמים פרוגרסיביים", עם שני תאי לחץ, אחד 
למהמורות קטנות ואחד לבורות של ממש או פסי האטה. במציאות זה סתם עוד מושג 
חלול שאינו עובד ונוחות הנסיעה נמוכה ממה שציפינו לקבל מהיצרן הצרפתי. גם סיטרואן 
עושים שטויות לטובת מראה חיצוני ופיתוי הדיוטות ורק רמת האבזור הנמוכה נועלת 
צמיגים בחתך הגון. כמו הנוחות, גם השימושיות לא זוהרת. עם תא מטען בעל מפתן גבוה 
ופתח צר, ומושב אחורי לא הכי מרווח או מתקפל-פטנט כמו בהונדה, הסיטרואן יותר יפה 
מאשר אופה. למשפחה עם עגלות ילדים או לרוכבים שאינם מוכנים לקלקל את הופעתה 
החיצונית עם מתקני אופניים מסורבלים, היא לא מאיימת על ג'אז בסעיף הזה. 



חסכון בדלק נחשב לסעיף חשוב במכוניות קטנות, למרות שבארץ מרבים להתפשר בו; 
אף אחת מהארבע אינה משווקת כאן עם מנוע דיזל ורק חציין מציע גם גיר ידני. בנסיעה 
עירונית ג'אז היא החסכונית מכולן, 15 אחוז יותר מהסיטרואן, כששתי האחרות צמודות 
באמצע. מחוץ לעיר נוטלת הסקודה את הבכורה – למרות יתרון הביצועים המוחשי שלה 
– בהפרש זעום לפני ההונדה האיטית, 5 אחוז מעל המאזדה ושבעה אחוז לעומת 
הסיטרואן. כדי לחסוך עוד כמה טיפות דלק משתמשת C3 (ממש כמו ג'אז ופאביה) 
במערכת עצור-סע, שמדוממת את המנוע בכל עצירה אך אופן פעולתה גס מדי. זאת ועוד; 
על מנת לבטלה לאחר כל התנעה יש צורך להיכנס לתפריט משנה במסך המגע, ולא 
מספיקה הקשה על כפתור זמין ונוח כמו בשתיים האחרות. 

מנצחת? הסקודה מובילה בסעיף הביצועים אך סובלת מחזות ותחושה מיושנות; ההונדה 
לוקחת ללא עוררין בסעיף השימושיות אך מאלצת נהיגה מתונה, בניגוד לתדמית היצרן; 
המאזדה היא המהנה והאיכותית בין השלוש אך מתפשרת מדי בנוחות הישיבה והנסיעה; 
לסיטרואן יש לא מעט מינוסים – למעט הופעה ותקופת אחריות היא לא מובילה כאן בשום 
תחום - אך בסופו של דבר, המכונית השרמנטית הזאת היא היחידה שמכניסה תשוקה 
לקבוצה ומצליחה להפיק מנוסעיה חיוכים ושמחת חיים.