מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
פאר: מרצדס S500
למפרט המלא במדריך
ספטמבר 2015
תיכף נגיע לעצמוניות
האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?

- דור אהרנוביץ -
"אס-קלאס 500 לונג" כתוב על גבי מחזיק המפתחות הצהבהב, שעולה שקל 
וחצי בכל חנות כלי בית. בחלומות הכי פרועים, הוא לא דמיין שתוטל עליו 
אחריות להיות שומר ראש של שלט רחוק הפותח דלת לעולם השמור לשועי 
הארץ, עולם של ריפודי עור בצבע קרם, ריח של נערות ליווי יוקרתיות ובידוד 
מוחלט ממשתתפי הפגנות מחאה חברתיות. המילה "לונג" אומרת, שיש המון 
מקום בסאלון האחורי, המספר 500 מבהיר שיש המון מנוע, כדי לקחת את 
המון הסאלון בהמון קמ"ש. והאות S  מסמנת - כמו תמיד - קידמה. 

S Class של מרצדס היא מבשרת החידושים הרשמית של עולם ארבעת 
הגלגלים. לצד מערכות בידור מפנקות ומסאז'ים למיניהם, מביאה איתה S , 
כהרגלה, חידושים חשובים יותר, אותן המצאות בטיחותיות אשר בהמשך 
זולגות מטה; קודם אל שאר המרצדסים-שהם-לא-אס-קלאס, ומשם, כעבור 
כמה שנים, מוצאות עצמן כסטנדרט מובן מאליו במכוניות עממיות, שזרוקות 
בפרסומות של "החל מ-59,990 שקל בלבד". בקרת היציבות לדוגמה נולדה 
באותה מרצדס (והיום היא חובה בכל אוטו הנמכר בארץ, מה שהביא 
להיעלמותו הממושכת מהנוף של סוזוקי ג'ימני, שעד השנה לא היתה לו). 
מותחני חגורות בטיחות  אוטומטיים במקרה של תאונה גם הם פרי חלציה של 
אמא מרצדס, יחד עם אזורי ספיגת אנרגיה (או בקיצור, קריסה) בפרונט 
ובטוסיק. 

הדור הקודם של S אמנם הביא לעולם את מערכת ראיית הלילה המציגה על 
גבי השמשה את מה שרובוקופ היה רואה במקומכם, אבל למעט זאת המכונית 
עצמה הייתה די מאכזבת, ולראשונה לא התעלתה על שאר המתחרות 
הגרמניות. אפילו בגירסת הביצועים שלה, S63AMG , היא לא הצליחה להצית 
בנו השראה. סתם עוד מכונית מהירה ומפוארת, סיכמנו אותה. סוג של לווייתן. 
עבר כמעט עשור ומלכה חדשה הגיעה לאולם התצוגה ביד-אליהו. 

 

גם כשמדובר בגירסתה הבסיסית ביותר – אם מותר בכלל להשתמש במונח 
הזה בהקשר של מכונית הפאר המבוקשת ביותר בארץ - האווירה בתא 
הנוסעים מיוחדת במינה ומשאירה את המתחרות כמה קומות למטה. בין אם זה 
העיצוב האוורירי (מת על ההגה שתי צלעות הזה) ובין אם אלו המחשבה 
והאיכות שמאחורי כל מתג ומרקם, מספיקה ישיבה חפוזה בכל אחד מארבעת 
המושבים על מנת להפוך אתכם לאנשים רגועים יותר, בצורה ממכרת עד כדי 
כך שתעשו הכל על מנת להישאר בתוך קפסולת הפאר הזו. או-קיי, כמעט הכל.

אני יכול לבזבז אינספור פונטים על סקירת תפקודם של שני המסכים הענקיים 
או על הסבר על המאבק בין בקרת היציבות ל-408 הסוסים בגלגלים האחוריים, 
אבל לא זה המסר של הלימוזינה הזאת. המסר הרבה יותר עמוק. קראתי 
וצפיתי הרבה אודות מכוניות אוטונומיות אך טרם התנסיתי באחת. בגרמניה 
כבר נוסעת בכבישים ציבוריים גירסת אבטיפוס אוטונומית של אס-קלאס, אשר 
מצריכה התערבות מינימלית של נהג כדי להגיע מהבית לעבודה ובחזרה 
(בתנאים כפריים). הטכנולוגיה הזאת עדיין לא קיבלה תקינה חוקית, אז האס 
בה אני נוהג עדיין צריכה אותי, אבל הרבה פחות מאשר בעבר. לצד סוללה של 
מערכות בטיחות פאסיביות שקופות, קיימות ב-S500 שלוש מערכות אקטיביות 
עיקריות הממחישות, שכל מה שקראתי (ובחרתי להכחיש) אודות מכונית 
שתעשה לנו הכל בעצמה, כבר נמצא ממש כאן על סף הדלת, ולא בעתיד 
הרחוק מאיתנו שנות אור. אפילו לא שנות דור. 

                

 


את האג'נדות והאגו השארתי הפעם בבית. נהיגה באס-קלאס היא סוג של 
האצלת סמכויות תוך כדי תרגילי אמון. הפעלת בקרות העזר שומרת את 
הארוכה השחורה בגבולות הנתיב הנבחר תוך כדי תיקוני היגוי עצמיים, האטה 
רגעית והכי חשוב - שמירת מרחק מהאוטו שמלפנים, תוך כדי תאוצה ובלימה 
עצמונית (כולל בלימת חירום במקרה הצורך). כל מה שנותר למונהג לעשות 
הוא לבחור אלקטרונית את המרחק הרצוי מהאוטו שלפני (בדיוק הזכירו לי 
בקורס ריענון נהיגה את שיטת 22-23 כדי לאמוד מרחק; נראה כל כך מיושן 
פתאום), ומדי פעם לגעת בהגה רק כדי שהאוטו יידע שאני עדיין בהכרה. אם 
לחטט, בקרת השיוט האדפטיבית – המאפשרת התנהלות בפקק בלי לבלום 
ולהאיץ – מאלצת נגיעה בדוושה כדי להחזיר את הבקרה לחיים לאחר שהרכב 
עומד מספר שניות ללא תנועה.

לוקח קצת זמן להתרגל לנהיגה המשותפת אך ברגע שלומדים לשחק את 
המשחק וליהנות על הדרך מהסטריאו המשובח ומהנדסת האנוש המוקפדת, 
הנסיעה עוברת בהרמוניה קלילה. עד כדי כך ששכחתי באיזו דרך בחרתי בכלל. 
המנוע העוצמתי והמיתלים האדפטיביים יכולים לגרום לאס להתנהג הרבה יותר 
ספורטיבית ונמרצת מהדור הקודם ומהמצופה ממכונית כה גדולה וכבדה. 
ואולם, למרות הרגל הכבדה שלי, מצאתי את עצמי "נוהג" במהירות שיוט איטית 
מהרגיל תוך מעקב רדאר אחרי איזו סבתא בגולף ומרגיש כמו סמנכ"ל בנובל 
אנרג'י. מרוב זה שהיא מבודדת אותך, מנתקת אותך ומסייעת לך, המרצדס 
המגודלת פשוט מרחיקה אותך. בניגוד למכוניות בנות-תמותה, יש לה יכולת 
הרבה יותר גבוהה ממה שמעניין אותך לגלות.

הטכנולוגיה ממציאה לנו מכוניות מהירות, אמינות, חסכוניות ובטוחות יותר. 
השלב הבא, יחד עם היכחדות מנוע הבעירה הפנימית, הוא הוצאת הגורם 
האיטי והטיפש מהתמונה: הנהג. זה יהפוך את הכבישים לבטוחים יותר ואת 
התחבורה הציבורית לדייקנית ללא הכר. S קלאס אמנם עינגה אותי אך לא 
ריגשה אותי – בטח לא כמו שבנויה לעשות C63AMG – אבל היא גרמה לי 
לחשוב, לחשוב הרבה. לחשוב על אותו יום לא ממש רחוק, בו נהיגה תתבצע 
במסלולים סגורים בלבד, ממש כמו רכיבה על סוסים. ויום אחד אספר לנכדיי על 
הדבר העגול הזה שפעם אחזנו בידנו.