מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
למפרט המלא במדריך
נובמבר 2016
צינור גדול


כמו צאן לטבח נוהר הציבור הגדול במדינה,  3 מיליון בעלי רכב
– אתה ביניהם, כן גם אתה – לתחנות הדלק, שם מכניסה להם
הממשלה צינור גדול. איזו תרופת פלא עדיפה להקלה מצפונית
על כאב הכיס, מכונית דיזל או היברידית?


"בשנה האחרונה צנח מחיר הנפט בעולם ב-40 אחוז. במקביל נחלש שער הדולר. 
ומה היתה העלות האמיתית של ליטר בנזין 95 בחודש אוקטובר? תחזיקו חזק: 

86 אגורות. זו לא טעות דפוס. אנחנו מדברים על פחות מ-50 שקל למילוי מיכל 
של משפחתית. אז איך הגענו מעלות של 86 אגורות למחיר של
6 שקל לליטר? 
על העלות הזאת באה המדינה ומוסיפה את ליטרת הבשר שלה, בדמות
בלו 
בגובה קבוע של 3.06 שקל, נתח מס היסטרי של למעלה ממחצית המחיר 
לצרכן, שאין לו הרבה מתחרים בעולם.
טרם סיימנו. על כל ליטר גובה המדינה
גם מע"מ. כיוון שהמרכיב העיקרי בערכו 
של אותו ליטר בנזין הוא בלו, הרי שהמע"מ הוא
כפל מס ברוטלי. 66 אחוז 
מהמחיר של 6 שקלים לליטר בנזין, שאתם משלמים בתחנות, הם מיסים נטו. 
רק לפני עשר שנים, עמדו הכנסות המדינה ממיסוי דלק על
8.34 מיליארד שקל
5.6 אחוז מכלל הכנסות המדינה ממיסים. בשנת 2015 צפויות הכנסות המדינה 
ממיסוי דלק לחצות את ה-17 מיליארד שקל, קרוב ל-
9 אחוז מהכנסות המדינה 
ממיסים
. אז בפעם הבאה שאתם מחפשים את יוקר המחיה בקוטג' ובמונופולים 
מרושעים, תחשבו שוב מי באמת מחזיק את היד על השיבר" (
דובי בן-גדליהו, 
'גלובס'
, 4 נובמבר 2016).


  איור: גלובס

דובי בן-גדליהו הוא היום היחיד שגדל בחממות המגזינים טורבו ואוטו ז"ל 
שעושה עבודה עיתונאית אמיתית ומנהל מלחמה פרטיזנית נגד המיסוי 
הברוטאלי ומצלמות המהירות. חבל רק שהוא לא מצביע על האשם האמיתי: 
הנהג הישראלי. 3 מיליון בעלי רכב פרטי (מספר הנהגים גדול בהרבה), מהווים 
את הציבור הגדול בישראל. אבל הוא שותק. משלם – ושותק. לא מתאגד, לא 
מוחה, רק משלם ומשלם. כצאן לטבח הוא עומד בתורים בתחנות הדלק לפני כל 
העלאת מחיר, אולי יחסוך שנקל ולא ייצא פראייר. ישראלים הרי לא פראיירים. 
(הערה: כל מיני כתבתבים בולעים את הלוקש של האוצר ומשווים בין מחירי 
הדלק בארץ ובאירופה. ולמה זה לא בסדר? כי באירופה, המס על הדלק הוא 
המיסוי היחיד על שימוש ברכב, למימון תשתית הכבישים. שם, המס היחיד על 
רכב חדש הוא מע"מ; אין שם לא מס קניה ולא מע"מ על מס הקניה. אצלנו, מס 
הקניה הזה – שמוטל עלינו בניגוד מוחלט להסכם מחייב שיש לישראל עם 
האיחוד האירופאי – מכפיל את מחירה של מכונית חדשה. אגב, מאוד מעניין 
מדוע שותקים יבואני הרכב... אז בפעם הבאה שתראו השוואה כזאת בין מחירי 
הדלק, תדעו שעובדים עליכם.)



תצלום: Helmut Newton / Pirelli

אולי הנסיון המר מהאוננות ההמונית ברוטשילד, שהקפידה להיות "לא פוליטית" 
וחיבקה את איתמר בן-גביר, היא שגורמת לכם להישאר פאסיביים בקונכיה. 
אתם מחפשים פתרונות קמעוניים קלים. לחסוך בדלק, למשל. אשר לחסוך – 
והרבה – בנהיגה חסכונית נכונה. ואפשר לנסות לחסוך ברכישת מכונית 
חסכונית (לידיעתכם: את הטבלאות הקבוצתיות במדריך אפשר לסדר לא
רק לפי מחיר ודירוג אלא גם לפי צריכת דלק - ראו בראש הטבלה). עד
שמכוניות חשמליות אמיתיות כמו ב-מ-וו i3 – שמחירה הגבוה 
דורש נסועה
של 300 אלף ק"מ כדי להצדיק את ההפרש – יהיו זמינות 
ועממיות יחסית,
האלטרנטיבות החסכוניות היחידות הן מכוניות דיזל והיברידיות
סולר שמנוני
מול אלקטרוניקה מבהיקה. לואו-טק נגד היי-טק. כשהמיסוי החזירי 
על דלק
קורע לכם את הארנק, באות גירסאות חסכוניות אך יקרות יחסית, 
וטוענות
שיש להן פתרון טוב לבעיה הבוערת.


פעם, כשדיזל היה נחלתם של רכבים מסחריים, ג'יפים מחוספסים ומשאיות, כל 
תדלוק היה עסק מלוכלך למדי; הסולר השחור היה נדבק לנעליים, עובר 
לשטיחי המכונית – ומשם היתה קצרה הדרך למכנסיים. היום הדיזל הרבה 
יותר מתורבת והרבה פחות מלוכלך, אבל פחות מ-4 אחוז ממכוניות הנוסעים 
בארץ מצויידות במנוע דיזל. אחת הסיבות לכך היא – ניחשתם נכון – המיסוי 
הגבוה על מכוניות דיזל. העילה: "מיסוי ירוק", שגם מייקר בהדרגה מכוניות 
היברידיות.

בארץ נמכרות היום שלוש מכוניות דיזל קטנות, אחת מהן אוטומטית (רנו קליאו
ואחת נוספת כבר הוחלפה בחו"ל בדגם חדש (קיה ריו). המצב בקבוצת 
הקומפקטיות אינו טוב יותר: שלושה דגמים בלבד, אחד מהם (רנו מגאן) כבר 
הוחלף בחו"ל. משפחתיות? ארבעה דגמים. כנ"ל סטיישנים. מטבע הדברים, 
היצע המיקרוואנים והכבישטח בקטגוריית הדיזל גבוה יותר (ראו טבלה 
קבוצתית במדריך). אירופה מתחילה רק עכשיו לאמץ טכנולוגיה היברידית; 
פרשת דיזלגייט עושה את שלה. אז בארץ נמכרת רק היברידית בודדת בכל 
אחת מהקטגוריות העממיות (קטנות, קומפקטיות, משפחתיות וסטיישן) – כולן 
מתוצרת טויוטה, היצרן המחוייב ביותר לטכנולוגיה ההיברידית, המשלבת בנזין 
וחשמל. 



לפני ארבע שנים, בחיפוש אחר המכונית החסכונית ביותר בארץ, ערכנו 
השוואה בין שתי קטנות המשתמשות בשתי השיטות לחסכון: סיטרואן C3 דיזל 
(הדגם הקודם) מול טויוטה יאריס היברידית. לסיטרואן היה גיר רובוטי אידיוטי, 
לטויוטה גיר רציף. דבר אחד היה ידוע לנו מראש לקראת אותו עימות: 
להיברידית יש יתרון בעיר, הדיזל נהנה מיתרון בבינעירוני. ואיך התיאוריה 
הזאת עבדה אצל שתי הקטנות האלה? 

   כדאי מאוד להפנים את הלקח מהניסוי הזה –
   ולהפסיק לשאול אנשים, "כמה היא צורכת?"


יאריס היתה כמובן חסכונית יותר בעיר הפקוקה, אבל לא בהפרש הצפוי וגם 
רחוק מהתוצאה הראויה: 12.2 ק"מ/ליטר לעומת 11.6 בסיטרואן - הפרש של 
5 אחוז בלבד לטובת ההיברידית. התוצאה המוחלטת של הטויוטה היתה די 
מאכזבת, למרות שבתנאים האלה צריכת הדלק של כל קטנה אוטומטית רגילה 
תהיה כמעט כפולה (בניסוי עירוני בתנאים נוחים יותר, צרכה יאריס 17.9 
ק"מ/ליטר. מרשים, אבל עדיין די רחוק מהנתון הרשמי של 28.6 ק"מ/ליטר). 
יחד עם זאת, כדאי מאוד להפנים את הלקח מהניסוי הזה – ולהפסיק לשאול 
אנשים "כמה היא צורכת?". אותה מכונית, עם אותו נהג, אופי נהיגה זהה 
ותנאים דומים – והפרש של 47 אחוז(!) בצריכת הדלק. די בשינוי במסלול, 
בתנועה ובטמפרטורה כדי ליצור הבדל דרסטי בתוצאה. זו גם הסיבה לכך, 
שבמבחנים השוואתיים רגילים אנחנו לא נוקבים בצריכה שהושגה אלא בהפרש 
באחוזים בין המכוניות.
 
בפרק הבינעירוני, רשמה יאריס תוצאה של 13.1 ק"מ/ליטר לעומת 15.3 של 
סיטרואן – הפרש של 17 אחוז לטובת הדיזל. בניסוי נוסף, בתנאים המייצגים 
נסיעה טיפוסית בית-עבודה (רבע עירוני, שלושה רבעים בינעירוני קרוב), צרכה 
הטויוטה 15.1 ק"מ/ליטר, בעוד שהסיטרואן הסתפקה ב-17.2 ק"מ/ליטר. 
מסקנת המבחן הפרברי הזה היה (בע"מ): במסלול נסיעה מעורב, הדיזל היא
המכונית החסכונית 
יותר (14 אחוז).



גם המבחן הנוכחי, בין שני הסטיישנים – סליחה, "טורר" ו"טורינג ספורט" – 
פורד פוקוס דיזל וטויוטה אוריס היברידית, לא היה מבחן השוואתי רגיל אלא 
התרכז אך ורק בצריכת הדלק. שני הסטיישנים כבר נבחנו כאן בעבר: פוקוס 
(בגירסת בנזין) מול פיג'ו 308, ואוריס נגד אותה פיג'ו, פלוס סיאט לאון
לא היתה לנו בעיה עם הגיר הרובוטי החכם בפוקוס דיזל (הבנזין עברה לגיר 
אוטומטי פלנטרי), אבל את המנוע המחוספס אהבנו הרבה פחות מאשר את 
הטורבו בנזין. בנוסף לנפח המצומצם של תא המטען, הפוקוס דיזל סבלה מאופי 
מסחרי מיושן, שבלט שבעתיים מול אוריס המלוטשת. לא כוחות.

ההשוואה הנוכחית בין דיזל להיברידית העלתה נתוני צריכה דומים עקרונית: 
מנוע היברידי חסכוני יותר בעיר, מנוע דיזל לוגם פחות מחוץ לעיר. ואולם, 
ההפרשים הפעם היו גדולים יותר בעיר וקטנים יותר מחוץ לעיר. העובדה 
שפוקוס לא מצויידת במנגנון עצור-סע המשפר מעט את הצריכה העירונית אינה 
משנה; אנחנו נוהגים לנתק את המערכת עם היציאה לדרך בגלל ניתוק המזגן 
בעצירות. יש גבול עד כמה אנחנו מוכנים לסבול בגלל הבלופים הפוליטיים של 
תעשיית הרכב, לא מספיק שאנחנו נדונים להגה חשמלי? באוריס, כמו בכל 
היברידית של טויוטה, בקרת האקלים פועלת פול-טיים גם כשהמנוע כבה. 

תוצאת המבחן:  
- בעיר, טויוטה היברידית חסכונית מפורד דיזל ב-42 אחוז;
- מחוץ לעיר, פוקוס דיזל חסכונית מאוריס היברידית ב-9 אחוז.
(הסקרנות בכל זאת הורגת אתכם? צריכת הדלק של הדיזל מחוץ לעיר קרובה 
מאוד לזו של ההיברידית בעיר: 15.8 לעומת 17 ק"מ/ליטר).

  

כמו בנושאים של אמינות ושמירת ערך, אנשים מצפים לשורה תחתונה ברורה, 
מספרית, שחור-לבן: מי המכונית הכי חסכונית, נקודה. ואולם, במקרה הזה, של 
שימוש בטכנולוגיות שונות למטרות שונות, אין תשובה כזאת. התוצאה הסופית 
אינה אובייקטיבית אלא סובייקטיבית והיא תלויה בתמהיל מסלול הנסיעה 
הטיפוסי שלכם; כמה אתם נוהגים לנסוע במסלול עירוני וכמה בבינעירוני 
(צריכת הדלק העירונית של אוריס ההיברידית היתה נמוכה ב-17 אחוז 
מצריכתה הבינעירונית...). וזאת, מבחינתכם, גם התוצאה הרלוונטית, אותה לא 
תתקשו לחשב בעזרת הממצאים שמעלה המבחן הזה. 


...עד שיגיעו המכוניות החשמליות (בתצלום: ב-מ-וו i3 בעמדת טעינה נשלטת מרחוק)