מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
למפרט המלא במדריך
מאי 2016
לא לטיפו הזאת פיללנו
 
בעולם הישן, לפני שכולם רצו לשבת קרוב לשמש, בעלי משפחות וגם רווקים 
מיובשים ידעו שקיימת אפשרות אחת – ורק אחת: משפחתומטית. הנוסחה 
ידועה ומוכרת ושחוקה עד זרא תצורה: סדאן; מנוע: 1600; גיר: אוטומטי. 
(ראו הסבר מפורט, כולל מונחי יסוד, על קטגוריית המשפחתיות).
בקרב רוב שפוטי הליסינג, זו הנורמה עד עצם היום הזה. אם נתעלם 
ממשפחתיות קטנות, כמו יונדאי i25 או מאזדה דמיו, מחיר הפתיחה של דגם 
סביר-פלוס מהקטגוריה הפופולארית הזאת מדגדג את ה-130 אלף שקל. וכאן 
נכנסות לתמונה שתי מכוניות המאיימות לשבור את השוק; הן מציעות בערך את 
אותה חבילה במחיר זול ב-20-30 אלף שקל. לא מעט.


בצעד שיווקי חכם ננטש השם המקורי אגאה והוחלף
  בשם בעל צלילי איטלקי, שנשלף ממוזיאון פיאט


בשנים האחרונות זרמו מיליארדי שקלים במשאבת המיסוי על רכב ודלק וגם 
טעם הקהל עבר מיני-מהפך; הרבה יותר אנשים מעדיפים סטיישן על 
משפחתית ולא מעטים מבינים את יתרון הצ'בק קומפקטית על סדאן גמלונית.
במילים אחרות: התקרבנו לאירופה המערבית. בעוד שב"שווקים מתפתחים" 
סדאן היא עדיין הבחירה הטבעית – ואפילו סוג של סמל מעמד – היא יצור 
הרבה פחות מבוקש מערבית למה שהיה פעם מסך הברזל. כשפיאט החליטו 
לנגוס בשווקים האלה, בהם משגשג מותג דאצ'יה של רנו, צעד הפתיחה שלהם 
היה משפחתית שתוכננה ומיוצרת בתורכיה. בצעד שיווקי חכם ננטש השם 
המקורי אגאה והוחלף בשם בעל צלילי איטלקי שנשלף ממוזיאון פיאט: טיפו 
(שמה של הצ'בק קובייתית מרווחת בסגנון אונו, שיוצרה בשנים 1988-95. 
לטיפו אמנם היתה גירסת סדאן בשם טמפרה, אבל מי זוכר את המכונית 
האפורה ההיא). בשלב שני הושקו עבור אירופה המערבית גירסאות הצ'בק 
וסטיישן של טיפו, המצויידות במנוע/גיר מודרניים יותר (טורבו ורובוטי חכם), 
שמתוכננות להגיע גם לארץ בעתיד. 

בעוד שטיפו היא המשפחתית הראשונה של פיאט מאז מריאה, גירסת הסדאן 
של בראוו/בראווה (1996-2002), לסקודה כבר יש דור שלישי של נציגה 
מבוססת ומצליחה בקטגוריית המשפחתיות. ואולם אוקטביה אינה יכולה להציע 
מחיר נמוך מאחר שהיא חולקת פלטפורמה ומכלולים עם גולף. לצורך זה נוצרה 
ראפיד, באותה תצורת סדאן 5 דלתות שימושית של אוקטביה, וגם לה נוספה 
בהמשך גירסת הצ'בק, שנקראת בארץ ספייסבק כדי לבדל אותה מראפיד 
ההמונית (באירופה, ספייסבק אינה אלא גירסה של ראפיד). אגב, ראפיד 
ההסטורית יוצרה על-ידי סקודה עד שנת 1988, השנה בה הושקה טיפו 
המקורית...

  
  
  
המבחן הזה לא נועד לאניני טעם או לחובבי הגה. לא עבורם נוצרו שתי 
האירופאיות הבסיסיות, שהפורמולה לפיה נוצרו היא מקסימום מטר-לשקל
בהיותן מכוניות תקציב, טיפו וראפיד חסכו בסעיף היקר ביותר בעלות הפיתוח 
של דגם חדש: הפלטפורמה. טיפו משתמשת בריצפה מוארכת של פונטו בעוד 
שראפיד מבצעת מעשה מגונה דומה בשילדת פאביה. ואולם, גם מהבחינה 
התקציבית קשה שלא להרים גבה לנוכח בחירת סקודה; לרשותם עומדת 
פלטפורמה מודולארית חדשה שפותחה לא מכבר על-ידי קונצרן VW וכבר 
מיושמת במספר דגמים. כנראה שרואי-החשבון שלהם מכירים כמה נתונים 
שאנחנו לא.


        המעבר מהטיפו לראפיד - ולהיפך - 
         מלווה בהרגשה של מעבר בזמן


שוק היעד מכתיב לא רק את השילדה אלא גם את המכלולים. לכן, לא מפתיע 
למצוא בחרטום הפיאט מנוע 1.6 ליטר נטול טורבו תוצרת ברזיל, 110 כ"ס, 
וגיר אוטומטי פלנטרי בעל 6 מהירויות. בקונצרן VW כבר אין מנועים 
אטמוספריים אז ראפיד לא יכולה לוותר על מנועי TSI טורבו הזרקה ישירה. 
למבחן התייצבה גירסת הבסיס של ראפיד, 1.2 ליטר 90 כ"ס, עם גיר DSG 
רובוטי חכם 7 מהירויות (יש גם גירסה יקרה יותר, אבל רק עם מנוע 1.4 ליטר 
125 כ"ס). גיר ידני מציעה הסקודה בארץ רק עם מנוע דיזל, לטיפו יש גירסה 
ידנית עם מנוע 1.4 ליטר 95 כ"ס. היא זולה מהאוטומטית הבסיסית (Comfort) 
ב-10k שקל, אבל למבחן שלחו פיאט את גירסת Lounge היקרה ב-8000 
שקל נוספים, שזה עדיין אלפיים שקל פחות מגירסת Ambition של ראפיד 
(גירסת Style המאובזרת יותר כבר מחייבת מעבר למנוע 1.4 ליטר).



טיפו אולי תוכננה בתורכיה, אבל העיצוב שלה בהחלט עומד בסטנדרט איטלקי. 
הופעתה החיצונית, בעיקר במבט חזיתי, אינה מרמזת במאומה שלא מדובר 
במשפחתיות פול-פרייס. לעומתה, ראפיד נראית סקודה – פשוטה ותכליתית 
אך נטולת הדר. הפיאט ממשיכה להשתוות במימדיה – החיצוניים והפנימיים - 
למתחרות יקרות ממנה. היא ארוכה מהסקודה ב-5 ס"מ, רחבה ממנה בשמונה 
ס"מ תמימים, גבוהה ממנה בארבעה ובסיס הגלגלים ארוך יותר בשיעור דומה. 
היא אולי עולה כמו קיה ריו, יונדאי i25 ומאזדה דמיו, אבל היא גדולה ומרווחת 
מהן בהרבה. אין לה כל בעיה לשנע חמישה מבוגרים ברווחה. ראפיד טיפ-טיפה 
יותר מרווחת מאחור, אבל החלק האחורי-מרכזי של הריצפה מוגבה ומקשה על 
נוסע חמישי. האיטלקיה מציעה גם תא מטען נדיב מאוד בנפח 520 ליטר, שזה 
מצויין לסדאן דומה בגודלה, אבל מולה שולפת הצ'כית דלת חמישית נוסח 
אוקטביה, נפח מטען עצום של 550 ליטר וגישה הרבה יותר פרקטית. מבחינת 
המרחב הפנימי ונפח תא המטען, שתי המשפחתיות הזולות הללו משאירות
לא מעט משפחתיות פופולאריות הרחק מאחור. 


        פתחי המיזוג בטיפו ממוקמים מול
          אברים המתחרזים עם נמוכים


אם הפיאט ניחנה בהופעה חיצונית מרשימה, באה סביבת הנהג ובועטת בדלי. 
לוח המחוונים גבוה מדי, מאסיבי ויוצר תחושה קלאוסטרופובית, מיושנת. הוא 
משובץ באינספור סוגים של פלסטיק – כולל משטחי "פסנתר" מבריקים (רק 
בגירסה הזאת), שמרוב אופנתיות כבר הספיקו להפוך לקלישאה נדושה. 
במכונית המבחן התפרק חלק הפלסטיק לרוחב כל לוח המחוונים, קרוב לוודאי 
פרי הבאושים של התקנתו המקומית של מטריד סדרתי הנקרא מובילאיי
לקריסת מתג החלון בדלת האחורית אין לנו הסבר. הנדסת האנוש סבירה, אבל 
מסך המגע המרכזי קטן מדי (בהצ'בק ובסטיישן יש מערכת מולטימדיה 
מודרנית) ופתחי המיזוג כל כך נמוכים – ממוקמים מול אברים המתחרזים עם 
נמוכים - עד שנסיעה בקיץ עלולה להפוך לסיוט לא קטן. אחת התוספות 
שכלולות ברמת Lounge היא בקרת אקלים, אבל המיקום הדפוק של פתחי 
האוויר מייתר אותה לגמרי. סביבת הנהג בראפיד אמנם פשוטה ומשעממת 
למראה, אבל התחושה הכוללת הרבה יותר אוורירית ומודרנית. עיצוב לוח 
המחוונים נקי וחסר ההתחכמויות והנדסת האנוש המיומנת מפגינה DNA 
פולקסווגני. המעבר ממכונית אחת לשניה מלווה בהרגשה של מעבר בזמן. 
אם בתחילת המבחן כונתה הטיפו "טמפרה", בהמשכו הפך הכינוי ל"רגאטה
(גירסת הסדאן הזכורה לשמצה של ריטמו).

  

בביצועים אין ניסים. למרות יחס משקל/הספק עדיף בטיפו, הקומבו המודרני 
מנוע/גיר בראפיד מעניק לה יתרון ביצועים מוחשי מול המנוע האטמוספרי 
המתנשף ותיבת ההילוכים המוגבלת והמגבילה. היתרון של הראפיד נובע 
ממומנט בשרני וזמין יותר. מול גיר רובוטי חכם, יעיל וזריז, בעל 7 מהירויות 
ומצב ספורט בסקודה, נאלצת הפיאט להסתפק בגיר איטי ונטול מצב ספורט 
(לשתי התיבות יש פיקוד ידני). 

לביצועים העדיפים יש תמורה גם בתחנת הדלק. ראפיד היא מכונית הבנזין 
האוטומטית החסכונית ביותר בקבוצת המשפחתיות
(למעט טויוטה פריוס 
ההיברידית). בעיר היא היתה חסכונית ב-28 אחוז מטיפו, מחוץ לעיר הצטמצם 
ההפרש ל-20 אחוז. לא מעט. אם תרצו, ההפרש בצריכת הדלק דומה להבדל 
בביצועים. הבחירה בטכנולוגיה מתקדמת גם עבור מכונית בסיסית מאפשר 
לראפיד להשיג ציון ירוק מרשים של 3 לעומת 11 בטיפו, מה שמאפשר לראפיד 
להציע מחיר דומה למרות המכלולים היקרים יותר.


במכוניות תקציב לא באים ליהנות. בשתי המתמודדות אין טעם להרחיב את 
הדיבור על הנאה מנהיגה. שתיהן עושות את העבודה ביעילות ובבטיחות, אבל 
ללא שמץ של השראה. ראפיד מעט צייתנית יותר, גם בלי להפגין התנהגות 
ברמה גבוהה. גם נוחות הנסיעה עדיפה, כשהפיאט סובלת, בנוסף למיתלים לא 
מהוקצעים, גם מצמיגים מופרזים ומיותרים בעליל בחתך 45 (הגירסה הזולה 
"מסתפקת" בצמיגי 55 סלחניים יותר), שגובים מחיר כפול - בכסף ובנוחות. 
בידוד לקוי של רעשי הכביש אינו תורם לנוחות.


המטרידה הסדרתית מובילאיי, קומבינה מסריחה
  הון-שלטון, אינה מהווה תחליף לעזרי בטיחות


לא מפתיע ששתי המכוניות חוסכות גם בסעיף הבטיחות; בשתיהן לא תמצאו 
שריד וזכר לעזרי בטיחות מודרניים, שזולגים לאחרונה גם למכוניות עממיות, 
כמו בלימה עצמונית. לא, מובילאיי הפסיבית והמעצבנת אינה מהווה תחליף או 
פיצוי אלא רק קומבינה מסריחה הון-שלטון. טיפו לא עברה ניסוי ריסוק, ראפיד 
קיבלה את הציון המירבי של 5 כוכבים. לעומת זאת, הסקודה חוסכת (חוסכת? 
מתקמצנת) גם בסעיף האחריות ומסתפקת בשנתיים בלבד. התוספות שכוללת 
חבילת Lounge בטיפו מיותרות לגמרי: בקרת אקלים (הנפגמת בגלל מיקום 
פתחי המיזוג), חישוקי קלים עם צמיגים מופרזים (הפוגמים בנוחות), דיפון 
פסנתר "יוקרתי" אך המוני וצעצועים כמו חיישני מים וחושך. במקרה הזה, 
חבילת האבזור Lounge מנסה לפתות אותכם לשלם יותר עבור פחות.

במבט ראשון, גירסת הסדאן של טיפו היא מכונית המציעה תמורה מצויינת 
לשוחר המשפחתומטית המסורתית, השמרנית; בזכות המחיר, הרושם החיצוני 
והמרחב הפנימי. ואולם, מול ראפיד היא סובלת מיותר מדי חסרונות ומאפס 
יתרונות. בעייתה העיקרית היא התחושה המיושנת שהפיאט גובה מהמשתמש 
– אפילו יותר מרמת הנוחות וצריכת הדלק. השם טיפו עלול לטפח אשליות; 
למעט בגירסתה הספורטיבית, טיפו המקורית לא היתה מכונית מהנה לנהיגה. 
מהמשפחתית הראשונה של הקונצרן האיטלקי במאה הנוכחית, ציפינו ליותר.
ואולם, תקווה בכל זאת יש לנו: שגירסאות ההצ'בק והסטיישן יהיו מוצלחות 
יותר. בינתיים, כמשפחתית שימושית למי שתקציבו מוגבל, הסקודה נותנת 
תשובה מוצלחת בהרבה, פתרון זול שאינו כרוך בוויתורים גדולים וכואבים.