מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
למפרט המלא במדריך
ינואר 2016
קרב אבוד מראש
כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש


- אייזיק דוידוביץ' -

אם וכאשר תחליטו לצאת לעקיפת המשאית הארוכה שלפניכם, האלטרנטיבה 
תאיץ ותבצע את העקיפה מהר יותר ובטוח יותר. נוחות הנסיעה שלה עדיפה 
והניהוג מהנה יותר משמעותית. בתחנת הדלק, אני מבטיח, תשלמו פחות ותא 
המטען שלה יתגלה כגדול ויעיל יותר. אבל בכל זאת תבחרו באחרת. אני  עוד 
אחזור בהמשך לאלטרנטיבה הזו.

בחרתם בקרואסאובר קומפקטי, כבישטח ("רכב פנאי" בעגת יבואנים המשווקים 
לוק ג'יפאי ללא יכולת שטח). מאלה שרואים עוד ועוד על הכביש. לא רק אתם 
בחרתם אלא עוד רבים אחרים. ב-2015 היה זה קיה ספורטאז' 1.6, שבעזרת 
מחיר אטרקטיבי הכריז מלחמה על המשפחתיות המסורתיות וניצל את אופנתיות
התצורה כדי להוביל את האופנסיבה, מצליח להגיע ל-11 אלף לקוחות (מקום
שלישי בדירוג המכירות השנתי). עכשיו מגיע לארץ הדור הרביעי לאותו כוכב שביט 
ויצאתי לבדוק איזו מהבטחותיו הוא מקיים.

ספורטאז' החדש עדיין נראה טוב. השינוי העיקרי הוא בחזית; פנסים מוגבהים 
ובולטים וגריל קיה אופייני מעניקים אופי ייחודי יותר, לצד מוזרות מסויימת ואולי 
אפילו הגזמה. מזוויות אחרות תתקשו להבחין בשינויים חיצוניים בולטים לעומת 
הדגם היוצא. שינויים מהותיים יותר הם תוספות קלות לבסיס הגלגלים (שלושה 
סנטימטר) ולאורך הכולל (ארבעה), שבשילוב עם קימור הגג מאחור תורמים 
לשיפור מרחב הרגליים והראש ליושבים מאחור. כמו כן שופר שדה הראיה 
הקלאוסטרופובי, שאיפיין את הדגם היוצא. 

 

(תצלומים: רונן טופלברג)

בניגוד לארכי-יריבו יונדאי טוסון – שאינו אלא תאום-לא-זהה - גם בגירסת 
הבסיס ניתן למצוא פתחי מיזוג ליושבים מאחור. האבזור כולל מערכת 
מולטימדיה עם מצלמת נסיעה לאחור ואפליקציית WAZE , מראות צד 
מתקפלות חשמלית ומסילות גג אורכיות כיאה לז'אנר. אבל הבשורה האמיתית 
בספורטאז' 2016 היא הבטיחות. הכוונה לאו דווקא לציון חמשת הכוכבים 
המירבי שקיבל בניסוי הריסוק, אלא לעובדה שחבילת מערכות הבטיחות 
הסטנדרטית מובילה יתרון משמעותי ביחס למתחרים ולמקובל בסגמנט: בלימת 
חירום אוטונומית, סיוע אקטיבי לשמירה על הנתיב והתאמה אוטומטית של טווח 
אלומת הפנסים הראשיים הן מערכות שהתרגלנו למצוא בקבוצות מחיר גבוהות 
יותר. אני, אגב, מחכה בקוצר רוח למערכת סיוע אקטיבי להחזרה לנתיב 
הימני...

     'אני דווקא מחכה למערכת סיוע אקטיבי
               להחזרה לנתיב הימני'


ספורטאז' דור 4.0 מציע שלושה מנועי בנזין: 1.6 ו-2.0 ליטר אטמוספריים, 
המוכרים מהדגם היוצא (עם שיפור מה בביצועים, בצריכת הדלק ובנתוני זיהום 
האוויר), עם תיבת הילוכים אוטומטית פלאנטרית 6 הילוכים, ומנוע 1.6 ליטר 
טורבו המשודך לתיבת הילוכים חדשה, כפולת מצמד בעלת 7 מהירויות. 
הגירסה האחרונה והיקרה, היא היחידה שמצויידת בהנעה כפולה, אבל דווקא 
בה לא התאפשר לנו לנהוג במהלך ההשקה המקומית. השילוב המודרני הזה
אגב, לא מוצע בטוסון המשווק בארץ. 


 
בגירסאות ההנעה הקדמית התאפשר לי לנהוג כברת דרך, בעיקר בכבישים 
בינעירוניים דרומיים. לעומת הדגם היוצא, ספורטאז' החדש מבודד את נוסעיו 
טוב יותר מרעשי רוח/צמיגים/מנוע. הוא מעט נוקשה ומטלטל בכבישים 
משובשים אך צפוי ובטוח בהתנהגותו, ללא כל ריגושים או הפתעות. אם בכל 
זאת מחפשים קצת אקשן ולוחצים על דוושת הגז, תיבת ההילוכים נאלצת 
להוריד ולהוריד הילוכים, על מנת לספק תאוצה מעט יותר נמרצת, תוצאה של 
מנוע המתקשה לספק את הסחורה בסל"ד שפוי. שאון המנוע אי-שם במעלה 
מד הטורים רחוק מלרגש, אבל אם אתם בקטע של שיוט נינוח ואתם לא ממש 
ממהרים, קרוב לוודאי שתבואו על סיפוקכם.

הנסיון המקומי מלמד, שספורטאז' הבסיסי, 1.6 ליטר URBAN , יקסום 
למחפשי משפחתית בעלת "ערך מוסף", כזה שמתבטא בישיבה גבוהה 
ושולטת, כניסה ויציאה קלים יותר לתא הנוסעים - וכמובן פוזה של רכב בריון
שמסוגל גם לרדת לשטח. מחירו אמנם גבוה ב-4000 שקל לעומת להיט 
המכירות של 2015, אבל בהתחשב בשיפור ובאבזור - במיוחד זה הבטיחותי - 
ההפרש מובן והתמורה בסך הכל טובה. מתחרים במחיר דומה, כמו הונדה 
HRV הקטן יותר, ניסן קשקאי או מיצובישי אאוטלנדר, מתקשים לתת תמורה 
דומה למחיר.

ומה באשר לאותה אלטרנטיבה, פיג'ו 308 סטיישן הזול ב-5000 שקל מאותו 
ספורטאז'? הרי ברור שלא אצליח לשכנע אתכם להיראות בשכונה עם סטיישן, 
גם אם הוא טוב יותר, בעל מנוע עדיף בהרבה,  נעים ונוח יותר או בקיצור – 
רכב מליגה אחרת. אתם הרי רוצים "ג'יפ".   
- ומה תגידו על גולף 1.4?  
- לא תודה, אנחנו מעדיפים לשבת גבוה.  
- טוב, הבנתי. 
דגל לבן
- רוני אהרנוביץ -
גם בלי שאני שב ושואל בפעם האלף-שש-מאות מה האופנה הזאת לכם, 
ההשקה המקומית של ספורטאז' החדש מעלה מספר שאלות. הראשונה – 
והמתבקשת ביותר – היא היעדרותה של גירסת הקצה מצי רכבי המבחן. 
מצד אחד, שאפו לטלקאר – שבניגוד לכלמוביל הולכים לקראת הקהל
הישראלי 
ונותנים לו אפשרות ליהנות גם מהמיטב שמציע היצרן ולא רק
מהלחם 
והמרגרינה הזולים. מצד שני, דווקא עליו אי אפשר לדווח לקהל
האנין יותר, 
שמסתכל מעבר לאופק המחיר. 

יצא לי לפקוד עשרות השקות – בעיקר בחו"ל – וכמעט בכולן יצא היצרן מעורו 
לדחוף ולהעמיד במוקד את הבכירה, המשוכללת והמפתה במשפחת הדגם. 
הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בגירסה ייחודית, כזאת שלא נמצאת בארסנל 
של המתחרים הישירים. לא פעם ביקשתי מהמארחים, לטובת השליחות 
העיתונאית, לצבור יותר שעות מנוע דווקא על גירסה פחות מהנה ומסקרנת אך 
יותר רלוונטית, אבל כמעט תמיד נדחיתי עם תשובה זהה: הדובדבן מקרין 
מאיכותו על הבצק. במקרים רבים, זו עצם זכות קיומו. ובמקרה הספורטאז', 
הרושם שהיה מותיר הטורבו היה מטיל צל ענק על מוגבלות ה-1.6 האחר. 

תגובת דוברת סוכנות קיה: "בהשקה נטלו חלק שתי הגירסאות
שתהיינה 
הנמכרות ביותר להערכתנו ומנסיוננו עם הדגם היוצא."


השאלה השניה היא, האם כלמוביל הרימו דגל לבן? האם הם ויתרו מראש על 
אפשרות להתמודד עם טוסון שלהם מול ספורטאז'? כאמור, היונדאי לא מגיע 
עם הקומבו המודרני של הקיה. הם השיקו לא מכבר את טוסון החדש ללא 
גירסת הנעה כפולה וללא אותו אבזור בטיחות מתקדם בו מתגאה ספורטאז' - 
ובצדק. בעוד שספורטאז' הועמד לרשות העיתונות למבחן כבר ביום השקתו, 
טוסון – שהגיע ארצה חודשיים לפניו – עדיין לא זמין למבחן אובייקטיבי. 
והגירסה הבסיסית שלו אפילו לא טרחה להצטייד בפתחי מיזוג עבור הילדים 
מאחור.
 
נכון, חורים שחורים בגובה הברכיים הרבה פחות נוצצים מצעצוע כמו בקרת 
שיוט, אבל זה פריט שאין להפריז בחשיבותו, בעיקר לבעלי משפחות. למרבה 
הצער, הורים רבים מדי מתעלמים מהיעדרו בשלב ההיכרות באולם התצוגה. 
האם הצלחתו המסחרית של מיצובישי אאוטלנדר, שמציע גם גירסת 7 מושבים 
בלי פתחי מיזוג אפילו לשורה השניה, שכנע את אותו יבואן שההשקעה בחורים 
אחוריים מיותרת? 

 



 
.
(תצלומים: אייזיק דוידוביץ')