מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
ספורטיביות / מאזדה MX-5
למפרט המלא במדריך
ינואר 2017
נגד הזרם


- דור אהרנוביץ -

- מי את, מיאטה?
- סליחה?! 
או-קיי אז את לא הטיפוס העמוק. אנסח מחדש, הפעם טכני וחד כמו שהיפנים אוהבים: 
- את מהירה כמו שאת נראית?
- אתם הילדים עם השאלות הסטיגמטיות שלכם. אני מהירה מהממוצע, אבל לא משהו 
שירשים את הרמזור. 
- אצליח בכלל להיכנס למושב הנהג עם הראש מחובר לצוואר? 
- אתה אמנם לא גמד, אבל אני בטוחה שנצליח להסתדר. אולי הבלורית שלך תדגדג קצת 
את הגג שלי.
- איך המנוע החדש? נשמע כמו אוטו אמיתי סוף סוף? 
- אז זהו, אתה יודע, עכשיו לא נעים לעשות יותר מדי רעש ברחוב, עם כל פעילי איכות 
הסביבה שמסתובבים לנו בין הגלגלים. אבל יש אחלה מולטימדיה, שגנבתי מאחותי 
הקטנה.
- אז האוזן שלי תתוגמל באמצעות הסטריאו?
- כן ולא. למען האמת, קצת חסכו ברמקולים שלי, אני חושבת שזה כדי לחסוך משקל.
- עוד משהו שאת רוצה להתוודות עליו?
- אם להיות כנה, אני פחות חסכונית בדלק ממה שאתה חושב, עם בגאז' כמו שלי אין מה 
לחפש באיקאה ולתא הכפפות שבין המושבים לא תצליח להגיע בלי לפרוק את הכתף... 
ונראה אותך מוצא מקום להניח את האייפון שלך. 
- רגע את סגורה על זה שאת רוצה כתבה משלך? אני יכול לחזור לטויוטה המשעממת 
שלי וניפרד כידידים, אגיד להם ששכחתי את הרשיון בבית או משהו.  
- אתן לך להחליט. בוא לסיבוב.



למשך סופ"ש אחד באמצע החורף הקר ביותר בחצי יובל האחרון העננים התפזרו, השמש 
דלקה והטמפרטורה עלתה לכזו שמייתרת את שמיכת הפוך. כל מה שנותר לחמוד זה 
איזו רודסטר קטנה, עם הנעה אחורית וגיר ידני, בצבע נועז אם אפשר. תודה, קלעתם 
בול.
 

        הלב רוצה להמשיך ולגלות מחדש
   כבישים בצורה שרק רודסטר יודעת להציג


מאזדה MX-5 או בשם הרחוב שלה "מיאטה" נמצאת איתנו כבר שלושה דורות ומאז 
קבלת הפנים החמה שהכין לה אבי בנמל אילת היא לא ממש זכתה לכבוד המיועד לה. 
במקום לראות במיאטה כרטיס כניסה מוזל לעולם מרהיב של נהיגה טהורה ולזהות בה 
הזדמנות פז להתענג על סוג של רימייק מודרני לרודסטרים קלאסיים נוסח MGB ואלפא 
ספיידר, היא הידרדרה להיות אוטו "חמודי" של ספריות מרמת-השרון או צעצוע של גברים 
במשבר גיל שישים, ומכורי האדרנלין מצאו את חפצם במכוניות עם טורבו ענק, שלידן 
החוויר ההספק הצנום של המיאטה. המיאטות הראשונות שעדיין נוסעות כאן נולדו בחטא 
עם גיר אוטומטי, ורודסטר עם גיר אוטומטי שווה לסוס בלי פרסות (ע"ע אבארט 124 
ספיידר המקומית). 

"הגדלנו, הוספנו, חיזקנו ושיכללנו" הן מילים שחוזרות על עצמן באופן אוטומטי מפי כל 
יצרן בכל השקת מכונית חדשה, אבל מיאטה דור רביעי (ND) נוסעת נגד הזרם; היא 
מקצצת. היא רזתה במאה קילו שלמים, השילה עשרה-וחצי סנטימטרים מאורכה 
והשחיזה את פינותיה לטובת מראה חד בהרבה מהדור הקודם, העגלגל. קימוט הפנים 
היחיד הוא מעבר מהגה הידראולי קלאסי ("קלאסי"? להגה קלאסי ברודסטר אין מגבר 
כוח – העורך), להגה חשמלי יעיל אך חסר רגש, צעד שתמיד מלווה באובדן פידבק קדוש.

 


הכניסה למיאטה האדומה לא היתה קלה כפי שהרגילו אותי כל הקרוס-אוברים החדשים 
שהתרגלתי אליהם לאחרונה וכל קצוות גופי מוצאים את עצמם בסכנת חיכוך אם יחרגו 
מטווח התנועה הדרוש לנהיגה. גג הבד שליטף את שיערי נפתח ידנית תוך שתי שניות 
ונעלם לאחור, את האייפון וצרור המפתחות שלי לא מצאתי היכן להניח מכיוון שתא 
האחסון היחידי נמצא במיצר שבין מסעדי שני המושבים והגישה אליו כרוכה בביצוע קטע 
ממחול אמנותי. אמצעי ההגנה שלי - גלאי רדאר ולנטיין - מוצמד לשמשה אוטומטית אך 
באופן תמוה אין במיאטה שקע חשמל והרשיון שלי מתחיל לחשוש לבריאותו. ההגה לא 
מתכוונן לעומק והמושב לא לגובה, מאזדה יודעים מה טוב בשבילי ולא נותנים לי להתעסק 
עם שטויות. אין בורר מצבי נהיגה מיותר ואין כל מיני פרוצדורות מגוחכות שצריך לבצע 
כדי להתחיל את הסופ"ש, כמו שיש ברוב המכוניות החדישות וה"חכמות".

גם ממושב הנהג ממשיך העיצוב החיצוני הסקסי לרגש, באמצעות זוג כנפיים בולטות 
העוטפות את מכסה המנוע ונותנות תחושה של נהיגה במהדורה מוקטנת של מכונית 
שרירים אמריקאית. הדמיון למכונית שרירים נגמר כאשר נזכרים שבין שתי הכנפיים 
החסונות שוכן מנוע שני ליטר אטמוספרי, ממש לא חסון (לשאר הגלובוס יש אפילו מנוע 
1500 בהיצע), ששולח לגלגלים האחוריים - דרך דיפרנציאל-מוגבל-החלקה - 160 כ"ס, 
שאינם נשמעים הרבה, אבל אם נתחשב במשקל הנוצה של המיאטה, טון אחד בלבד, זהו 
יחס משקל/הספק זהה למכוניות חזקות ויקרות בהרבה.

   העיקולים הופכים מניסוי בכוחות ג'י לגלישה
   על גלים וההרגשה השלטת היא חוסר משקל,
    ממש כמו הליכה לאחר מסאז' ארוך ומפנק


משקל הוא אחד הדברים החשובים והמשפיעים על מכונית, כמה שהיא שוקלת פחות ככה 
ביכולתה להיות זריזה ומדוייקת. דמיינו עגלת סופר מלאה במצרכים לעומת אחת ריקה 
למחצה: העגלה המלאה תדרוש המון אנרגיה על מנת להתחיל לזוז - את זה אפשר 
לפתור עם מנוע חזק יותר; היא תצטרך כוח רב כדי לעצור – בשביל זה ניתן להתקין 
בלמים איכותיים; אך כדי להפנות את העגלה למחלקה הבאה - או את המכונית לעיקול 
הקרב - יש להתמודד עם אתגר קשוח בהרבה. מכונית כבדה תהיה חייבת להיאבק 
באינרציה, שרוצה לשמור עליה בקו ישר בעזרת שני תכסיסים עיקריים: התקנת צמיגים 
רחבים בעלי חתך נמוך המשפיעים לרעה על נוחות הנסיעה והקשחת המיתלים אשר 
מכפילה את אותה צרה. מכונית קלה ונמוכה כמו מיאטה חותרת פחות נגד חוקי הפיזיקה 
ולכן היא לא זקוקה לצמיגי מירוץ יקרים או למיתלים שוברי עצמות על מנת לעשות בדיוק 
מה שמבקשים מההגה.


 
נהיגה ראשונה במיאטה מעט מבלבלת, מוט ההילוכים הקצרצר והקריספי מרמז על 
מכונית הארד-קור, בעוד שגלגל ההגה הגדול מצביע לכיוון ההפוך. המיתלים הרכים 
מאפשרים נוחות נסיעה מדהימה, אבל גם מפגינים זווית גלגול מוגזמת בפניות, שמחזירה 
אותי לחוויות מאותם קרוסאוברים. רק לאחר תיאום ציפיות מחדש וריסון אגרסיות 
הצלחתי להבין את המיאטה. היא אינה מעוניינת לשבור שיאי מהירות יבשתיים או לקצץ 
זמני הקפה, אפילו החלקות זנב לא כל כך מעניינות אותה. על מנת לטעום מקסמה האישי 
של הרודסטר המינימליסטית צריך להפשיל את הגג, לדומם את הסטריאו ולנהוג בעדינות. 
ברגע שקולטים את העניין, המהירות המוגבלת בחוק כבר לא נראית כמו תנאי בלתי 
אפשרי, העיקולים הופכים מניסוי בכוחות ג'י לגלישה על גלים וההרגשה השלטת היא 
חוסר משקל, ממש כמו הליכה לאחר מסאז' ארוך ומפנק. המאזדה מרחפת בנוחות 
וקלילות על פני האספלט. הסוד שלה הוא שילוב בין שליטה מוחלטת של הנהג לנוחות 
ורוגע. פתאום המנוע כבר לא מרגיש חלש והגיר הידני הצייתן מאפשר לחקור את כל טווח 
הסל"ד הנעים של המנוע. ההגה אמנם לא מלשין על פעולת הגלגלים הקדמיים כפי 
שהייתי רוצה ממנו אך זו לא בעיה של ממש, מכיוון שאלה קשובים לו באופן מופלא 
והפרונט מציית בצורה אינסטינקטיבית לפקודת ההגה מבלי לחשוב פעמיים. הנסיעה עם 
גג פתוח מעייפת את האוזניים, אבל הלב רוצה להמשיך ולגלות מחדש כבישים בצורה 
שרק רודסטר יודעת להציג.

אני רוצה אחת. מאוד. לא אכפת לי שהיא פחות חדה מרנו מגאן ספורט או לא דריפטרית 
כמו סובארו BRZ. לא אכפת לי להשאיר את האייפון בבית וגם לא יזיק לי כלל לעבוד על 
הגמישות שלי. הדבר היחיד שעוצר בעדי הוא תג המחיר הנפוח. מכונית עירומה כמו 
מיאטה אמורה לעלות קצת יותר ממכונית משפחתית פלונית. אני לא חולם בהקיץ, זה 
המצב ברוב העולם. בבריטניה למשל, עולה מיאטה 20 אחוזים בלבד יותר ממחיר 
מאזדה3 ומאות פאונדים בודדים יותר מהכבישטח שלהם, CX-5. בארץ הפער במחיר 
מטורף; שמונים אחוז יותר מאותה מאזדה3 וכמעט 70 אלף שקל יותר מהג'יפון. זו גלולה 
מרה שדפנה, מנהלת סניף הבנק שלי, לא מסכימה שאבלע. אם המסגרת שלכם רחבה 
יותר, אנא רכשו אחת אדומה ושמרו עליה היטב שנה-שנתיים, לא אכפת לי לרכוש 
משומשת. 



תגובת היבואן
א. בעולם יש פערים משמעותיים במחיר בין שווקים שונים. בבריטניה ישנו פער
גדול 
במחיר לעומת CX-5 בעוד שבארה"ב מחירן כמעט זהה.

ב. MX-5 משמשת בישראל "מקדם תדמית" ושונה בהיבט כמות המכירות
מדגמים 
אחרים, כמו מאזדה3. בגלל מלאי הרכבים המינימלי המוזמן מהיצרן,
לא מנוהל משא 
ומתן בין היבואן ליצרן באשר למחיר.

ג. בתמחור כל דגם נלקחים בחשבון לא רק מחיר "הברזל" עצמו, אלא גם
עלויות נלוות. 
מכיוון שהדגם נמכר בווליום נמוך מדגמים אחרים בפורטפוליו
של מאזדה, היבט 
התמחור העקיף משמעותי יותר, ומגולם במחירו הסופי.

ד. בעוד שהסיבה המרכזית בייבוא MX-5 לישראל היא קידום תדמית מותג
מאזדה, 
מטרתה הסופית והמרכזית של דלק מוטורס, כגוף עסקי הנסחר
בבורסה, היא הגדלת 
הרווח עבור בעלי העניין בחברה. לכן יש לתמחר באותו
באופן שלא יגרום להפסד.

ה. יש לציין כי היבואן ספג את עליית המחיר האחרונה, אשר נגרמה עקב שינוי
נוסחת 
המיסוי הירוק, כך שהמחיר הסופי לצרכן נשאר כשהיה.