טור העורך

הוקם על ידי רוני אהרנוביץ' 1951-2021 נטקאר בפייסבוק
טור העורך
היי הג'יפ
הגל הראשון באופנת הג'יפים לא התחיל עם ג'יפונים
נכון לתמיד
נו, אז מה קונים?
מי הכי נמכרת, למי יהיה שוק, מי תהיה אמינה ומי בטוחה
רצח באוריינט
המלחמה בתאונות: עם הנהגים, לא נגדם
מכונית המאה
התחרות הרשמית - והבחירה שלי
מירוץ ירוק - חסכון בדלק
25 ק"מ לליטר? אכן
בראנז'ה
מותו של 'אוטו מגזין'
עיתון כותב לקוראיו - פרסומון למפרסמיו
עיתונות או יחצנות
המדריך הבלתי מצונזר לקריאת 'מבחן דרכים' בעברית
ההשקה
בווידאו זה נשמע יותר טוב
לידיעת באי אוטומוטור
'עיתונות הרכב' משת"פית עם האמרגן הנוכל
השקות רכב בחו"ל
גם למכוניות עושים פרמיירה
תחקירים
סקר: עמדת היצרנים בנושא הגה חשמלי
ההסברים והתירוצים: קלות החניה גוברת על חדוות הנהיגה
NCAP - ניסוי הריסוק נכשל במבחן
הארגון מסרב לגלות איזה יצרנים משלמים לו עבור הניסוי
יקחו לך את הרשיון
שמאלנים, נמאסתם (אבל לא על המשטרה)
מלחמתי בשודדי הנתיב המהיר וב'קורס לנהיגה מונעת' חוזרת לכנסת
אוננות והתנצלות בכנסת (אהרנוביץ VS חוטובלי)
נסיון לסכל חקיקת תעבורה דרקונית
להעיף את מארבי המהירות מהשוליים
מלכודות הלייזר בשוליים לא חוקיות ומסכנות את חיינו
בג"ץ ועצומה
בעד העלאת המהירות, נגד מצלמות המהירות
מקומון
התנצלות
גם השנה אני לא מפרסם נתוני מכירות
טור אורח. עיר בלי כבישים
עיר לא צריכה כבישים
חישוקים וצמיגים, אלפא וחרטא, כתבתבים ויבואנים
מקבץ סצינות משוק הרכב המקומי
טור אורח. פ"ח וצבע
גם אני נפלתי בטרייד-אין
שודדי הנתיב המהיר
מכת מדינה מעצבנת ומסוכנת. והמשטרה? מתעלמת
אג'נדה
קורונה? מולטימדיה סלולרית מסוכנת יותר
סכנה ברורה ומיידית
תפחדו – ותבחרו: אריאל או ישראל
תובנות של ערב בחירות
עיר ללא חניה
תכנית תנועה וחניה חדשה לתל-אביב
תערוכות רכב ז"ל (ומי יורשת אותן)
הספד על התערוכות הגדולות, שעל במותיהן נפלתי חלל
בחדר הלידה של המכונית האוטונומית
עדות ראיה מכנס היסוד לתכנית רצח המכונית, 1986
וישמן ישורון
מדור לדור הולכות המכוניות ומתנפחות
מסמך. הקשר שלי עם מימרן
התרומה של מימרן לא היתה כסף, אבל שווה יותר ממה שקיבל נתניהו
הולך ופוחת הדור
10 מכוניות מקוריות, שהמחליפות שלהן ניתקו את השושלת
סליחות
הפאקים שמקלקלים לנו את המכונית המודרנית
בטיחות? הצחקתם אותם
דרושים: מכונית המנטרלת סלולארי וחגורות באוטובוס
מאי 2011

להעיף מארבי מהירות מהשוליים
בג"ץ אמנם הכשיר את מצלמות המהירות, אבל משטרת התנועה 
משתמשת גם באמצעי לא חוקי המסכן את חיינו: מארבים בשוליים.
האם גם כאן נדרשת עתירה לבג"ץ?



מה מסוכן יותר – לגוף, לא לרשיון: מאזדה 3 אזרחית החונה על השול בניגוד 
לחוק או סקודה אוקטביה משטרתית החונה באותה צורה? התשובה ברורה.
משטרת התנועה מזכירה לי את החוצפן שחירבן ליד הדלת וצלצל לבקש נייר 
טואלט. להלן ציטוט ידיעה לא טריה אך עדיין אקטואלית:

"משטרת ישראל קיימה היום דיון בנושא ההרוגים הרבים בשולי הדרך בשנה 
שעברה. לפי נתוני אגף התנועה במשטרת ישראל, 67 אנשים נהרגו בשנה 
החולפת בשולי כבישי ישראל. מדובר בחלק גדול, 12 אחוזים, מכלל ההרוגים 
בשנה שעברה בכבישי ישראל. את הדיון יזם מפקד משטרת התנועה, ניצב 
יעקב רז, ונטלו בו חלק מפקדים וקצינים במשטרת התנועה וגם נציג הרשות 
הלאומית לבטיחות בדרכים. בין ההחלטות שהתקבלו בדיון: הגברת האכיפה 
בנושא, דבר שיקרה החל ביום ראשון הקרוב." 


במקביל ל"הגברת האכיפה" פצחה הרשות לבטיחות בקמפיין בנושא. יופי.
אז מותר היה לצפות, שלאור הנתונים המאלפים יסולקו מהשוליים ניידות 
מתנ"א החונות עליהם לצורך הפעלת מארבי מהירות בעזרת לייזר (ממל"ז) 
ורדאר נייח (מולטנובה), נכון? כן, בטח.

בזמנו הכרזתי על קמפיין "עידן הפרטיזן" שקרא לציבור הנהגים להשיב מלחמה 
ולהתלונן על שוטרים שמקימים מארבי מהירות על השוליים. חנייה על שולי 
כביש מהיר, ראשי או איזורי אינה רק מסוכנת; היא גם מהווה עבירת תנועה. 
במקביל השגתי הסכמה של ח"כ אהוד רצאבי (שינוי) להגיש הצעת חוק פרטית 
להעלאת המהירות. כשהתכנית הגיעה לשלבים מתקדמים, ביקש רצאבי 
הפוליטקאי להקפיא את המאבק החוקי במשטרה. לבסוף קיבל הוא עצמו 
ברכיים קרות וירד מהנושא, מתוך מחשבה שקידום חוק הספורט המוטורי יעשה 
אותו פופולארי יותר.

מקרה שקרה לי לפני שבועיים, הזכיר לי את המאבק ההוא. בשובי מנסיעת 
שטח נחמדה בנחלי הצפון (הזורמים!), ליד מאגר המים של המוביל הארצי, 
הבחנתי במארב לייזר שהתמקם במסלול הנגדי. המדובר בכביש 77 אשר שופץ 
והורחב לאחרונה והפך לכביש מהיר דה-פאקטו: שני נתיבים בכל מסלול, גדר 
הפרדה מבטון בין המסלולים, שוליים סלולים ורחבים, מעקה מתכת בשולי 
השוליים, אספלט דנדש ומסומן היטב. רק קיומם של צמתים מותיר אותו תחת 
הגדרת כביש ראשי ולא מהיר (אגב, בהמשכו מערבה הוא הופך לכביש 75 
שהמהירות המותרת בו הועלתה ל-100 קמ"ש במקום 90 הודות להגשת 
העתירה לבג"ץ נגד מצלמות המהירות הדיגיטליות).

ביקשתי מהנהג לבצע פניית פרסה ולעצור לפני הניידת, כדי שהיא תשמש לנו 
מגן פלדה, מין "נוהל שוטר" אם תרצו. ביקשתי מהשוטר שיזיז את הניידת 
מהשול, ואת הדיאלוג בינינו אתם יכולים לראות בסרטון הזה.


מאחר שהשוטר סירב להיעתר לבקשתי, הגשתי נגדו תלונה במשטרת התנועה. 
היום שלחתי מכתב לראש אגף תנועה, ניצב ברונו שטיין, ובו העתק התלונה 
ודרישה שמשטרת ישראל תורה לשוטריה לחדול לאלתר מהנוהל הנפסד, 
המסוכן והלא חוקי של החניית ניידות מתנ"א על שולי כבישים מהירים, ראשיים 
ואיזוריים במטרה להציב מלכודות לנהגים העוברים על המהירות המותרת. 
כמו כן ביקשתי מניצב שטיין ששוטריו יחדלו להפעיל את הממל"ז כשהרכב 
הנמדד נמצא עדיין בעיקול (המארב הנ"ל מוקם ממש ביציאה מעיקול וקרן 
הלייזר שוגרה לפני שהרכב הנמדד יצא לישורת), מאחר שצורת מדידה זו 
יוצרת עיוות בקריאת המהירות ועומדת בסתירה להוראות התפעול של היצרן. 
להלן העתק המכתב, הכולל גם את העתק התלונה נגד השוטר:


האם המשטרה תעמיד לדין את שוטר התנועה דני חינגה? בקרוב נדע.
האם השכל הישר של הניצב שטיין, שזה עתה מונה לתפקיד, יגבור על תאוות 
דו"חות המהירות הבלתי מרוסנת, שהורישו לו קודמיו? עד סוף חודש יוני נדע 
את התשובה.

במידה שהתשובות שאקבל לא יניחו את דעתי, ייתכן מאוד שהן יידרשו להניח 
את דעתו של בג"ץ. בכל מקרה, המערכה השניה במלחמה נגד אכיפת 
המהירות הצינית, המיותרת והפרועה שמנהלת נגדנו משטרת התנועה – יצאה 
היום לדרך.