טור העורך

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
טור העורך
היי הג'יפ
הגל הראשון באופנת הג'יפים לא התחיל עם ג'יפונים
נכון לתמיד
נו, אז מה קונים?
מי הכי נמכרת, למי יהיה שוק, מי תהיה אמינה ומי בטוחה
רצח באוריינט
המלחמה בתאונות: עם הנהגים, לא נגדם
מכונית המאה
התחרות הרשמית - והבחירה שלי
מירוץ ירוק - חסכון בדלק
25 ק"מ לליטר? אכן
בראנז'ה
מותו של 'אוטו מגזין'
עיתון כותב לקוראיו - פרסומון למפרסמיו
עיתונות או יחצנות
המדריך הבלתי מצונזר לקריאת 'מבחן דרכים' בעברית
ההשקה
בווידאו זה נשמע יותר טוב
לידיעת באי אוטומוטור
'עיתונות הרכב' משת"פית עם האמרגן הנוכל
השקות רכב בחו"ל
גם למכוניות עושים פרמיירה
תחקירים
סקר: עמדת היצרנים בנושא הגה חשמלי
ההסברים והתירוצים: קלות החניה גוברת על חדוות הנהיגה
NCAP - ניסוי הריסוק נכשל במבחן
הארגון מסרב לגלות איזה יצרנים משלמים לו עבור הניסוי
יקחו לך את הרשיון
שמאלנים, נמאסתם (אבל לא על המשטרה)
מלחמתי בשודדי הנתיב המהיר וב'קורס לנהיגה מונעת' חוזרת לכנסת
אוננות והתנצלות בכנסת (אהרנוביץ VS חוטובלי)
נסיון לסכל חקיקת תעבורה דרקונית
להעיף את מארבי המהירות מהשוליים
מלכודות הלייזר בשוליים לא חוקיות ומסכנות את חיינו
בג"ץ ועצומה
בעד העלאת המהירות, נגד מצלמות המהירות
מקומון
התנצלות
גם השנה אני לא מפרסם נתוני מכירות
טור אורח. עיר בלי כבישים
עיר לא צריכה כבישים
חישוקים וצמיגים, אלפא וחרטא, כתבתבים ויבואנים
מקבץ סצינות משוק הרכב המקומי
טור אורח. פ"ח וצבע
גם אני נפלתי בטרייד-אין
שודדי הנתיב המהיר
מכת מדינה מעצבנת ומסוכנת. והמשטרה? מתעלמת
אג'נדה
קורונה? מולטימדיה סלולרית מסוכנת יותר
סכנה ברורה ומיידית
תפחדו – ותבחרו: אריאל או ישראל
תובנות של ערב בחירות
עיר ללא חניה
תכנית תנועה וחניה חדשה לתל-אביב
תערוכות רכב ז"ל (ומי יורשת אותן)
הספד על התערוכות הגדולות, שעל במותיהן נפלתי חלל
בחדר הלידה של המכונית האוטונומית
עדות ראיה מכנס היסוד לתכנית רצח המכונית, 1986
וישמן ישורון
מדור לדור הולכות המכוניות ומתנפחות
מסמך. הקשר שלי עם מימרן
התרומה של מימרן לא היתה כסף, אבל שווה יותר ממה שקיבל נתניהו
הולך ופוחת הדור
10 מכוניות מקוריות, שהמחליפות שלהן ניתקו את השושלת
סליחות
הפאקים שמקלקלים לנו את המכונית המודרנית
בטיחות? הצחקתם אותם
דרושים: מכונית המנטרלת סלולארי וחגורות באוטובוס
יוני 2016
מסמך. הקשר שלי עם מימרן
התרומה של מימרן לעיתונות הרכב הישראלית הצעירה לא היתה כסף,
אבל שווה יותר ממה שקיבל נתניהו - ולהבדיל, גם אתם נהנים ממנה



פאטריק מימרן (משמאל) ונהג המבחן של למבורגיני, ולנטינו בלבוני

1983. תצלומי כתבה שפורסמה במגזין הרכב הישראלי הראשון, טורבו, בה 
תוכלו לקרוא איך הולידה פגישה שלי עם בעל חברת למבורגיני, המיליונר הצרפתי 
פאטריק מימרן, נסיעת מבחן בלתי נשכחת במכונית-העל קונטאש. גיבור נוסף
בכתבה הוא נהג המבחן המיתולוגי של למבורגיני, ולנטינו בלבוני, שזכה לכבוד
נדיר: מהדורה מיוחדת של גאלארדו נקראת על שמו.

שתי הערות:
א. בכתבה נקרא מימרן בטעות מימרם ובלבוני נקרא ויטוריו במקום ולנטינו.
ב. התצלומים שלהלן גדלים בהקלקה, אבל
למען נוחות הקריאה מופיעה הכתבה
גם בקבצי PDF (למטה).




















אפילוג.
פאטריק מימרן ואחיו ז'אן-קלוד מכרו את למבורגיני לקרייזלר ב-1987.
פאטריק הוא היום אמן רב-תחומי בעל שם, שחי ופועל בניו-יורק.
את באלבוני פגשתי שוב במונטה-קרלו ב-1984. בבוקר הגרנד פרי ירדנו, מי
שהיתה אשתי ואני, לארוחת בוקר במלון Lowes, החולש על הבמסלול. בשולחן
הסמוך ישב באלבוני בגפו ולגם אספרסו קצר. 
- גם אתה באת לראות את המירוץ?
- לא בדיוק. לפני המירוץ אני עורך הקפות ראווה בג'אלפה עם גג נפתח.
- אולי אתה מוכן לקחת את אשתי לסיבוב אחד?
- בשמחה.
וכך זכתה אימו של דור, נהג המבחן של נטקאר, להקיף את המסלול במונקו,
דקות אחדות לפני מירוץ הפורמולה 1, עם נהג המבחן של למבורגיני. עד היום
היא לא יודעת למי הריעו רבע מיליון הצופים - שמן הסתם היו בטוחים שהיא
לפחות איזו נסיכה מקומית - לה או ללמבורגיני.

לקריאת הכתבה בקבצי PDF:

עמוד 1   

עמוד 2  

עמוד 3  

עמוד 4  

עמוד 5

עמוד 6