כצפוי, פולקסווגן גולף VII היא 'מכונית השנה' באירופה – אבל אני
התאהבתי במכונית אחרת, שראויה הרבה יותר ממנה לתואר של נטקאר

 

2013  Car of the Year– תוצאות התחרות הרשמית
1 . פולקסווגן גולף – 414 נקודות
2 . סובארו BRZ / טויוטה GT86 – 202 נקודות
3 . וולוו V40 – 189 נקודות
4 . פורד בי-מקס – 148 נקודות
5 . מרצדס A - 138 נקודות
6 . רנו קליאו – 128 נקודות
7 . פיג'ו 208 – 120 נקודות
8 . יונדאי i30 – 111 נקודות


'מכונית השנה' 2013 – בחירת נטקאר
1 . סובארו BRZ / טויוטה GT86
2 . פורד בי-מקס
3 . ריינג' רובר
(מתוך 35 המועמדות בתחרות הרשמית)

פסולות גמר
8 המכוניות הנ"ל הגיעו לשלב הגמר בתחרות 'מכונית השנה' 2013 .
חבר השופטים, המורכב מ- 58 כתבי רכב אירופאיים מ- 22 מדינות, פסל
בשלב הסינון הסופי 28 מתחרות נוספות:
אודי A3
אופל אדם
אופל מוקה
ב-מ-וו 3
דאצ'יה לודג'י
דאצ'יה סאנדרו
הונדה CRV
וולוו V60 שטקר
טאטא ויסטה
טויוטה אוריס
טויוטה פריוס פלוס
טויוטה פריוס שטקר
יונדאי סנטה-פה
לנצ'יה פלאביה
מאזדה 6
מיצובישי אאוטלנדר
מרצדס SL
סובארו XV
סובארו אימפרזה
סיטרואן C4 אירקרוס / פיג'ו 4008
סמארט ED
סקודה ראפיד / סיאט טולדו
פורשה בוקסטר
פיאט 500L
ריינג' רובר
קיה אופטימה
קיה סיד
רנו זואי
שברולט מאליבו


מנצחות, מפסידות – ורק אחת זוכה
באופן ממש לא מפתיע, פולקסווגן גולף VII נבחרה ל'מכונית השנה' 2013
באירופה. מה שמפתיע זה, שגולף דור ראשון לא זכתה בתואר ושזו רק
הזכייה השלישית של פולקסווגן. לא מפתיע משתי סיבות: מעמדה המוצק של
גולף בעולם (ע"ע תובנת ג'רמי קלארקסון במבוא למבחן שערכנו לגולף
החדשה) - והשכלולים הטכנולוגיים בדור החדש, שעיקרם דיאטה מוצלחת
ושיפור משמעותי בצריכת הדלק ופליטת זיהום. ומה על השמרנות העיצובית?
נו טוב, גם עיתונאי הרכב באירופה שמרנים גמורים.

אני לא נותן פרס לשמרנות והמכונית שנדחקה למקום השני, סובארו BRZ /
טויוטה GT86 , היא גם מכונית השנה של נטקאר. לא מזמן נולדה בארץ
להקה עליזה בשם בותמזוג. לזוכה שלי אני קורא, בותנהג. מזמן לא יצא לי
לפגוש במכונית שעשתה לי יותר חשק לנהוג. זאת לא המכונית הכי נוחה
לגישה ולישיבה – לנסיעה דווקא כן – אבל בסובארו הידנית ובטויוטה
האוטומטית ביליתי אשתקד יותר שעות וגמאתי יותר אספלט מאשר בכל
מכונית אחרת. ואם לא די באושר הזה, מצטרפת אליו האמונה (אמונה?
תקווה!), שיצרנים נוספים יבחרו לצעוד בקולי'ס של היפנית הזאת.

וולוו V40 היא מכונית מרהיבה ובטוחה, אבל למעשה מדובר בעוד פורד פוקוס.
או, אם תרצו, בעוד פולקסווגן גולף... המקום השלישי בו דורגה מפתיע לטובה,
בעיקר לאור מספר מתחרות הרבה יותר מעניינות, חלקן אפילו לא זכה להגיע
לשלב הגמר. דוגמה טובה היא פורד בי-מקס , שדורגה רביעית בתחרות ושניה
אצלי. לפני שנה בדיוק הכתרתי אותה ככוכבת תערוכת ז'נבה, ואלה היו אז
נימוקיי: "פורד בי-מקס נותנת, נכון להיום, את התשובה המוצלחת ביותר
להורים המטופלים בתינוקות ובילדים קטנים, הזקוקים לעזרה ברתימה להתקן
הריסון. אף מכונית לא מציעה היום גישה קלה יותר למושב האחורי (ויש
למכונית גם יתרונות נוספים, כמו מנוע 1.0 ליטר טורבו משובח)." קטגוריית
המיקרוואן © הולכת ונעשית משמעותית יותר ויותר; הפורד המתוחכמת הזאת
רק מקדמת ומשביחה אותה.

קולות בודדים מפרידים בין ארבע המכוניות שנדחקו למקומות האחרונים, והן
נחלקות לשני זוגות: שתי קומפקטיות ושתי קטנות. עולם ומלואו מפרידים בין
מרצדס A הפרימיומית ליונדאי i30 העממית. אתם מבינים מה העלה אותן
לשלב הגמר? גם אני לא. לשתי הקטנות הצרפתיות, רנו קליאו (מקום 6)
ופיג'ו 208 (שביעי) יש שני דברים משותפים: מיצוב ולובי. אף אחת מהרביעייה
הנ"ל אינה ראויה לעמוד על הפודיום שלי.

השלישית בדירוג נטקאר לא הצליחה לעבור את שלב הסינון וזה די מפתיע;
האיש שלנו באירופה, ג'ורג' כשר, חושב שריינג' רובר היא המכונית הטובה
ביותר בעולם. וג'ורג' היקר הוא גם אחד השופטים בתחרות מכונית השנה...
הריינג' אינה רק מכונית משובחת, היא גם הרבה יותר משוכללת ומוצלחת
מהדור הקודם. כל כך מוצלחת עד שמכונית ראויה אחרת, ב-מ-וו 3 , נותרה
מחוץ לפודיום שלי. במצב בו נתונה אירופה, למכונית כל כך מנכרת עיניים לא
היה שום סיכוי.