מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
למפרט המלא במדריך
ספטמבר 2016
להחזיר עטרה ליושנה
אלפא חוזרת להנעה אחורית ומבטיחה להכות את היריבות הגרמניות



- אנדרו פרנקל, מילאנו –

שנים שאני מחכה לה בכליון עיניים. מהרגע שאלפא הכריזו על תקומת מכונית 
הספורט-סדאן הנעה אחורית הראשונה שלהם במאה הנוכחית, הסקרנות 
הפכה להמתנה מורטת עצבים, כמו אב ליד חדר לידה. וכשהגיעה יום ההשקה, 
זה כבר הזכיר את בחירתה של סופי: איזו משתי הג'וליות אני לוקח לנסיעת 
מבחן, את גירסת הקצה האדומה, מנוע V6
עם 510 כ"ס מבית פרארי, או 
את הבסיסית הלבנה עם מנוע דיזל 180 כ"ס (הקרובה במשקלה ובביצועיה 
לטורבו-בנזין 200 כ"ס, שתצא לכביש רק בעוד כמה חודשים). כמי שמקפיד 
לבלות את מיטב זמנו החופשי על מסלולי מירוצים, לא היה לי קשה לבחור; 
אבל כעיתונאי רכב בעיסוקו ובשליחותו – היה ברור לי, למפח נפשי, שאני הולך 
לבלות דווקא מאחורי ההגה של זו בה אני חייב לנהוג, לא של ההיא אליה אני 
משתוקק. 

ג'וליה נראית טוב גם בצבע לבן. וזה מעודד – עד שאתם פוצחים בנסיעה. אז 
מתחיל לחלחל החשש, שכל מיני פאולים קטנים אך מעצבנים זוממים להרוס 
את ההנאה המובטחת. הרשימה לא קצרה: אי אפשר לנתק את בקרת היציבות, 
פתחי המיזוג נמוכים ואין קשר בין הטמפרטורה במכונית לזו הנדרשת על-ידי 
בקרת האקלים, די בבלימה מתונה כדי להזעיק את ארבעת הווינקרים להבהובי 
אזהרה של בלימת חירום, המגבים לא מסגלים את הקצב הנדרש לטפל בגשם 
קל ומסך המולטימדיה המרכזי, שבניגוד לאופנה השלטת מופעל מהקונסול 
המרכזי ולא במגע, זול לעומת מה שמציעות המתחרות הגרמניות. בעולם 
האמיתי, בו חיים עם מכונית ולא רק נוהגים בה, גם לדברים כאלה יש חשיבות.



ואולם, אסור להניח לקוצים האלה להעיב על עובדה בסיסית אחת: לא רק שזו 
מכונית 4 דלתות המוצלחת ביותר של אלפא מאז הושקה ג'וליה המקורית לפני 
למעלה מחצי מאה, עבור כל מי שדם אלפיסטי זורם בעורקיו היא גם החביבה 
ביותר. הפרטים אמנם זקוקים לשיוף נוסף, אבל היסודות בעיקר מעולים. 

זה מתחיל בתנוחת נהיגה מושלמת וממשיך עם שדה ראיה מצויין, לפחות לפי 
סטנדטים מודרניים מתפשרים. צמד המחוונים, מתחת לחיפוי כיפה קלאסי, 
ברורים אך לא ממש אטרקטיביים. מנוע הדיזל רועש בסיבובי סרק ובמצערת 
מלאה, אבל שקט מהמקובל בנסיעה רגילה. הביצועים מרשימים – אפס-למאה 
ב-7.1 שניות - ולפחות על הנייר, הבנזין 2.0 האוטומטית הבסיסית (6.6 שניות) 
מציעה ביצועים טובים מאלה של ב-מ-וו 320.

  

נוחות הנסיעה טובה מהמצופה במכונית מהסוג הזה. על כבישים איטלקיים 
משניים פגשתי כמה בורות מפחידים והמיתלים הרשימו לא רק ביכולתם לספוג 
אותם, אלא גם ביכולתם לוודא שהפעולה של אחד מהם לא תשודר ליתר פינות 
המכונית. הקפיצים רכים אך משוככים נפלא והקשיחות המבנית של הגוף יוצאת 
מן הכלל – בדיוק כפי שצריך להיות במכונית ספורטיבית. 


                  'אני מסופק אם גיר ידני ישפר
            מהותית את חוויית הנהיגה בג'וליה'


בנסיעה רגועה כמעט שאין רעש רוח וכשמתחילים ללחוץ מתרשמים מהזריזות 
בה משתלבת פעולת הגיר האוטומטי עם המנוע (למרבה הצער והתמיהה, 
בגירסה הבסיסית בישראל אין מנופי תפעול גיר מההגה – העורך
). במידה 
שאתם מקוננים על היעדרה של דוושה שלישית, כדאי שתירגעו; אני מסופק אם 
גיר ידני ישפר מהותית את חוויית הנהיגה בג'וליה. 



ואולם, המבחן המכריע של אלפא חדשה מגיע בכבישים הרריים. הבשורה  
הטובה היא, שג'וליה עוברת את המבחן; הרעה היא, שבמקרה הטוב נקודות 
הזכות עדיין מותירות הצטיינות בגדר חלום רחוק. על כף הזכות, המכונית 
שומרת יופי על גוף מאוזן, מפולס ביחס לאספלט, שאינו צולל ונוסק בהאטה 
ובהאצה ואינו נוטה על צידו בשינוי כיוון, מעניקה תחושה שקולה ויציבה בכל 
מצב. על כף החובה יש לשים את ההגה החשמלי המאכזב; הוא מהיר מדי, 
אגרסיבי מדי בהפנייה ראשונית וחסר כמעט לחלוטין את התכונה הרצויה של 
היזון חוזר. 


       'היא מבקשת לזרום להחלקת זנב נאה
    – לפני שמטח אלקטרוניקה מתערב בגסות'


שתיקת ההגה מקשה להרגיש את החרטום ולשפוט באופן מדוייק את הנעילה 
הנכונה שנדרשת לתיקול עיקול מהיר. זה חבל, מפני שהמכונית מאוזנת היטב, 
בריחת חרטום מתונה יוצרת רושם שהיא מבקשת לזרום להחלקת זנב נאה – 
לפני שמטח אלקטרוניקה טרם זמנו מתערב בגסות וחוסם את אפשרות 
השעשוע הזאת. 

  

בקרת היציבות ניתנת לניתוק רק בגירסת עלה-תלתן (משמאל) - ורק בה הזנב שש אלי קרב

אם נמאס לכם מהממסד הגרמני המסורתי, אתם עשויים לגלות שהאיטלקיה 
ראויה ללא מעט שבחים. מרצדס וב-מ-וו מציעות מכוניות מהוקצעות יותר, אבל 
הן חסרות את ערך החדשנות – ועבור סוג של לקוחות אופנתיים ספורטיביים 
גם את התדמית - שיש לג'וליה. החולשות שלה שוליות במהותן, אבל הכמות 
שלהן מספיקה כדי להיות מוטרד מהידיעה שזו היתה יכולה להיות מכונית טובה 
בהרבה. יחד עם זאת, אין די בכך כדי למחוק אותה מרשימת הקניות.

אם אלפא יצליחו לבנות ולתמחר אותה כראוי, אני יכול לראות כיצד ג'וליה 
תצליח למזער נזק רב שנים, ממנו סובלים המוניטין של מי שפעם היה שם 
מפואר. עבור אלפא-רומיאו, המכונית הזאת מגיעה ממש רגע לפני נקודת 
האל-חזור.

  


____________________________________

אלטרנטיבות מעניינות:

       

ב-מ-וו 320 - נגד - יגואר XE                   לקסוס IS300h - נגד - ב-מ-וו 320