טור העורך

נטקאר בפייסבוק
טור העורך
שמאלנים, נמאסתם (אבל לא על המשטרה)
מלחמתי בשודדי הנתיב המהיר וב'קורס לנהיגה מונעת' חוזרת לכנסת
נכון לתמיד
לה-מאן 24 שעות
היום הארוך ביותר
נו, אז מה קונים?
מי הכי נמכרת, למי יהיה שוק, מי תהיה אמינה ומי בטוחה
רצח באוריינט
המלחמה בתאונות: עם הנהגים, לא נגדם
מכונית המאה
התחרות הרשמית - והבחירה שלי
ראלי - קולין מקריי
PlayStation ושעון החול
מירוץ ירוק - חסכון בדלק
25 ק"מ לליטר? אכן
SAVE F1
התכנית המלאה להצלת פורמולה 1
פאריז-דקאר
ההרפתקה המוטורית האמיתית האחרונה
F1 - איירטון סנה
בן-תמותה
אינדי 500
ראש בקיר
בראנז'ה
מותו של 'אוטו מגזין'
עיתון כותב לקוראיו - פרסומון למפרסמיו
עיתונות או יחצנות
המדריך הבלתי מצונזר לקריאת 'מבחן דרכים' בעברית
ההשקה
בווידאו זה נשמע יותר טוב
לידיעת באי אוטומוטור
'עיתונות הרכב' משת"פית עם האמרגן הנוכל
השקות רכב בחו"ל
גם למכוניות עושים פרמיירה
תחקירים
סקר: עמדת היצרנים בנושא הגה חשמלי
ההסברים והתירוצים: קלות החניה גוברת על חדוות הנהיגה
NCAP - ניסוי הריסוק נכשל במבחן
הארגון מסרב לגלות איזה יצרנים משלמים לו עבור הניסוי
יקחו לך את הרשיון
אוננות והתנצלות בכנסת (אהרנוביץ VS חוטובלי)
נסיון לסכל חקיקת תעבורה דרקונית
אשמתם, בגדתם
מי מתנקש בחיינו, דוחף ידו לכיסנו, מתנכל לחופש שלנו
להעיף את מארבי המהירות מהשוליים
מלכודות הלייזר בשוליים לא חוקיות ומסכנות את חיינו
בג"ץ ועצומה
בעד העלאת המהירות, נגד מצלמות המהירות
מקומון
התנצלות
גם השנה אני לא מפרסם נתוני מכירות
טור אורח. עיר בלי כבישים
עיר לא צריכה כבישים
חישוקים וצמיגים, אלפא וחרטא, כתבתבים ויבואנים
מקבץ סצינות משוק הרכב המקומי
טור אורח. פ"ח וצבע
גם אני נפלתי בטרייד-אין
שודדי הנתיב המהיר
מכת מדינה מעצבנת ומסוכנת. והמשטרה? מתעלמת
אג'נדה
בחדר הלידה של המכונית האוטונומית
עדות ראיה מכנס היסוד לתכנית רצח המכונית, 1986
וישמן ישורון
מדור לדור הולכות המכוניות ומתנפחות
מסמך. הקשר שלי עם מימרן
התרומה של מימרן לא היתה כסף, אבל שווה יותר ממה שקיבל נתניהו
פצאל זה לא ישראל
עוד פעם משתמשים בחובבי המירוצים המורעבים למטרה פוליטית
הולך ופוחת הדור
10 מכוניות מקוריות, שהמחליפות שלהן ניתקו את השושלת
סליחות
הפאקים שמקלקלים לנו את המכונית המודרנית
בטיחות? הצחקתם אותם
דרושים: מכונית המנטרלת סלולארי וחגורות באוטובוס
אוקטובר 2016
וישמן ישורון
במסורת כתבות הסליחות ליום כיפור,
תעשיית הרכב מכה על חטא ניפוח המכוניות
 



גם במכוניות תופס כלל הזהב: פחות הוא יותר. פחות בגודל, פחות במשקל, פחות 
בשטח כדור-הארץ שהמכונית גוזלת. ואולם, מדור לדור הולכות מכוניות ותופחות.
הפעם אין צורך במילים: המספרים מדברים (והתצלומים ממחישים).


קטנות

פיאט 500
דור ראשון: 1957
דור נוכחי: 2007

  

  
אורך מקורי: 2.97 מ'    אורך היום: 3.55 מ'      (+ 20 אחוז)
רוחב מקורי: 1.32 מ'    רוחב היום: 1.63 מ'      (+ 23 אחוז)
גובה מקורי: 1.33 מ'    גובה היום: 1.49 מ'      (+ 12 אחוז)

_____________________________________________

מיני
דור ראשון: 1963
דור נוכחי: 2013



  


אורך מקורי: 3.05 מ'    אורך היום: 3.82 מ'      (+ 25 אחוז)
רוחב מקורי: 1.40 מ'    רוחב היום: 1.73 מ'     (+ 24 אחוז)
גובה מקורי: 1.35 מ'    גובה היום: 1.41 מ'      (+ 5 אחוז)
_______________________________________


פיג'ו 205 / 208
דור ראשון: 1983
דור נוכחי: 2011

  



אורך מקורי: 3.71 מ'    אורך היום: 3.96 מ'      (+ 7 אחוז)
רוחב מקורי: 1.57 מ'    רוחב היום: 1.74 מ'     (+ 11 אחוז)
גובה מקורי: 1.38 מ'    גובה היום: 1.46 מ'      (+ 6 אחוז)
_______________________________________


סיאט איביזה
דור ראשון: 1983
דור נוכחי: 2008





אורך מקורי: 3.64 מ'    אורך היום: 4.06 מ'      (+ 12 אחוז)
רוחב מקורי: 1.61 מ'    רוחב היום: 1.69 מ'      (+ 5 אחוז)
גובה מקורי: 1.39 מ'    גובה היום: 1.45 מ'       (+ 5 אחוז)
_______________________________________


קומפקטיות

הונדה סיוויק (הצ'בק)
דור ראשון: 1972
דור נוכחי: 2016

  



אורך מקורי: 3.55 מ'    אורך היום: 4.42 מ'      (+ 25 אחוז)
רוחב מקורי: 1.51 מ'    רוחב היום: 1.80 מ'      (+ 19 אחוז)
גובה מקורי: 1.33 מ'    גובה היום: 1.42 מ'       (+ 6 אחוז)
_________________________________________


פולקסווגן גולף
דור ראשון: 1974
דור נוכחי: 2012



  



אורך מקורי: 3.71 מ'    אורך היום: 4.26 מ'      (+ 15 אחוז)
רוחב מקורי: 1.61 מ'    רוחב היום: 1.79 מ'      (+ 11 אחוז)
גובה מקורי: 1.39 מ'    גובה היום: 1.45 מ'       (+ 4 אחוז)
_______________________________________


משפחתיות

טויוטה קורולה
דור ראשון: 1966
דור נוכחי: 2013



  

אורך מקורי: 3.85 מ'    אורך היום: 4.62 מ'      (+ 20 אחוז)
רוחב מקורי: 1.49 מ'    רוחב היום: 1.78 מ'      (+ 19 אחוז)
גובה מקורי: 1.38 מ'    גובה היום: 1.47 מ'       (+ 7 אחוז)
________________________________________


רנו 12 / מגאן (סדאן)
דור ראשון: 1972
דור נוכחי: 2016

  

אורך מקורי: 4.35 מ'    אורך היום: 4.63 מ'       (+ 6 אחוז)
רוחב מקורי: 1.64 מ'    רוחב היום: 1.81 מ'      (+ 10 אחוז)
גובה מקורי: 1.44 מ'    גובה היום: 1.44 מ'       (+ 0 אחוז)
_______________________________________


סובארו לאונה/אימפרזה (סדאן)
דור ראשון: 1979
דור נוכחי: 2016

  



אורך מקורי: 4.16 מ'    אורך היום: 4.72 מ'       (+ 13 אחוז)
רוחב מקורי: 1.61 מ'    רוחב היום: 1.78 מ'      (+ 10 אחוז)
גובה מקורי: 1.37 מ'    גובה היום: 1.46 מ'       (+ 7 אחוז)
________________________________________


מנהלים

אלפא ג'וליה (סדאן)
דור ראשון: 1962
דור נוכחי: 2016

  



אורך מקורי: 4.14 מ'    אורך היום: 4.64 מ'       (+ 12 אחוז)
רוחב מקורי: 1.56 מ'    רוחב היום: 1.86 מ'       (+ 19 אחוז)
גובה מקורי: 1.43 מ'    גובה היום: 1.44 מ'        (+ 1 אחוז)
________________________________________


ב-מ-וו 3 (סדאן)
דור ראשון: 1975
דור נוכחי: 2011



  

אורך מקורי: 4.36 מ'    אורך היום: 4.62 מ'      (+ 6 אחוז)
רוחב מקורי: 1.61 מ'    רוחב היום: 1.81 מ'      (+ 12 אחוז)
גובה מקורי: 1.38 מ'    גובה היום: 1.43 מ'       (+ 4 אחוז)
________________________________________


סאלון

מרצדס 123 / E
דור ראשון: 1976
דור נוכחי: 2016



  

אורך מקורי: 4.73 מ'    אורך היום: 4.92 מ'       (+ 4 אחוז)
רוחב מקורי: 1.79 מ'    רוחב היום: 1.85 מ'       (+ 3 אחוז)
גובה מקורי: 1.44 מ'    גובה היום: 1.47 מ'        (+ 2 אחוז)
_______________________________________


פאר

ב-מ-וו 7
דור ראשון: 1977
דור נוכחי: 2015

  

אורך מקורי: 4.86 מ'    אורך היום: 5.10 מ'       (+ 5 אחוז)
רוחב מקורי: 1.80 מ'    רוחב היום: 1.90 מ'       (+ 6 אחוז)
גובה מקורי: 1.43 מ'    גובה היום: 1.48 מ'        (+ 3 אחוז)
_______________________________________


ספורטיביות

שברולט קורבט
דור ראשון: 1953
דור נוכחי: 2014



  

אורך מקורי: 4.25 מ'    אורך היום: 4.49 מ'       (+ 6 אחוז)
רוחב מקורי: 1.77 מ'    רוחב היום: 1.88 מ'       (+ 6 אחוז)
גובה מקורי: 1.19 מ'    גובה היום: 1.24 מ'       (+ 4 אחוז)
_______________________________________


פורשה 911
דור ראשון: 1963
דור נוכחי: 2011



  

אורך מקורי: 4.29 מ'    אורך היום: 4.50 מ'       (+ 5 אחוז)
רוחב מקורי: 1.65 מ'    רוחב היום: 1.81 מ'       (+ 10 אחוז)
גובה מקורי: 1.31 מ'    גובה היום: 1.30 מ'        (+ 0 אחוז)
________________________________________


כבישטח

קיה ספורטאז'

  

דור ראשון: 1993
דור נוכחי: 2015
אורך מקורי: 4.05 מ'    אורך היום: 4.48 מ'       (+ 11 אחוז)
רוחב מקורי: 1.71 מ'    רוחב היום: 1.86 מ'      (+ 9 אחוז)
גובה מקורי: 1.65 מ'    גובה היום: 1.64 מ'       (+ 0 אחוז)
_______________________________________


שטח

ג'יפ CJ / רנגלר
דור ראשון: 1945
דור נוכחי: 2006

  

אורך מקורי: 3.13 מ'    אורך היום: 4.22 מ'       (+ 35 אחוז)
רוחב מקורי: 1.45 מ'    רוחב היום: 1.87 מ'       (+ 29 אחוז)
גובה מקורי: 1.63 מ'    גובה היום: 1.83 מ'        (+ 12 אחוז)
________________________________________


ריינג' רובר
דור ראשון: 1970
דור נוכחי: 2012




  

אורך מקורי: 4.46 מ'    אורך היום: 5.00 מ'        (+ 12 אחוז)
רוחב מקורי: 1.81 מ'    רוחב היום: 1.98 מ'       (+ 9 אחוז)
גובה מקורי: 1.80 מ'    גובה היום: 1.84 מ'        (+ 2 אחוז)
________________________________________


בקשות סליחה נוספות
תעשיית הרכב      ממשלת ישראל      עיתונות הרכב      נהגי ישראל