מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
למפרט המלא במדריך
דצמבר 2016
סססאמו טורבו


- דור אהרנוביץ - 

אני זוכר את זה כאילו היה אתמול. עשור עבר. הספקתי לשכוח מאז מערכות 
יחסים סוערות, מדינות מרוחקות, ואפילו עצמות שנשברו, אך את התחושה 
שאותה מרצדס החדירה בי אפילו אלצהיימר לא ימחק ממוחי. איני בטוח כיצד 
להגדיר את אותה תחושה, מעין שילוב אסור של אדרנלין, הנאה, פחד, אכזבה 
ותקווה, שייצר יחדיו צמרמורת חמימה וייחודית שחרטה בזכרוני את הלוגו:
C63AMG. 

"אל תדאג, יהיו עוד הרבה כאלו, זו רק סנונית, עלה של זית המבשר על 
הקרנבל המוטורי שהולכים להכין לנו הגרמנים, ב-מ-וו, מרצדס ואפילו אודי 
המרובעים. המכונית הזאת היא אמת המידה, הרף החדש,"
אמרתי לעצמי 
בנסיון להצדיק את העובדה שהחזרנו את ה"מונית" השחורה לאולם התצוגה 
בדרום תל-אביב במקום לברוח איתה לעבר הגבול.

לא מעט מכוניות דומות ניסו מאז לקלוע לאותו מינון מושלם בין אלגנטיות 
לברוטאליות, בין כוח לשליטה, בין סאונד לרעש, בין פוזה לצניעות. היו כמה 
שהתקרבו אך מבחינתי אף אחת לא הגיעה לאותה מדרגה, שלא לדבר על 
לעבור אותה. לפני שחסידי ב-מ-וו קופצים מהקהל, M3 אמנם יותר מדוייקת, 
אבל חסרו לה שני דברים מהותיים; סאונד ואופי מבדר. היא רצינית מדי. 


לדור הקודם קראנו 'החיה שבמכונה' (תצלום: גלעד ארצי)

בשש השנים שחלפו מאז התוודעתי לאותה מרצדס, "החיה שבמכונה"
המודעות הסביבתית הלכה וגברה, ואיתה כל מיני גזירות זיהום אוויר וחסכון 
בדלק. מרצדס נאלצו לנטוש את אותו מנוע אגדי, V8 בנפח 6.3 ליטר שהעניק 
ל-AMG את שמה הנומרי, וגרוע מכך - בדומה לשאר התעשיה - את ההגה 
ההידראולי (למען האמת, ההגה של C63AMG המקורית לא היה יצירת מופת, 
אז הסעיף האחרון פחות הדאיג אותי). 

כשהשאילו לנו את אותה C63AMG, לנציג מרצדס לא היתה עבודה קשה מדי; 
אין מצבי נהיגה וקשקושים, פשוט מתניעים ונוסעים. את הסטריאו המדהים, 
הוא אמר בחיוך ממזרי, בינכה לא תדליקו... והוא צדק: אין מנגינה בעולם 
שגוברת על סעפת הפליטה המטורפת ההיא. הפעם, לעומת זאת, לנציג התורן 
היתה הרבה עבודה כשמסר לי את C63AMG העכשווית. זה התחיל מסקירה 
של שלל מצבי הנהיגה וכיולם השונה (כולל מערכת עצור-וסע, פריט מגוחך 
באוטו כזה), דרך סיבוב קצר סביב הבלוק להדגמת מערכת בקרת-שיגור וכלה 
בהתנצלות על כך שרכב המבחן אינו מצוייד ברמקולים המיוחדים שלו אלא 
ברמקולים סדרתיים, "שגם הם סבבה לגמרי". זמנים אחרים, דרישות אחרות. 



על הפח עדיין כתוב C63, אולי כי גם במרצדס לא יכולים ולא רוצים לשכוח את 
אותו מנוע אטמוספרי; למרות שגם החדש הוא V8, נפחו הוקטן ל-4 ליטר 
"מסכנים" לצורך פליטת מזהמים נמוכה יותר. כפיצוי הוא קיבל שני טורבואים. 
ההספק עלה מ-457 ל-467 כוחות-סוס (גירסה בסיסית) ומ-507 ל-510 כ"ס
(גירסת S), המומנט תפח מ-61.2/6000 ל-66.3/1750 קג"מ וגם הביצועים 
השתפרו - 4.1 במקום 4.5 שניות. ואולם, עדיין נותרה השאלה הגדולה מכולן: 
האם מרכיב ה-X עבר לדור החדש, או שמא נקבר תחת עודף הטכנולוגיה.

      גם במרצדס לא יכולים ולא רוצים
      לשכוח את אותו מנוע אטמוספרי


גם בלי קשר לגירסת AMG "שלי", סי-קלאס החדשה טובה בהרבה מהדור 
הקודם שלה. היא מרווחת, שקטה ומעודנת משמעותית, מה שאומר שארבעה 
מבוגרים יכולים לשבת בה בנוחות ואפילו לאחסן את ציודם בתא המטען הלא 
קטן. לא מדובר באיכות של S-קלאס, אבל זו עדיין קפיצת מדרגה של ממש.



מאה מטר מאולם התצוגה נפתח בפני כביש החוף בתנועת צהריים דלילה, 
בורר מצבי הנהיגה מוסט למצב הקרבי ביותר, +S, אבל בקרת היציבות נשארת 
דרוכה; סי ואני רק התחלנו להכיר והצמיגים גם ככה לא במצב חדש. כעבור 
כמה שניות הבנתי, שהמלחמה בין הסוסים לבקרת היציבות נגמרת בכך שחצי 
ממה שרגל ימין מנסה ליצר לא ממש מגיע לאספלט. מזל שבקרת היציבות 
ניתנת לניתוק חלקי - או "מצב שומאכר" כפי שאנחנו מכנים אותו - בו המחשב 
נותן קצת מרחב פעולה לגלגלים האחוריים ומתערב רק כאשר הוא חושב 
שהנהג עומד לצאת מהסיבוב כשתא המטען קודם. פעולה זו משנה את חוקי 
המשחק, C מקבלת אופי שונה לחלוטין, כל נעיצה של הדוושה מתסיסה את 
הזנב ומכניסה חיים למרצדס, שאחרת היתה סתם מונית ממש-ממש מהירה. 
אי אפשר לקבל אותה עם גיר ידני - וגם לא כדאי - המנוע טס בסל"ד יותר מהר 
ממעבורת חלל והגיר הרובוטי נועד בדיוק לזה. הוא מחכה לכל הילוך בדיוק 
גרמני, תוך כדי אפשרות לשליטה ידנית על-ידי פליפרים מאחורי ההגה ואפשר 
לכייל אותו כך שיעלה הילוך בקו האדום או שימתין בעצבנות על מנתק ההצתה 
לפקודת הנהג. 

  אתם מבינים עברית ואני לא חייב להשתמש
 בביטוי Turn-in להפגין את המקצוענות שלי


ההגה אמנם חשמלי ולא הידראולי אך הוא עושה עבודה טובה, תגובת הפרונט 
להפנייתו – אני מניח שאתם מבינים עברית ואני לא חייב להשתמש בביטוי 
Turn-in שאמור להפגין את המקצוענות שלי... - מיידית ומזכירה לי התנהגות 
של מיאטה. בשילוב עם בלמים מדהימים ושילדה סופר-מאוזנת אפשר לשכוח 
בקלות ש-C63 שוקלת 300 קילו(!) יותר מ-C-קלאס רגילה, שגם היא לא בדיוק 
דוגמנית מסלול דקיקה. 



השטרות בכיס ימין מתחלפים לא לאט כלל בחשבוניות תדלוק מרחבי הארץ, 
מיכל הדלק לא מספיק גדול כדי להכיל את הצמא שלי למהירות ואני מתחיל 
לחשוש לחייהם של דובי הקוטב. למזלי, C63AMG לא נראית כמו זוללת דלק 
אלא כמו משפחתית עם אקסטרה פפרוני, מה שאומר שרק חובבי הגה מבינים 
על מה הם מסתכלים בעוד שפעילי גרין-פיס (ושוטרי תנועה) חולפים על פני 
כאילו מדובר בטויוטה פריוס

          לא בטוח שאי פעם חייכתי
       במשך כל כך הרבה זמן במכונית


רמת הגולן, חצות הלילה. לא זוכר מתי התחלתי לשנן את העיקולים הרבים של 
כביש חמת גדר, כביש שג'רמי קלארקסון בכבודו ובעצמו הצהיר (בהגזמה, אבל 
נזרום), שהוא מעוניין להתחתן איתו ולעשות לו ילד, אבל בוודאות השמש עדיין 
זרחה. נהיגה בסי63 היא סוג של טריפ. לא בטוח שאי פעם חייכתי במשך כל 
כך הרבה זמן במכונית. אילו רשתות הדלק לא היו מציעות אוכל בצמוד 
למשאבה, כנראה שהייתי שוכח שגם אני צריך לצרוך אנרגיה. זה לא משנה אם 
בקרת היציבות במצב שומאכר או מנותקת לחלוטין (לא ממליץ לפני היכרות 
עמוקה), הנהיגה במכונה הזאת זורמת וקלילה, בניגוד לרוב מכוניות השרירים 
האחרות, בעלות הנעה כפולה או סתם צמיגים מפלצתיים, בהן הנהיגה יותר 
דומה ללחימה בשור זועם מאשר רכיבה על סוס מאולף. לא צריך להיות נהג 
דגול כדי לקחת את C63AMG למקומות מעניינים גיאוגרפית ומאתגרים 
מוטורית. 

  

מכונית המבחן הגיעה ללא חבילת אגזוזים משודרגים (אופציה מבוקשת), ואולי 
בגלל זה הסאונד של המנוע החדש אינו משתווה לזה של ה-6.3 ליטר ז"ל. הוא 
לא סאונד רע, ובהשוואה למתחרות הגרמניות הוא אפילו משובח, אבל הוא 
חסר את האפקט החודר והממסטל של הדור הקודם. בכלל, החווייה פחות 
בהמתית וגסה מאשר הדור המוחלף, תחושת המהירות נעטפת ומסווית על-ידי 
אלקטרוניקה ובידוד, צעד מתבקש במכונית מנהלים, אבל זו בדיוק מלכודת 
הדבש שרוב המתחרות נופלות בה. 

קצת יותר מ-700 אלף שקל עולה הזאב. בהתחלה זה נשמע המון, אבל 
כשחושבים על זה ומשווים את המחיר להיצע הג'יפונים המפונפנים והסתמיים 
שנודדים להם על הכבישים בהמוניהם, מגלים שרוב הרוכשים ביצעו בחירה 
שגויה. בחרו בפוזה במקום בהנאה, בגודל במקום באלגנטיות. אין מכונית 
פרקטית שהיא גם מהנה יותר מ-C63AMG. וזו עובדה. 



אז מה אם קצת נדפקנו עם מנוע מוקטן, ההקרבה הזאת שווה את התרומה 
המלחמתית בשינויי האקלים, לא? אז זהו שלא. בסופו של דבר, C63 החדשה 
שרפה כמעט אותה כמות מאובנים כמו המקורית ה"בזבזנית" - 4.1 ק"מ/ליטר, 
מה שמגלה לנו - ולא בפעם הראשונה - שמנועים חזקים יודעים לשתות כמה 
דלק שהם רק רוצים, ולא משנה כמה טורבואים או צ'ארג'רים או סלוגנים ידביקו 
להם. הכל מס שפתיים שהעולם התקין פוליטית דורש. זה לא סוד שמנוע 
הבעירה הולך להיעלם מהעולם די בקרוב, אז לפחות תשחררו בינתיים את 
תקנות הבולשיט האלו ותנו לנו עוד קצת סמ"ק בצילינדרים. נפח שווה אופי. 
במיוחד תחת לוגו AMG.