מבחנים

נטקאר בפייסבוק
אקטואליה
כביש או מסלול
המכונית המהנה - כביש מול מסלול
מבחן המבחנים
המתכון הסודי ליצירת מכונית מהנה לנהיגה
ספורטיביות/שטח: אודי RS6 + לנד-רובר דיסקאברי
כסף לא קונה אהבה. או סקס
כבישטח/מיקרוואן: פיג'ו 3008 - פולקסווגן טיגואן + אודי Q2 - סקודה ייטי
שלב הגמר במבחן הג'יפונים הגדול
כבישטח/מיקרוואן: מאזדה CX-5 - פורד קוגה
הזוג החדש בקטגוריה בעימות ראש-בראש
כבישטח/מיקרוואן: סקודה קודיאק - קיה סורנטו - סיטרואן פיקאסו (פלוס פורד אקספלורר)
איזה רכב 5+2 הכי מתאים למשפחה
מיקרוואן / קומפקטיות: סיטרואן קקטוס
הדה-שבו חוזרת, הפעם על אמת
קומפקטיות: הונדה סיוויק נגד סיאט לאון
משפחתומטיות עם תדמית ספורטיבית
מסלול: פורשה 962C
מבחן נדיר למנצחת המיתולוגית במירוצי 24 השעות של לה-מאן
קומפקטיות / ספורטיביות: סיוויק טייפ-R - גולף R - פיג'ו 308GTI
שתי R שיוצאות מהמחזור ואחת GTI שנכנסת אליו חזק
משפחתיות: סקודה אוקטביה 1.0
מה עושה הקטנת המנוע למלכת המשפחתיות
קטנות: סיטרואן C3 - סקודה פאביה - הונדה ג'אז - מאזדה 2
ארבע סופר-מיני המובילות במבחן קבוצתי
ג'יפונים: ספורטאז' - טויוטה C-HR - סיאט אטקה - פיג'ו 3008 - אאוטלנדר
5 ג'יפונים, שני רבי-מכר ושלושה חדשים, נלחמים על ירושת המכונית המשפחתית
ספורטיביות / מאזדה MX-5
רודסטר היא מכונית הספורט המוחלטת
מנהלים / ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מה הפכה להיות מי שהיתה 'החיה שבמכונה'
מיקרוואן / היברידית: קיה נירו נגד סיטרואן C4 פיקאסו
מפגש פסגה בצומת שני הטרנדים, מיקרוואן והיברידי
דיזל מול היברידית: פורד פוקוס נגד טויוטה אוריס
שני פתרונות שונים לבעיה הכי בוערת בכיסו של הנהג הישראלי
סטיישן: סובארו לבורג נגד מאזדה 6
שתי גישות יפניות לסטיישן עם סטייל
כבישטח / פרימיום / ירוק: וולוו XC90 נגד אודי Q7
וולוו מאיימת על ההגמוניה הגרמנית בקהילת הפרימיום
מנהלים / ספורטיביות: אלפא ג'וליה
מבחן ראשון לספורט-סדאן המסקרנת
ספורטיביות / קטנות: סיאט איביזה קופרה נגד פיג'ו 208GTi
קטנות חמות ידניות במבחן השוואתי לוהט
קומפקטיות הצ'בק: אופל אסטרה נגד פולקסווגן גולף
'מכונית השנה' 2016 טוענת לכתר של מלכת הקטגוריה
משפחתיות: פיאט טיפו נגד סקודה ראפיד
במחיר של קוריאניות קטנות אפשר להשיג אירופאיות גדולות ומרווחות. דיל או קאץ'?
מנהלים / פרימיום: יגואר XE נגד ב-מ-וו 320
לא סתם מכוניות מנהלים, לא סתם פרימיום אלא ספורט-סדאן אמיתיות
משפחתיות / ירוק: טויוטה פריוס
מלכת ההיברידיות מגלה את הנהג
קומפקטיות / סטיישן: פורד פוקוס במבחן השוואתי כפול
ההצ'בק נגד גולף וסיוויק (בונוס: וולוו V40 ורנו מגאן RS), הסטיישן נגד פיג'ו 308
כבישטח / מיקרוואן: קיה ספורטאז'
קרב אבוד מראש. כוכב השביט האופנתי בשוק הרכב המקומי משיק דור חדש ומסתער על המשפחתיות
מנהלים: סקודה סופרב - VW פאסאט - פיג'ו 508 - אופל אינסיניה
השמועות על מותן היו מוקדמות. האם כבישטח אופנתיים הם אלטרנטיבה ראויה
פאר: מרצדס S500
תיכף נגיע לעצמוניות; האם יכול להיות דבר כזה, מכונית משוכללת מדי?
קומפקטיות / ספורטיביות: סיאט לאון קופרה
סיאט חלפניו. הספרדיה המהירה ביותר מותחת קווים ומקצרת מרחקים
קטנות / ספורטיביות: פיג'ו 208GTI - אודי S1
ידניות ספורטיביות אאוט? הגיר הידני נמצא בסכנת הכחדה. בצדק?
קטנות: יונדאי i20 - סקודה פאביה - MG3
שלוש דוושות. קטנות ידניות מיובאות ברמת גימור בסיסית. מפריע להן?
קטנות: סקודה פאביה - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה
היפוך תפקידים. שלישיית הקטנות של קונצרן VW משנה הירארכיה
מנהלים פרימיום: אינפיניטי Q50
נו, ובהגה אדפטיבי כבר נהגתם?
סאלון ז"ל: סקודה סופרב
שלום, חברה. פרידה ממכונית סאלון יוצאת דופן, שמאבדת עכשיו את ייחודה (והופכת למכונית מנהלים)
מיקרוואן: סיטרואן C4 פיקאסו – אופל מריבה – פורסטר טורבו – פיאט קובו
בפוקוס: פיקאסו בנזין מול דיזל ותגלית מרעישה בפורסטר
קומפקטיות / סטיישן: פיג'ו 308 הצ'בק נגד גולף + סטיישן נגד לאון ואוריס
'מכונית השנה 2014' מנסה לקרוא תגר על הבכירות בשתי הקטגוריות
ספורטיביות: אודי RSQ3 - ב-מ-וו M235
מעבר לקו האדום. כבישטח על קוקאין חומד את תהילת הספורטיביות. האם הוא מגזים?
ספורטיביות: רנו קליאו RS נגד מיני קופר S (ופורד פיאסטה ST)
הולך ופוחת הדור? קטנות לוהטות בדו-קרב על אדרנלין, מהירות ואידיאולוגיה
סטיישן: סקודה אוקטביה נגד רנו מגאן
לא רק בגאז'. שני דגמי סטיישן אירופאיים מותירים את המשפחתיות מאחור
מיקרוואן: סקודה ייטי נגד קיה סול
מרחב מוגן. הכבישטח נותנים ביסים במשפחתיות גדולות, המיקרוואן מזנבים במשפחתיות קומפקטיות
משפחתיות: אודי A3 סדאן - סקודה אוקטביה (וגם RS)
האם למשפחתית פרימיום יש יתרון (ואיך מצליחה סקודה משפחתית ספורטיבית)
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
גולף קלאס. אחרי עימות הגירסאות הבסיסיות – מבחן של שתי הבכירות
קטנות: סיאט איביזה 1.2FR נגד אלפא מיטו TwinAir
באה לפה הרבה? האם צריך מנוע גדול כדי לעשות כיף ולדפוק פוזה
קטנות: יונדאי i10 נגד קיה פיקנטו
העם דורש, העם מקבל. עימות הגירסאות האוטומטיות
קומפקטיות פרימיום: אודי A3 נגד ב.מ.וו 116 (פלוס מרצדס A200 )
מקסימל קומפקט. הגרמניות נלחמות בשיניים בנסיון להצדיק את קיומן
קטנות: רנו קליאו נגד פורד פיאסטה
הנוער לשלטון. קליאו מביאה סקס-אפיל וסטייל לזירה המקומית, אבל האם יש גיבוי לצבעים הבוהקים?
קומפקטיות: סיאט לאון 1.2STYLE נגד מאזדה3 1.5ACTIVE
גולף על הכוונת. בדור 3.0 הן משנות כיוון – ומסתערות על המלכה
מנהלים: לקסוס IS300h נגד ב-מ-וו 320
ספורטיבית היברידית או קלאסית. כבישטח? קרוסאובר? לא, תודה. תנו לנו ספורט-סדאן אמיתית, בבקשה
ספורטיביות: פולקסווגן גולף GTI נגד פורד פוקוס ST
GTI החדשה מבטיחה לפצות את חובבי ההגה על דורותיה האחרונים
מיקרוואן מול מיניוואן
הנוסע השישי. האם גם מיקרוואן יכול להסיע 6-7 מבוגרים – או שחייבים לעבור למיניוואן?
משפחתיות: סקודה אוקטוביה נגד טויוטה קורולה
אחרי שהפתיעה לטובה בעימות מול פוקוס, מתייצבת קורולה לדו-קרב נגד אוקטביה
סטיישן: יונדאי i30 - קיה סיד - רנו מגאן
האם ייתכן, שהסטיישן הפחות מוצלח מנצח במבחן הקבוצתי?
משפחתיות: סקודה ראפיד נגד פיג'ו 301 נגד MG350
מעמד הביניים. ברווח בין המשפחתיות הקוריאניות הקטנות לקומפקטיות
קומפקטיות: גולף דור 7 מול דור 6
השלמה מתבקשת למפגש הקודם של גירסאות 1.4 משני הדורות, לידיעת אוקטביה
כבישטח / מנהלים: סובארו פורסטר - לקסוס RX - קיה סורנטו - VW CC
כבישטח במקום מכונית מנהלים?
קומפקטיות: פולקסווגן גולף 7 נגד טויוטה אוריס (וגולף 6)
עימות הקומפקטיות של היצרנים הגדולים בעולם (פלוס גולף החדשה נגד הקודמת)
קטנות: סיאט מי נגד פיאט פנדה
שתי מיני מודרניות ולא בהכרח עירוניות
סטיישנים
אנשים כבר לא מתרחקים מסטיישן כמו מהרפס, אבל האם זו מהפכה?
מיקרוואן: אופל זאפירה נגד פולקסווגן טוראן נגד פיג'ו 5008
סידור לשביעיה. סיפור לידת 'קרוסאובר' 7 מושבים
קומפקטיות: אלפא ג'ולייטה נגד סיאט לאון
ים תיכון חדש. גם אלפא מאמצת את הנוסחה הטכנולוגית השולטטטת
סאלון: ב-מ-וו 535 נגד אודי A6
שתי דרכים שונות להשגת מטרה זהה
כבישטח / מיקרוואן: 10 הזולות
סטילטו - איפה יושבים הכי גבוה עבור הכי פחות כסף
מיקרוואן / קומפקטיות: פיג'ו 3008
פיג'ו שיודעת לשוב ולהעניק חוויית נהיגה
קלאסיקה
ספורטיביות: קייטרהאם 7
לוטוס 7 בת 60. איך היא עומדת במבחן הזמן
ספורטיביות: פרארי F40
הפרארי הקלאסית מאפילה על מכוניות-על מודרניות
ספורטיביות: מרצדס C63AMG
מאז חציית ים סוף לא נראה ולא נשמע כאן אירוע גיאולוגי בסדר גודל כזה
ספורטיביות / קטנות
הנאה מנהיגה היא הסוטול שמכוניתך הראשונה אמורה להכיר לך - ולגרום לך להתמכר לו
ספורטיביות: מאזדה MX-5
כמו כל מכונית ספורט אמיתית, הרודסטר הקלאסית איננה סובלת טיפשים
ספורטיביות: סובארו WRX STI נגד מיצובישי לאנסר EVO7
אלופות הראלי יורדות לכביש
קומפקטיות: סיאט לאון 1.8FR נגד מאזדה3 2.0SPIRIT
למפרט המלא במדריך
אפריל 2014
גולף קלאס למתקדמים
אחרי העימות בין הגירסאות הבסיסיות – קבלו מבחן של שתי הבכירות


בסוף שנה שעברה פרסמנו כאן מבחן השוואתי בין שתי הגירסאות הבסיסיות 
של צמד הקומפקטיות, סיאט לאון 1.2 ומאזדה3 1.5 (ברמות האבזור הזולות 
שלהן, שבמקרה הלאון היא גם היחידה המוצעת עם המנוע ההוא). מאוד מומלץ 
לעבור על המבחן הקודם לפני קריאת הנוכחי. בכל מקרה, להלן תקציר מנהלים 
של סיכום אותו מבחן:
לאון היא הקניה הטובה ביותר בקטגוריית הקומפקטיות העממיות, אפילו אם 
כוללים בה גם את VW גולף היקרה יותר. ואולם, אם כבר מדברים על יותר, אז 
תוספת מגוחכת של חמשת אלפים שקל למאזדה3 1.5 כבר קונה מאזדה3 2.0 
עם 165 כ"ס – שזה במחשבון שלי 111 שקל לכוח-סוס. אין בעיר דיל טוב 
יותר. רק חבל שכדי לדעת אם יש היום בארץ מכונית קומפקטית טובה ממנה, 
אנחנו צריכים להמתין עד שמאזדה3 האמיתית תואיל לעשות עלייה.

עכשיו, אחרי שהגיעה, התברר שהשוואתה לגירסת 1.4 ליטר של לאון תהיה 
בעייתית; הגברת הספרדיה מיובאת ארצה אך ורק בגירסת 3 דלתות ידנית. 
ומאחר שפולקסווגן גולף 1.4 קרובה מאוד – קרובה מדי – לאותה לאון 1.2 
מהמבחן הקודם, נאלצנו לבחור בגירסת 1.8FR של הסיאט. מדוע נאלצנו? 
בגלל הפער במחיר לרעתה. את הפער הזה סייעו לנו דלק מוטורס להקטין, 
כשלעימות שוגרה גירסת ספיריט של מאזדה3 היקרה ב-9,000 שקל לעומת 
גירסת אקטיב. ואולם, גם זה עדיין הותיר פער לא קטן של 17,000 שקל בין 
שתי ההצ'בק, פער שלאון תצטרך לעבוד קשה כדי להצדיקו.

בנוסף למנועים החזקים יותר ולאבזור העשיר, יש בשתיים שינויים מהותיים 
נוספים לעומת גירסאות הבסיס – אחד מהם משותף לשתיהן: לאון הזאת 
מגיעה עם צמיגים בחתך 40 על חישוק 18 אינץ' במקום חתך 55 על ג'אנט 16 
בעוד שבמאזדה מחליף חתך 45 את חתך 60 על חישוקים מקבילים. האם 
פירוש הדבר, שהשתיים תהיינה פחות נוחות לנסיעה מאחיותיהן הזולות? 
כן – ולא. זה נכון במאזדה, אבל לא בסיאט. איך זה? בגירסת 1.8 – כמו בכל 
לאון המספקת מעל 150 כ"ס – מחליף מיתלה אחורי נפרד ויעיל את הזול 
והפרימיטיבי שבגירסאות החלשות. אמנם גם המאזדה מצויידת במיתלה היקר 
יותר (בניגוד לסיאט, היא לא עושה בנקודה הזאת פשרה כואבת בגירסה 
הנחותה), אבל כאן נרשם המהפך העיקרי בתוצאות המבחן: הפעם, בנוסף 
לנוחות הישיבה, גם נוחות הנסיעה בלאון עדיפה, אם כי האוזניים רגועות יותר 
במאזדה היצוקה היטב.

מצב האקוסטיקה בלאון תלוי בעוד הבדל בין גירסאות אף-אר לסטייל: 
האפשרות לבחור בין שלושה מצבי נהיגה, כשבמצב ספורט מתוגבר צליל 
המנוע לתוך תא הנוסעים. בניגוד למקרים של סאונד מלאכותי ותלוש הבוקע 
ממערכת השמע, כאן זה נשמע הרבה יותר אותנטי, משכנע – וערב לאוזן. 
אהבנו. לא רק בזכות האופציה הזאת גדל במקצת הפרש הביצועים בין 
השתיים; גם ההבדל במומנט נותן כאן את אותותיו. הפעם מורגש אפילו יותר 
הפער בין הגיר הרובוטי הנחוש בסיאט לגיר האוטומטי האיטי במאזדה, שאין בו 
מספר מצבי נסיעה ואינו פרטנר נלהב במידה שהנהג נכנס למצב רוח 
ספורטיבי.

הפן השני של תחום הביצועים, צריכת דלק, מראה הפעם תמונה שונה מזו 
שקיבלנו במבחן הקודם. לאון עדיין חסכונית יותר מחוץ לעיר, אם כי ההפרש 
הצטמצם בחצי, בעוד שבנסיעה עירונית מציגה המאזדה חסכון עדיף בארבעה 
אחוזים (לעומת נחיתות של 25 אחוז תמימים בגירסאות הבסיס).

בכל שאר התחומים, אין שינוי של ממש במאזן הכחות בין השתיים. מאזדה3 
אמנם פחות ספורטיבית בביצועיה ובאופיה, אבל עדיין מציעה רמת ניהוג גבוהה 
יותר. לאון נשארת מרווחת יותר, כפי שתא הנוסעים במאזדה נעים יותר לעין. 
רק במאזדה אפשר לנתק לגמרי את מערכת בקרת היציבות, אבל מערכת ניטור 
המרחק הלייזרית שלה אינה מאפשרת שימוש בגלאי המלכודות ולנטיין.

את לאון 1.8 אפשר לקבל אך ורק ברמת גימור FR בעוד שמאזדה3 2.0 
מוצעת ברמות אקטיב וספיריט. FR מוסיפה לרמת STYLE של לאון 1.2
(שפורטה במבחן הקודם), את האבזור הבא: סאנרוף, מנופי תפעול לגיר 
מההגה, מושבי עור ומפלט כפול. רמת SPIRIT במאזדה3 כוללת, בנוסף 
לרמת ACTIVE הנ"ל, סאנרוף, פנסי קסנון, מערכת ניווט, תצוגה עילית 
וחישוקי מגנזיום עם אותם צמיגים 45 על 18 . למרבה הצער, מאזדה אינם 
מוכנים להתקין את גלגלי גירסת אקטיב על מכונית ברמת גימור ספיריט – 
לטובת שיפור נוחות הנסיעה - גם ללא הנחה על מחיר המכונית. חבל.

מאזדה3 עם מנוע 2.0 ליטר היא מכונית קומפקטית טובה, טובה מאוד אפילו. 
הפרש המחיר לעומת אחותה עם המנוע הקטן הוא ממש בדיחה. בגירסת 
אקטיב, שמספקת בהחלט באבזורה, היא זולה מלאון 1.8 ב-26 אלף שקל 
תמימים – וזה המון. אם המרחב הפנימי והנוחות הכוללת פחות חשובים לכם 
ותסכימו לוותר גם על פתחי מיזוג מאחור, המאזדה היא ללא ספק קניה עדיפה. 
בתנאי, כמובן, שאין לכם תשוקה לביצועיה העדיפים משמעותית של לאון 
ולניחוח היותר ספורטיבי שלה.