מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
למפרט המלא במדריך
מרץ 2016
כבר לא רק ירוקה
היהפוך כושי עורו? אם הוא יפנה למהנדסים היפנים של הפריוס במקום לרופאים השרלטנים של מייקל ג'קסון, הוא עלול להיות מופתע מהתוצאה


- דור אהרנוביץ -
פריוס דור IV נערכה למלחמה בזיהום אוויר ושריפת מאובנים בשתי חזיתות: 
בעיר היא שולפת את מערך הסוללות המתקדם שלה; בכביש המהיר היא 
נעזרת בעיצוב אווירודינמי מתקדם וזנב חד, עם כל מיני צורות בוטות 
שמאפשרות לה לחתוך את האוויר המזוהם שמונח על האספלט כמעט בלי 
התנגדות (משהו שג׳יפונים רק יכולים לחלום עליו בגלל גובהם המטופש). 
מקדם-גרר נמוך זה משפט קסום שהרבה יצרנים אוהבים לנפנף בו אך בפריוס 
האפקט ממש מורגש, בין אם בצורת רעש רוח חלש מהרגיל או בגלגול חופשי 
נטול האטה בעזיבת המצערת במהירות שיוט. 

שלושה מצבי נהיגה עומדים לרשות הנהג, אבל הגיר הרציף – השונה מהגירים 
הרציפים המותקנים במכוניות שאינן היברידיות – לא מאפשר פיקוד ידני. לא 
מצאנו הבדל ממשי בין מצב ברירת המחדל (NORMAL) לזה הספורטיבי 
(POWER) או הפכו החסכוני (ECO) - בכולם התחושה שקטה ורהוטה אך 
זריזה בצורה מפתיעה כשיש בכך צורך. פריוס החדשה, בניגוד לקודמותיה, 
מצליחה איכשהו לעקוף את חסרונות הנהיגה המהותיים שלה; גיר רציף ובלמים 
חשמליים גנרטיביים (בלחיצה חלשה עד סבירה על הברקס, הבלמים משאירים 
את העבודה לגנרטור שמטעין את הסוללות ורק בבלימה יותר נחושה המנגנון 
ההידראולי נכנס לפעולה, לרוב בצורה לא רהוטה ובלתי צפויה).

 


טויוטה לא רק שיפרו ללא הכר את איכות ומראה החומרים בתא הנוסעים של 
פריוס החדשה, הם הצליחו לשנות את אופיה הרופס ועויין הנהג. הם אפילו 
מצהירים, שהיא Fun To Drive. פריוס מהנה לנהיגה? ובכן, כל עוד לא עוברים 
75 אחוז מהיכולת הדינמית שלה, פריוס היא אכן מכונית די כיפית וקלה מאוד 
לנהיגה. המעבר לפלטפורמה מודולרית חדשה, שתהיה בסיס לדגמי טויוטה 
רבים בעתיד, הכוללת גם מיתלה אחורי מתקדם, נותן תשואה נאה כבר 
בקילומטר הראשון. בכביש תובעני, הניהוג משרה בטחון כשהמיתלים מרסנים 
היטב את נטיית הגוף ושומרים עליו בזווית שטוחה. אפילו ההגה המהיר, שאינו 
קל מדי, מוצלח יותר מהמקובל ברוב המשפחתיות. לא, פריוס לא הפכה 
למתחרה ראויה ב-GT86, אבל היא בהחלט פריוס שונה – לטובה. שדה 
הראיה כבר אינו מגביל, הסאונד ההיברידי האופייני עדיין קיים אך כבר אינו 
מעיק והתחושה הכללית מאוד קלילה, זורמת, מודרנית ומעוצבת למשעי. לוח 
המחוונים והמסך המרכזי עתירי המידע, יחד עם תצוגה עילית נהדרת המוקרנת 
על השמשה, משדרים היי-טק עכשווי. לתצוגה העילית הזאת, הכוללת 
ספידומטר דיגיטלי עם או בלי אקומטר גרפי, קשה שלא להתמכר.


'טויוטה מצהירים שפריוס החדשה היא Fun To Drive'

פריוס המשווקת בארץ מעדיפה לבן בהיר על שחור קודר בפאנל המשובץ 
לרוחב כל חזית הקוקפיט. זה תורם ללוק – מודרני כבר אמרנו? – אבל לא 
בטוח שהמראה הצח יעמוד במבחן הזמן. על הרושם הכולל מעיב מגש האחסון 
האמצעי, שנראה כמו כיור קטן לבן ומבריק הדורש (יחד עם מסך המגע 
המבריק) ניקוי בתום כל נסיעה, וזורק את כל תכולתו לריצפת האוטו בכל 
בלימה או סיבוב חד (בחו"ל מותקן בו משטח טעינה לסמארטפון). כמו התחושה 
המיניוואנית במושב הנהג, גם הילדים מאחור נהנים ממרחב ברכיים נדיב 
במיוחד וריצפה שטוחה לפשוט עליה רגליים. לעומת זאת, אין פתח מיזוג אחורי 
והתקרה האווירודינמית המשתפלת עלולה להוות בעיה לנערים בנבחרת 
הכדורסל. תא המטען ארוך אך בארץ מצויידת המכונית בגלגל רזרבי פול-סייז, 
שגוזל 90 ליטר של נפח והרבה עומק.



נוחות נסיעה טובה ובידוד רעשים מוצלח בשילוב עם כל הקטע החשמלי 
והאבזור העשיר (מפתח חכם, שלל מסכים, מצלמה וחיישנים) הופכים את 
משחק חסכון הדלק (מחשב הדרך אפילו נותן לנהג דירוג ״אקו״ מ-1 עד 100), 
להרבה פחות מעניש והרבה יותר חווייתי מאי-פעם. לראשונה אפשר לנהוג 
באוטו חסכוני ללא מנוע דיזל רועד או תג מחיר שמייתר את רעיון החסכון. 

כמה חסכוני? מאוד. בהפוך ממכונית שגרתית, בפריוס חוסכים דלק בפקקים 
ושורפים אותו בשיוט. מהנדס כבישים ותיק העלה בפנינו הוכחות חותכות, 
שאנחנו מפגרים ב-15 שנה אחרי אירופה בתשתיות הכבישים. כלומר, רוב 
הנהגים מבלים את רוב נסיעתם בפקקים, כך שזה מושלם. פריוס הפגינה 
בשטח נתוני צריכת דלק שטרם ראינו כמותם במכונית מרווחת, אוטומטית 
וזריזה. בנסיעה עירונית פקוקה היא סחטה לא פחות מ-20 ק״מ איטיים לליטר 
בנזין. מחוץ לעיר, בנהיגה מנהלתית הגיעה הטויוטה לנתון לא פחות מרשים של 
18.5 ק"מ/ליטר ואם תמהרו לעבודה ותיתנו קצת בגז (ובחשמל), היא עדיין 
תספיק לעבור קצת יותר מ-15 ק"מ/ל'. לעומת זאת, נסיונות חוזרים ונשנים 
להפציר בה לנסוע על חשמל נטו (מוד EV), נתנו תוצאות הנמדדות – במקרה 
הטוב – במטרים ולא בקילומטרים.


'בפריוס חוסכים דלק בפקקים ושורפים אותו בשיוט'

למען המדע בדקנו ומצאנו, שאפילו אם תנסו בכל הכוח לגרום להיברידית הזו 
לבזבז כמה שיותר דלק, היא עדיין תשמור על פאסונה עם 11 ק"מ/ליטר (ועל 
הדרך גילינו, שגם במהירות גבוהה בהרבה מזו שנהגי הטויוטה מגיעים אליה, 
היא לא מתרגשת במיוחד). פריוס, המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם – 
המכונית ששמה הפך שם נרדף למכונית היברידית, בדיוק כמו פריג'ידר ומקרר 
– עדיין ירוקה יותר מספירולינה טריה. 

 



בנוסף ליתרונותיה המכניים, הפריוס עוזרת לכם לחסוך בדלק בסיוע שלל מידע 
שימושי חזותי, החל מתרשים זרימת אנרגיה בין המנוע והסוללה לגלגלים או 
חזרה, בקרת יעילות סגנון הנהיגה שלכם, כמה אחוז מהדרך עברתם על חשמל 
בלבד ומצגת של צריכת דלק לפי שעה/יום/חודש. כן, הנהג יכול לבדוק בדצמבר 
את צריכת הדלק שנרשמה בינואר. או איך נהג בה אמש בנכם הצעיר והמהיר. 
ואם תרכשו פריוס לא מתוך דאגה לדובי הקוטב אלא לשלום חשבון הבנק 
שלכם, תגלו ליפנית את מחיר אוקטן 95 בתחנה שלכם והיא תחשב עבורכם 
כמה בדיוק עלתה לכם הנסיעה.

פריוס המקומית לא מצויידת במערכות בטיחות אקטיבית, כגון בלימה 
אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית או שמירה על נתיב. הסיבה לכך היא אותן 
חמש-עשרה שנות פיגור של כבישי ישראל; טויוטה פשוט לא מוכנים לאשר את 
תלות המערכות הללו, הנעזרות בסימוני הכביש, במדינה עם תשתית 
מחורבנת. 70 אחוז ממחיר הדלק אצלנו אינם אלא מס. הכסף הזה לא הולך 
לכבישים, לפחות לא לאלה הנמצאים מערבית לקו הירוק. רוכשי הפריוס יכולים 
להתנחם בכך, שהם מזרימים לחבית חסרת התחתית הזאת הרבה פחות כסף
מאשר שכניהם לפקק.